Ik wens melding te maken wegens fraude, diefstal en vandalisme door een malafide bedrijf, namelijk Van Dijk Witgoedreparatie.
Ik ben van plan hier werk van te maken via justitie. U kunt mij helpen door uw verhaal naar mij toe te sturen. Neem dan contact op met mij, via deze website.
Hier is mijn verslag:
Op dinsdag 7 augustus 2018 kwam een van de reparatiemonteurs van van het bedrijf, Van Dijk Witgoedreparatie Ede, bij mij thuis om een Bosch wasmachine te repareren, zoals vooraf werd afgesproken via telefoon op nummer (085) 0193502.
Er is meer te lezen over Van Dijk Witgoedreparatie op de website van het bedrijf (zie link):
https://www.witgoedreparatie-vandijk.nl/ede/
De reparatiemonteur haalde een elektronicabord uit de behuizing van de wasmachine en liet de achterplaat van het wasmachine op de grond liggen en andere onderdelen verspreid over de vloer van mijn badkamer, inclusief bouten en moeren die dwarrelden rond de badkamervloer tot ik ze opraapte de volgende ochtend. Verder, zag ik, dat de monteur het elektronicabord uit de machine haalde door de verbindingsdraden door te knippen in plaats van te ontkoppelen door gebruik te maken van de koppeling pluggen, hierbij is bedrading vernietigd die normaal functioneerde.
Op verzoek van de reparatiemonteur werd € 200 vooraf betaald aan de ABN AMRO-rekening van Van Dijk Witgoedreparatie, dit was een aanbetaling voor de reparatie die binnen een week tot maximaal 10 dagen zou plaatsvinden. Dit is het laatste dat we van de monteur hebben gehoord. Zie bijlage: bankafschrift van de betaling.
Twee weken later belde ik de klantenservice van Van Dijk Witgoedreparatie op nummer (085) 0193502 en kreeg te horen dat de monteur terug zou bellen. Niemand belde terug.
Een week later, drie weken nadat de monteur onze machine had gedemonteerd, belde ik opnieuw en kreeg de receptioniste te horen dat ze diezelfde dag zou terugbellen om me te vertellen waarom er vertraging was opgetreden. Ze belde niet terug.
Een week later belde ik opnieuw. Ik belde telkens op een dinsdag, deze keer vier weken nadat de monteur de machine had gedemonteerd en het elektronicabord had meegenomen. Deze keer maakte de receptioniste een afspraak voor de monteur om terug te keren met de onderdelen om de reparatie uit te voeren, hetgeen op donderdag 6 september om 13:00 uur zou zijn. De monteur kwam niet opdagen.
Ik belde om te klagen en kreeg te horen dat de vervangende onderdelen niet beschikbaar waren. Ik werd verteld dat mijn voorschot voor de reparatie zou worden teruggestort op mijn rekening. Er is geen geld teruggestort.
Op dinsdag 11 september probeerde ik verschillende keren opnieuw te bellen, maar telkens werd de telefoon verbinding afgebroken direct na dat ik te horen kreeg dat telefoon gesprekken opgenomen zouden worden voor trainings doeleinden. Vandaag, 18 September, is het precies zes weken sinds betaling aan het bedrijf werd gedaan voor, wat nu blijkt, niet-geleverde diensten.
Op maandag, 17 september probeerde ik opnieuw te bellen, en weer werd telkens de telefoon verbinding verbroken, zoals de week daarvoor. Daarna heb ik een uitgebreide e-mail gestuurd aan de directie van Van Dijk Witgoedreparatie met as aanhangsel bank bewijs van betaling. Het e-mail adres van de directie is
[email protected] . Omdat de e-mail was niet weerkaatst weet ik dat mijn e-mail is aangekomen op het e-mail adres. Er is geen reactie gekomen.
Op maandag, 24 september probeerde ik opnieuw en weer telkens werd de telefoon verbinding afgebroken. Ik vermoed dat ze mijn nummer hebben geblokkeerd.
Op 25 September, de volgende dag, belde mijn huisgenoot met zijn telefoon. Zijn telefoon werd direct beantwoord, dit bevestigde mijn vermoeden van blokkering. We hebben de situatie uitgelegd aan de telefoniste. Zij beloofde terug te bellen na overleg met collega's. Er werd niet teruggebeld.
Baron Bar,
te Ede Gelderland