Pagina 1 van 1
AEG service
Geplaatst: 01 jul 2018 09:48
door dilemma55
Afgelopen maandag 11 juni 2018 hadden we een monteur over de vloer voor de reparatie van ons inbouw AEG koffiezetapparaat. Dit apparaat hebben we nu 5 jaar En daarvoor hadden we eenzelfde apparaat 4 jaar maar dat is weggegaan omdat er voortdurend mankementen aan waren. Ook deze keer moet er volgens de monteur een nieuwe inbouw komen. Hij zei dat dit ons 480 euro gaat kosten. Zonder uitleg verder, zonder specificatie, zonder mee te denken over een eventuele andere oplossing. Toen wij zeiden dat we dit niet gewend waren van AEG, maar altijd nog een meedenkende monteur op bezoek hadden gehad, was zij antwoord: dus u vertrouwt mij niet. Ik monteer hem weer en ik ga. Wij waren verbouwereerd? Dit is geen hulp, ook niet meedenken. We zitten nu met een kapot apparaat !Twee nieuwe inbouwen in tien jaar lijkt mij nogal veel. Mvg. Ellen Janssen
Deze klacht is o.a. ook gedeponeerd bij Consumentenbond en Radar
Re: AEG service
Geplaatst: 01 jul 2018 10:19
door Klaas Jan
Hallo, hebt u dan aangegeven welke andere oplossingen er volgens u mogelijk waren? Ik kan me voorstellen dat een monteur een 5 jaar oud apparaat vervangt tenzij u aangeeft dat niet te willen. Hij komt monteren en repareren.
En u krijgt er vast een factuur van.
Misschien had u iets verwacht als korting uit coulance maar dat had u dan aan moeten geven en het is maar de vraag of de monteur de bevoegdheid heeft om daar uitspraken over te doen.
Ik zou sowieso geen AEG koffiezetter meer nemen na deze ervaringen.
Re: AEG service
Geplaatst: 01 jul 2018 17:08
door thecure
Wat zei de verkoper? Die is verantwoordelijk.
Re: AEG service
Geplaatst: 02 jul 2018 14:14
door Theotrucker
dilemma55 schreef:Afgelopen maandag 11 juni 2018 hadden we een monteur over de vloer voor de reparatie van ons inbouw AEG koffiezetapparaat. Dit apparaat hebben we nu 5 jaar En daarvoor hadden we eenzelfde apparaat 4 jaar maar dat is weggegaan omdat er voortdurend mankementen aan waren. Ook deze keer moet er volgens de monteur een nieuwe inbouw komen. Hij zei dat dit ons 480 euro gaat kosten. Zonder uitleg verder, zonder specificatie, zonder mee te denken over een eventuele andere oplossing. Toen wij zeiden dat we dit niet gewend waren van AEG, maar altijd nog een meedenkende monteur op bezoek hadden gehad, was zij antwoord: dus u vertrouwt mij niet. Ik monteer hem weer en ik ga. Wij waren verbouwereerd? Dit is geen hulp, ook niet meedenken. We zitten nu met een kapot apparaat !Twee nieuwe inbouwen in tien jaar lijkt mij nogal veel. Mvg. Ellen Janssen
Deze klacht is o.a. ook gedeponeerd bij Consumentenbond en Radar
Hoelang is eigenlijk de garantie periode? We zitten nu inmiddels aan 9 jaar?
Re: AEG service
Geplaatst: 02 jul 2018 14:42
door sylvesterb
Theotrucker schreef:dilemma55 schreef:Afgelopen maandag 11 juni 2018 hadden we een monteur over de vloer voor de reparatie van ons inbouw AEG koffiezetapparaat. Dit apparaat hebben we nu 5 jaar En daarvoor hadden we eenzelfde apparaat 4 jaar maar dat is weggegaan omdat er voortdurend mankementen aan waren. Ook deze keer moet er volgens de monteur een nieuwe inbouw komen. Hij zei dat dit ons 480 euro gaat kosten. Zonder uitleg verder, zonder specificatie, zonder mee te denken over een eventuele andere oplossing. Toen wij zeiden dat we dit niet gewend waren van AEG, maar altijd nog een meedenkende monteur op bezoek hadden gehad, was zij antwoord: dus u vertrouwt mij niet. Ik monteer hem weer en ik ga. Wij waren verbouwereerd? Dit is geen hulp, ook niet meedenken. We zitten nu met een kapot apparaat !Twee nieuwe inbouwen in tien jaar lijkt mij nogal veel. Mvg. Ellen Janssen
Deze klacht is o.a. ook gedeponeerd bij Consumentenbond en Radar
Hoelang is eigenlijk de garantie periode? We zitten nu inmiddels aan 9 jaar?
Hoe kom je aan die 9 jaar? Ik lees nergens dat hij na 5 jaar uit garantie is vervangen. Ook kan ik geen inbouw AEG vinden voor € 480,--. Mogelijk kan TS wat duidelijkheid verschaffen?
Na een levensduur van 4 jaar op een gebruiksapparaat van € 480,00 is niet direct non-conform.
Re: AEG service
Geplaatst: 02 jul 2018 15:06
door Theotrucker
Ik lees:Dit apparaat hebben we nu 5 jaar En daarvoor hadden we eenzelfde apparaat 4 jaar maar dat is weggegaan omdat er voortdurend mankementen aan waren.
Dan zijn we inmiddels toch aan negen jaar?
Re: AEG service
Geplaatst: 02 jul 2018 15:08
door Theotrucker
Dan is die reparatie prijs nog een matsprijs?
Re: AEG service
Geplaatst: 02 jul 2018 15:37
door Erthanax
Uw er varing is dat dit type koffiemachine na vier, vijf jaar de geest geeft. Het lijkt er op dat dat de levensduur van het apparaat is. Ik vind dat overigens vrij kort, maar kennelijk is het zo. Kunt u in de bescikbare ruimte een ander type (eventueel van een ander merk) kwijt?
Heeft u enig idee wat er mis is, geeft het apparaat bv een foutcode aan? Dan zou u ook nog naar een "repair café" kunnen gaan (of naar een andere reparateur).
Re: AEG service
Geplaatst: 03 jul 2018 01:44
door Speedy123
Theotrucker schreef:Ik lees:Dit apparaat hebben we nu 5 jaar En daarvoor hadden we eenzelfde apparaat 4 jaar maar dat is weggegaan omdat er voortdurend mankementen aan waren.
Dan zijn we inmiddels toch aan negen jaar?
U doet een aanname dat er bij de eerste vervanging door een nieuwe apparaat geen kosten waren. Voor hetzelfde geld heeft TS gewoon na vier jaar de volle mep betaald. Net zoals nu het hele apparaat vervangen moet worden voor 480 euro. Jaarlijks 100 euro afschrijven op een inbouw koffiezet apparaat komt op mij vrij prijzig over.
TS vraagt ook niet om een volledige garantie, TS vind 480 euro een hoog bedrag en vraagt naar een andere oplossing dan het hele apparaat vervangen. De monteur legt niet uit wat er stuk is of waarom het apparaat niet gerepareerd kan woren, de monteur vertrekt want hij is gepikeerd door de vraagstelling van TS.
Re: AEG service
Geplaatst: 03 jul 2018 09:26
door werkbladenspecialist
Helaas horen we van de TS niets meer, net zoals de andere klacht die hij op radar heeft gezet.
Re: AEG service
Geplaatst: 03 jul 2018 16:18
door Moneyman
werkbladenspecialist schreef:Helaas horen we van de TS niets meer, net zoals de andere klacht die hij op radar heeft gezet.
De klacht is net twee dagen oud...