Betaald voor telefonische installatie van virusscanner?
Geplaatst: 04 jul 2018 09:45
Op 17 april jl. kreeg ik een mailtje van Norton by Symantec over abonnement verlenging Het bedrag van .€ 144.98 is op 17 april, 2018 automatisch afgeschreven van je bankrekening voor nog een jaar bescherming. ( NB dit bedrag is pas op 19 april afgeschreven , zie hieronder)
Deze bescherming geldt voor beide laptops ( van mijn vrouw en van mij!)
Op 19 april was het Norton programma goed geïnstalleerd op de laptop van mijn vrouw en op mijn laptop nog niet. Aangezien het mij niet lukte wilde ik de helpdesk van Norton gaan bellen. Ik ben het telefoonnummer gaan opzoeken op de website en ben rond 10.00 uur gaan bellen naar het volgende desbetreffende nummer . Ik werd doorverbonden met de helpdesk. Het was een meneer die Engels sprak met een accent ( te noemen mr.x). Ik heb hem de situatie uitgelegd en moest hem enkele gegevens doorgeven van het mailtje van afgelopen dinsdag ( 17 april)
Hij gaf aan dat het abonnement wat ik had, maar voor één apparaat was, hetgeen ik tegensprak. Maar hij zei dat ik een tijdje geleden een mail had gekregen waarin dit vermeld stond!! Dit mailtje had ik dus niet gekregen of had ik over het hoofd gezien. Maar hij zou het wel oplossen. Hij moest wel toegang krijgen tot mijn computer om het een en ander te kunnen bekijken. ( normaal doe je dit niet, maar iemand van de helpdesk van het antivirusprogramma moest natuurlijk helemaal te vertrouwen zijn!!!). Mijnheer had met zijn baas gesproken en kon mij een aanbieding doen voor 2 computers en voor het hele leven ( live time).De betalingen kon ik doen per creditcard of per I-deal. Ik heb gekozen voor het laatste. Dit waren de eerste vier betalingen ( zie onder 10.28 en 10.37 uur). Na de betaling gaf hij aan dat er veel “infecties “waren en hij deze eerst moest wegwerken. Ik kon de telefoon uitschakelen en hij zou mij na 20 minuten terugbellen. Ik zag dat hij gedurende die tijd bezig was op mijn computer.
Inderdaad belde hij terug na 20 minuten. Naderhand, toen bleek dat hij een oplichter was, ben ik gaan kijken naar het telefoonnummer waarmee hij gebeld had: …een heel vreemd telefoonnummer
Na alles bij elkaar ruim 1 ½ uur ( zie tijdstip betalingen) bezig te zijn geweest zei hij dat de pc weer in orde was. Ik zei hem dat de laptop van mijn vrouw ook nog in orde gemaakt moest worden maar die kosten had hij nog niet in rekening gebracht en dat is daarna nog geregeld!! ( 11.35 en 11.37 uur). Hij zou mij daar morgenvroeg om 9.00 uur over terug bellen,
Er moet wel vermeld worden dat mijn Norton antivirusprogramma weer functioneerde!!!
Daarna ging het leven weer verder en ging op mijn IPad kijken of alles van mijn bankrekening was afgeschreven, maar tot mijn verbazing was buiten de 4 bedragen ook het bedrag voor verlenging van Norton a €144.98 afgeschreven. Meteen heb ik de telefoon gepakt en weer het desbetreffende nummer gekozen en aan de telefoniste doorgegeven wat mijn probleem was. Zij heeft mij doorgestuurd naar een andere medewerker. Die het probleem met mij zou bekijken. Ik weet niet meer zeker hoe de naam van deze heer was. Ik probeerde hem het probleem uit te leggen. Hij vroeg mij hoe de naam van mr.x was. Ik zei dat ik dit niet wist maar dat hij wel Engels sprak met een accent. Hij zei dat dit niet kon omdat er geen Engels sprekende mensen waren op de helpdesk. Toen de vraag welk telefoonnummer ik vanmorgen heb gebeld . Mijn antwoord: hetzelfde nummer wat ik net heb gekozen en u aan de lijn heb gekregen. Tot 4 maal toe zei hij dat dit niet kon. En ik erover heen dat dit absoluut wel het geval was. Toen werd ik eindelijk geloofd. Nou, daar moest deze heer even overleggen.
In ieder geval kreeg ik op een bepaald moment een andere medewerker aan de telefoon die de ernst van de zaak wel inzag en mij op een prettige manier te woord stond. Na kort overleg met deze heer heb ik contact opgenomen met mijn bank of die nog iets voor mij kon regelen. Maar helaas het geld was al “doorgesluisd” ( of hoe het ook heten mag)
Hierna weer lang gesprek met de medewerker die ook bij mij in de computer wilde kijken. Ik had ook nog aangegeven dat sinds het onderhoud met mr.x iets vreemds stond onder aan de takenbalk: “ pc-hulp en enkele cijfers”. Deze heer heeft in ieder geval dit kunnen verwijderen en nog meer “nare” dingen die mr.x had achtergelaten.
Gelukkig kon ik daarna weer normaal werken op mijn computer, maar van het geld geen spoor.
