service plus polis stelt niets voor
Geplaatst: 04 jul 2018 10:41
De (verlengde) garantieregeling (service plus polis €150+) van BCC stelt echt niets voor. In vertrouwen afgesloten, maar nu weet ik dat pas als je goed de tekst leest, want dan blijkt er geen enkele garantie in te staan. Al 2 x eerder ter reparatie aangeboden. Als ik met een haperend scherm aankom, dan blijkt na onderzoek dat deze klacht niet onder garantie valt, omdat er vochtschade in de laptop (1 jaar oud) zit. Gebruikersfout dus. Ik weet heel zeker dat mijn laptop geen vochtschade heeft opgelopen. ben er erg zuinig op. Is bovendien grondig gecontroleerd in de winkel: volkomen gaaf, nog geen krasje op te zien.
De reparatie kost nu € 459,- . De bewijslast ligt (na 6 maanden fabrieksgarantie) echter wel bij mij begrijp ik. Ze sturen foto's op "van de waterschade in het apparaat". Hoe moet ik bewijzen dat het ding niet te water is geraakt? Wat me het meest raakt is niet de kosten, maar de onrechtvaardigheid van dit hele gedoe in de wetenschap dat het niet jouw schuld is. Bah BCC, nooit meer. Is overigens nog niet afgelopen.
ps: BCC heeft de service plus polis ondergebracht bij een verzekeraar (HDI) Dus lees de polis voorwaarden goed, want feitelijk wordt alles weer uitgesloten.
De reparatie kost nu € 459,- . De bewijslast ligt (na 6 maanden fabrieksgarantie) echter wel bij mij begrijp ik. Ze sturen foto's op "van de waterschade in het apparaat". Hoe moet ik bewijzen dat het ding niet te water is geraakt? Wat me het meest raakt is niet de kosten, maar de onrechtvaardigheid van dit hele gedoe in de wetenschap dat het niet jouw schuld is. Bah BCC, nooit meer. Is overigens nog niet afgelopen.
ps: BCC heeft de service plus polis ondergebracht bij een verzekeraar (HDI) Dus lees de polis voorwaarden goed, want feitelijk wordt alles weer uitgesloten.