LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bijbetalen tariefverschil ondanks lagere tarieven Transavia

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Ingridmichielsen

Bijbetalen tariefverschil ondanks lagere tarieven Transavia

Ongelezen bericht door Ingridmichielsen »

In het kort: ticket geboekt bij Transavia, noodgedwongen moeten wijzigen. Gelukkig Plustarief, dus geen wijzigingskosten. Alleen bijbetalen tariefverschil. Op de website gekeken en gelukkig kende de nieuwe datum zelfs lagere tarieven. In account ticket gewijzigd: 12 euro tariefverschil per ticket bijbetalen...?
Transavia gemaild (2x). Antwoord: het tarief waarvoor ik had geboekt was niet beschikbaar, het systeem kiest dan automatisch het tarief daarboven. Niks aan te doen. Als ik van het lagere tarief gebruik had willen maken, dan had ik gewoon nieuwe tickets moeten kopen. Dus ondanks het feit dat er lagere tarieven beschikbaar zijn (en nu nog steeds!), moet ik toch een tariefverschil bijbetalen, omdat het systeem dat nu eenmaal automatisch zo doet...

Dat valt toch niet uit te leggen? Vorig jaar heb ik tickets telefonisch gewijzigd, toen kreeg ik netjes geld terug, omdat het tarief lager was. Misschien had ik dat nu ook moeten doen, maar nu ben ik verzand in een maildiscussie met de klantenservice... Tips?

Speedy123

Re: Bijbetalen tariefverschil ondanks lagere tarieven Transavia

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Ingridmichielsen schreef:In het kort: ticket geboekt bij Transavia, noodgedwongen moeten wijzigen. Gelukkig Plustarief, dus geen wijzigingskosten. Alleen bijbetalen tariefverschil. Op de website gekeken en gelukkig kende de nieuwe datum zelfs lagere tarieven. In account ticket gewijzigd: 12 euro tariefverschil per ticket bijbetalen...?
Transavia gemaild (2x). Antwoord: het tarief waarvoor ik had geboekt was niet beschikbaar, het systeem kiest dan automatisch het tarief daarboven. Niks aan te doen. Als ik van het lagere tarief gebruik had willen maken, dan had ik gewoon nieuwe tickets moeten kopen. Dus ondanks het feit dat er lagere tarieven beschikbaar zijn (en nu nog steeds!), moet ik toch een tariefverschil bijbetalen, omdat het systeem dat nu eenmaal automatisch zo doet...

Dat valt toch niet uit te leggen? Vorig jaar heb ik tickets telefonisch gewijzigd, toen kreeg ik netjes geld terug, omdat het tarief lager was. Misschien had ik dat nu ook moeten doen, maar nu ben ik verzand in een maildiscussie met de klantenservice... Tips?
Vliegtickets worden verkocht in virtuele klasses, aangegeven door een letter. Elke virtuele klasse heeft een andere prijsstelling. Het lijkt erop dat bij het omboeken naar een andere datum de virtuele klasse behouden is gebleven en alleen deze of een duurdere geselecteerd kon worden. Kennelijk wil Transavia op die manier vermijden dat met het omboeken een goedkopere virtuele klasse geselecteerd wordt.

Had u gratis kunen annuleren en vervolgens opnieuw geboekt, dan had u dus zomaar goedkoper uit kunnen zijn.

Indien u deze mogelijkheid had, dan is e.e.a. niet netjes van Transavia. U mocht dan gewoon een goedkopere klasse uitkiezen maar via hun systeem proberen ze het kennelijk te voorkomen om zo extra te verdienen.

Wellicht heeft u alsnog de mogelijkheid om te kosteloos te annuleren en dan als nog de tickets in de goedkopere klasse aan te schaffen?

Gesloten