Daarna heb ik getracht op allerlei manieren om het geld terug te krijgen, maar hier werd iedere keer negatief op gereageerd. Ik hoop dat er nog meer mensen zijn die dit probleem hebben meegemaakt.
Deze bescherming geldt voor beide laptops ( van mijn vrouw en van mij!)
Op 19 april was het Norton programma goed geïnstalleerd op de laptop van mijn vrouw en op mijn laptop nog niet. Aangezien het mij niet lukte wilde ik de helpdesk van Norton gaan bellen. Ik ben het telefoonnummer gaan opzoeken op de website en ben rond 10.00 uur gaan bellen naar het volgende desbetreffende nummer . Ik werd doorverbonden met de helpdesk. Het was een meneer die Engels sprak met een accent ( te noemen mr.x). Ik heb hem de situatie uitgelegd en moest hem enkele gegevens doorgeven van het mailtje van afgelopen dinsdag ( 17 april)
Hij gaf aan dat het abonnement wat ik had, maar voor één apparaat was, hetgeen ik tegensprak. Maar hij zei dat ik een tijdje geleden een mail had gekregen waarin dit vermeld stond!! Dit mailtje had ik dus niet gekregen of had ik over het hoofd gezien. Maar hij zou het wel oplossen. Hij moest wel toegang krijgen tot mijn computer om het een en ander te kunnen bekijken. ( normaal doe je dit niet, maar iemand van de helpdesk van het antivirusprogramma moest natuurlijk helemaal te vertrouwen zijn!!!). Mijnheer had met zijn baas gesproken en kon mij een aanbieding doen voor 2 computers en voor het hele leven ( live time).De betalingen kon ik doen per creditcard of per I-deal. Ik heb gekozen voor het laatste. Dit waren de eerste vier betalingen ( zie onder 10.28 en 10.37 uur). Na de betaling gaf hij aan dat er veel “infecties “waren en hij deze eerst moest wegwerken. Ik kon de telefoon uitschakelen en hij zou mij na 20 minuten terugbellen. Ik zag dat hij gedurende die tijd bezig was op mijn computer.
Inderdaad belde hij terug na 20 minuten. Naderhand, toen bleek dat hij een oplichter was, ben ik gaan kijken naar het telefoonnummer waarmee hij gebeld had: …een heel vreemd telefoonnummer
Na alles bij elkaar ruim 1 ½ uur ( zie tijdstip betalingen) bezig te zijn geweest zei hij dat de pc weer in orde was. Ik zei hem dat de laptop van mijn vrouw ook nog in orde gemaakt moest worden maar die kosten had hij nog niet in rekening gebracht en dat is daarna nog geregeld!! ( 11.35 en 11.37 uur). Hij zou mij daar morgenvroeg om 9.00 uur over terug bellen,
Er moet wel vermeld worden dat mijn Norton antivirusprogramma weer functioneerde!!!
Daarna ging het leven weer verder en ging op mijn IPad kijken of alles van mijn bankrekening was afgeschreven, maar tot mijn verbazing was buiten de 4 bedragen ook het bedrag voor verlenging van Norton a €144.98 afgeschreven. Meteen heb ik de telefoon gepakt en weer het desbetreffende nummer gekozen en aan de telefoniste doorgegeven wat mijn probleem was. Zij heeft mij doorgestuurd naar een andere medewerker. Die het probleem met mij zou bekijken. Ik weet niet meer zeker hoe de naam van deze heer was. Ik probeerde hem het probleem uit te leggen. Hij vroeg mij hoe de naam van mr.x was. Ik zei dat ik dit niet wist maar dat hij wel Engels sprak met een accent. Hij zei dat dit niet kon omdat er geen Engels sprekende mensen waren op de helpdesk. Toen de vraag welk telefoonnummer ik vanmorgen heb gebeld . Mijn antwoord: hetzelfde nummer wat ik net heb gekozen en u aan de lijn heb gekregen. Tot 4 maal toe zei hij dat dit niet kon. En ik erover heen dat dit absoluut wel het geval was. Toen werd ik eindelijk geloofd. Nou, daar moest deze heer even overleggen.
In ieder geval kreeg ik op een bepaald moment een andere medewerker aan de telefoon die de ernst van de zaak wel inzag en mij op een prettige manier te woord stond. Na kort overleg met deze heer heb ik contact opgenomen met mijn bank of die nog iets voor mij kon regelen. Maar helaas het geld was al “doorgesluisd” ( of hoe het ook heten mag)
Hierna weer lang gesprek met de medewerker die ook bij mij in de computer wilde kijken. Ik had ook nog aangegeven dat sinds het onderhoud met mr.x iets vreemds stond onder aan de takenbalk: “ pc-hulp en enkele cijfers”. Deze heer heeft in ieder geval dit kunnen verwijderen en nog meer “nare” dingen die mr.x had achtergelaten.
Gelukkig kon ik daarna weer normaal werken op mijn computer, maar van het geld geen spoor.
Daarna heb ik getracht op allerlei manieren om het geld terug te krijgen, maar hier werd iedere keer negatief op gereageerd. Ik hoop dat er nog meer mensen zijn die dit probleem hebben meegemaakt.