Hema textiel tegenwoordig van dubieuze kwaliteit
Geplaatst: 04 jul 2018 18:00
Hema sokken 100% katoen van dubieuze kwaliteit.
De kreet “Echt Hema” is verdwenen uit de commercials, maar ik begrijp nu ook waarom.
De afgelopen jaren heb ik in fases zo’n 30 paar zomersokken 100% katoen gekocht bij de Hema van waar ik later achter kwam in dubieuze kwaliteit. Het textiel is zeer zeker niet “Echt Hema” meer !
Ik had zo'n goed vertrouwen in de blijkbaar niet meer bestaande kwaliteit van de Hema dat het even duurde voor ik het door had.
Onlangs vernam ik dat Hema een paar jaar geleden met de overstap op een andere textiellijn hard in kwaliteit is achteruit gegaan.
Enige tijd geleden heb ik ook tien nieuw gekochte onderbroeken teruggebracht waar slechte elastieken in zaten verwerkt en afzakten. Vergeleken met de oude kwaliteit was ook dit een onderdeel uit de textiellijn waar blijkbaar het goedkoopste materiaal in is gebruikt van zeer slechte kwaliteit !!
In zeker de helft van de sokken zitten nu aan de zijkant gaten waar het stiksel heeft losgelaten. Ik heb al eens een aantal sokken teruggebracht en nieuwe voor gekregen, maar ook deze zitten alweer vol met gaten. Ter verduidelijking, het ligt niet aan mijn schoenen die mogelijk op dat punt schade veroorzaken. Het is duidelijk overal op hetzelfde punt bij het stiksel waarmee de sok gevormd wordt. Ook nu kreeg ik weer na het aanschrijven van de Hema klantenservice het bericht dat ik terug naar de winkel moest gaan, maar dit heb ik al eerder gedaan.
Dit weiger ik nu omdat ik vind dat het hoofdkantoor zijn verantwoordelijkheid dient te nemen door een onderzoek in te stellen naar deze klacht en hun geleverde kwaliteit.
Ik ben er dan ook van overtuigd dat dit geen incidenteel geval meer is en dat er veel meer klanten zijn die dit is overkomen. Alleen de meesten zullen na de constatering van dit feit naar een andere winkel zijn overgestapt en Hema niet hebben benaderd zoals ik. Op de website Klacht.nl vond ik ook meldingen hierover.
Ik verwacht nu dan ook een tegemoetkoming van de Hema in de gemaakte kosten voor dit wanproduct, ik heb hier meer dan 90 euro aan uitgegeven.
Ik roep eenieder op die dit ook herkent hier zijn verhaal te doen om Hema te overtuigen dat als ze zo doorgaan langzamerhand de klantenkring zal zien slinken, en zo weer in een neerwaartse spiraal terecht komen zoals eerder is gebeurd.
De kreet “Echt Hema” is verdwenen uit de commercials, maar ik begrijp nu ook waarom.
De afgelopen jaren heb ik in fases zo’n 30 paar zomersokken 100% katoen gekocht bij de Hema van waar ik later achter kwam in dubieuze kwaliteit. Het textiel is zeer zeker niet “Echt Hema” meer !
Ik had zo'n goed vertrouwen in de blijkbaar niet meer bestaande kwaliteit van de Hema dat het even duurde voor ik het door had.
Onlangs vernam ik dat Hema een paar jaar geleden met de overstap op een andere textiellijn hard in kwaliteit is achteruit gegaan.
Enige tijd geleden heb ik ook tien nieuw gekochte onderbroeken teruggebracht waar slechte elastieken in zaten verwerkt en afzakten. Vergeleken met de oude kwaliteit was ook dit een onderdeel uit de textiellijn waar blijkbaar het goedkoopste materiaal in is gebruikt van zeer slechte kwaliteit !!
In zeker de helft van de sokken zitten nu aan de zijkant gaten waar het stiksel heeft losgelaten. Ik heb al eens een aantal sokken teruggebracht en nieuwe voor gekregen, maar ook deze zitten alweer vol met gaten. Ter verduidelijking, het ligt niet aan mijn schoenen die mogelijk op dat punt schade veroorzaken. Het is duidelijk overal op hetzelfde punt bij het stiksel waarmee de sok gevormd wordt. Ook nu kreeg ik weer na het aanschrijven van de Hema klantenservice het bericht dat ik terug naar de winkel moest gaan, maar dit heb ik al eerder gedaan.
Dit weiger ik nu omdat ik vind dat het hoofdkantoor zijn verantwoordelijkheid dient te nemen door een onderzoek in te stellen naar deze klacht en hun geleverde kwaliteit.
Ik ben er dan ook van overtuigd dat dit geen incidenteel geval meer is en dat er veel meer klanten zijn die dit is overkomen. Alleen de meesten zullen na de constatering van dit feit naar een andere winkel zijn overgestapt en Hema niet hebben benaderd zoals ik. Op de website Klacht.nl vond ik ook meldingen hierover.
Ik verwacht nu dan ook een tegemoetkoming van de Hema in de gemaakte kosten voor dit wanproduct, ik heb hier meer dan 90 euro aan uitgegeven.
Ik roep eenieder op die dit ook herkent hier zijn verhaal te doen om Hema te overtuigen dat als ze zo doorgaan langzamerhand de klantenkring zal zien slinken, en zo weer in een neerwaartse spiraal terecht komen zoals eerder is gebeurd.