LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Update casema/wanadoo ellende

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Dedi
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2003 22:33

Update casema/wanadoo ellende

Ongelezen bericht door Dedi »

Op 31 oktober 2003 heb ik hier op het forum al gepost over mijn grote problemen met casema onder de titel "Wanadoo ellende".
Ik zal niet het hele verhaal herhalen dus voor wie wil weten waar het om gaat lees eerst die post even.

Hier volgt een vervolg omdat ik helaas nog steeds niet van die ellende af ben of eigenlijk weer er in zit.
Tot nu heb ik nog steeds wel internet en tv maar mijn emailaccount is nog steeds geblokkeerd en ik kan ook nog steeds niet inloggen op mijn account.
Wel schrijft casema nog steeds trouw elke maand van mijn giro af dus er word wel nog steeds betaald.

Vandaag krijg ik ineens een brief in de bus van Intrum Justitia over casema. En is er een gerechtsdeurwaarder ingeschakeld en maatregelen zijn alleen te voorkomen als ik binnen 2 dagen telefonisch betaal.

Hoe kom ik in hemelsnaam uit deze ellende?
Is er iemand die mij dit alsjeblieft kan vertellen want ik weet het niet meer.
En ik ben bang dat ook al begrijpt Intrum Justitia dat alles inderdaad betaald is na het zien van mijn bewijzen dat dat niks veranderd in de situatie met casema.
Want casema blijft keurig afschrijven elke maand alsof er geen enkel probleem is en ik heb nog internet en tv terwijl ik de laatste 3x dat ik belde te horen kreeg dat dat onmogelijk was.
Ik wil niet alleen van Intrum Justitia af, dat zal het makkelijke stuk zijn omdat ik bewijzen heb, maar ik wil ook van casema waar ik voor betaal en dat is gewoon kunnen inloggen op mijn account en kunnen emailen.
Want nu betaal ik voor iets dat ik maar voor de helft kan gebruiken.

HELP!

Gr,
Dedi

Gast

Re: Update casema/wanadoo ellende

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 31 Oct 2003 13:10 door Dedi


--------------------------------------------------------------------------------

Tja weer eens Wanadoo voor de verandering.
Zou toch graag horen of iemand een antwoord weet.
Het zit zo:

Begin 2003 betalingsproblemen en heb toen telefonisch afgesproken wanneer betaald werd (mei 2003) en dat is ook gebeurd.
September 2003 is ineens mijn emailadres en toegang tot mijn website geblokkeerd.
Ik bellen met de afdeling storingen.
Mevrouw er staat dat u heeft opgezegd, niet dus, de keer erop was de mededeling hetzelfde en veranderde plotseling op het scherm in afgesloten en na mijn mededeling dat dat ook niet waar was veranderde het scherm weer in geblokkeerd. Toch knap dat gegevens zomaar veranderen zonder iets te doen.
Nog vreemder is het dat volgens de helpdesk en de website van Casema het onmogelijk is om wel internetverbinding te hebben maar geen email. Het is of beide wel of beide niet.
Advies gekregen om de klantenservice te bellen. Op zich al een groot probleem al dat bellen met want mijn mobiele telefoon provider rekend 1,25 p/m voor dat nr en als je met 2 wachtende voor je al 20 min moet wachten dan begrijp je wat dat kost.
Maar klantenservice dus.
Vreemd daar sta ik als afgesloten en ik zou ook geen radio/tv en internet moeten hebben.
In totaal 3x contact gehad en 3x kreeg ik datzelfde te horen.
Volgens klantenservice heb ik de rekening van januari nog niet betaald en is dat de reden.
Ik dus alles nagekeken kom ik uit op betalingen voor een aantal maanden (in mei) volgens de afspraak en in juni een automatische afschrijving voor een behoorlijk bedrag. Volgens de klantenservice ben ik toen dus afgesloten geweest en zijn dat heraansluitingskosten samen met de betaling van juni.
Nou ben ik dus helemaal niet afgesloten geweest zover ik me herinner en heb ik alles volgens afspraken gedaan. Dat zij wel dat bedrag hebben afgeschreven zou betekenen dat ik zelfs teveel betaald heb aan maand betalingen.
Maar ok laat ik hun lijn volgen dat ik toen was afgesloten en opnieuw aangesloten, ze hebben per slot van rekening heraansluitingskosten afgeschreven.
Dan kunnen ze me nooit nu blokkeren want dan staat er niks meer open!
In hun eigen voorwaarden staat dat heraansluiting alleen mogelijk is als alle openstaande rekeningen betaald zijn.
Als januari dus niet betaald was hadden ze me volgens die voorwaarden dus nooit opnieuw mogen aansluiten.
Volgende probleem is natuurlijk dat ik nu gedeeltelijk geblokkeerd ben terwijl in hun gegevens staat dat ik ben afgesloten. Klantenservice begrijpt zelf nog steeds niet hoe het mogelijk is dat ik nog steeds internet heb terwijl ik volgens de gegevens echt helemaal ben afgesloten.
Ik zie het gebeuren dat ik straks opnieuw heraansluitingskosten mag betalen terwijl ik niet eens echt ben afgesloten.

Alle problemen met mijn geblokkeerde email zijn trouwens pas begonnen toen er kort achter elkaar 2 storingen waren in aangrenzende plaatsen, een connectie probleem en een email storing.
Beide waren in die plaatsen binnen 1 dag opgelost terwijl ik de storingen 2,3 dagen lang had maar de storingsafdeling beide keren bleef volhouden dat ik onmogelijk last kon hebben van die storing, het leek ook alsof ik de enige in deze stad was.
Het blijft vreemd en geeft hoe langer hoe meer extra kosten.

Maar als ik verplicht ben om me aan de voorwaarden te houden zijn zij als bepaler van die voorwaarden dan niet helemaal verplicht om zich aan hun eigen regels te houden?
Welke rechten heb ik hierin en wat kan ik beginnen als Casema zich niet eens aan de eigen voorwaarden houd maar wel mij als klant verplicht zich eraan te houden?

Naar boven

Gesloten