Pagina 1 van 1

Pakket Post NL niet bezorgd, reageren niet op klacht

Geplaatst: 05 jul 2018 10:49
door TMDH
Pakketje zou volgens Track & Trace bezorgd zijn. We waren op genoemd tijdstip ook gewoon thuis. Echter, nooit iemand aangebeld noch een kaartje van een bezorgpoging of kaartje met huisnummer waar het afgegeven is. PostNL heeft telefonisch 26 (!) wachtenden voor je, de chat wordt meermalen afgebroken, op mail wordt niet gereageerd. Enquete ingevuld met commentaar en verzoek contact op te nemen en ook geen reactie.

Het judopak voor mijn zoontje is nu na twee weken nog steeds niet terecht. Contact opgenomen met bezorger en die heeft ook traject bij PostNL lopen. Los hiervan bij andere pakketjes ook regelmatig online bericht dat ze een poging gedaan hebben maar nooit hebben aangebeld en geen kaartje in de bus. Het lijkt er sterk op dat ze op snelheid/aantal worden afgerekend, in plaats van op het nakomen van de gemaakte afspraak (=bezorging aan huis).

Iemand idee hoe dit aan te vliegen?

Re: Pakket Post NL niet bezorgd, reageren niet op klacht

Geplaatst: 06 jul 2018 12:04
door NeoDutchio
U moet het aangeven bij de verzender. U bent ‘slechts’ ontvanger en heeft dus geen overeenkomst met PostNL. U moet bij het bedrijf waar u gekocht heeft aangeven dat u niets ontvangen heeft. Deze is en blijft verantwoordelijk totdat u de bestelling ontvangen heeft.

Re: Pakket Post NL niet bezorgd, reageren niet op klacht

Geplaatst: 06 jul 2018 13:00
door juliomariner
Neodutchio heeft gelijk, het is de verantwoording van de verzender. Echter deze kan zich melden bij PostNl maar je krijgt bijna nooit antwoord.
U kunt dus eisen dat ze een nieuw judopak sturen

Re: Pakket Post NL niet bezorgd, reageren niet op klacht

Geplaatst: 06 jul 2018 13:11
door HansieZant
TMDH schreef:Pakketje zou volgens Track & Trace bezorgd zijn. We waren op genoemd tijdstip ook gewoon thuis. Echter, nooit iemand aangebeld noch een kaartje van een bezorgpoging of kaartje met huisnummer waar het afgegeven is. PostNL heeft telefonisch 26 (!) wachtenden voor je, de chat wordt meermalen afgebroken, op mail wordt niet gereageerd. Enquete ingevuld met commentaar en verzoek contact op te nemen en ook geen reactie.

Het judopak voor mijn zoontje is nu na twee weken nog steeds niet terecht. Contact opgenomen met bezorger en die heeft ook traject bij PostNL lopen. Los hiervan bij andere pakketjes ook regelmatig online bericht dat ze een poging gedaan hebben maar nooit hebben aangebeld en geen kaartje in de bus. Het lijkt er sterk op dat ze op snelheid/aantal worden afgerekend, in plaats van op het nakomen van de gemaakte afspraak (=bezorging aan huis).

Iemand idee hoe dit aan te vliegen?
De verzender heeft een overeenkomst met PostNL. U als ontvanger niet. U moet de verzender hier op aanspreken. De verzender kan u uw geld terug geven en dat moet hij het verder met PostNL regelen. Of verzender kan u een nieuw judopak opsturen. De verantwoordelijkheid voor het regelen ligt dus niet bij u (gelukkig maar ;-) ) maar bij de verzender.

Re: Pakket Post NL niet bezorgd, reageren niet op klacht

Geplaatst: 06 jul 2018 13:12
door Cro
juliomariner schreef:Neodutchio heeft gelijk, het is de verantwoording van de verzender. Echter deze kan zich melden bij PostNl maar je krijgt bijna nooit antwoord.
U kunt dus eisen dat ze een nieuw judopak sturen
De verzender krijgt altijd wel antwoord, alleen vaak niet het gewenste omdat 9 van de 10 keer verzonden is via de goedkoopste verzendmethode zonder verzekering.

Hier inderdaad gewoon van de verkoper eisen dat deze alsnog een judopak correct zal leveren.

Re: Pakket Post NL niet bezorgd, reageren niet op klacht

Geplaatst: 06 jul 2018 13:15
door tttlocke
juliomariner schreef:....
U kunt dus eisen dat ze een nieuw judopak sturen
Correct, aangenomen dat het inderdaad een judopak betreft, dat in het kader van een aankoop door de leverancier verzonden is.

Re: Pakket Post NL niet bezorgd, reageren niet op klacht

Geplaatst: 06 jul 2018 13:28
door juliomariner
Ik meen uit de OP te kunnen lezen dat het om een judopak gaat
PostNl reageert echt niet altijd. Vaak moet je meerdere keren bellen/mailen voor je maar antwoord krijgt. Vaak heb je als verzender ook nog niets aan het antwoord ook.

Re: Pakket Post NL niet bezorgd, reageren niet op klacht

Geplaatst: 06 jul 2018 13:48
door tttlocke
@juliomariner

Klopt. Het gaat inderdaad om een judopak. Dat verzonden is. Met gebruikmaking van 'Track en Trace' zelfs.
Dat het een item is dat in het kader van een aankoop door een leverancier moest worden verzonden, en dat er dus een koopovereenkomst (met bijbehorende rechten en plichten) aan ten grondslag ligt, lees ik nergens.

Re: Pakket Post NL niet bezorgd, reageren niet op klacht

Geplaatst: 06 jul 2018 15:04
door Bob Schurkjens
Contact opnemen met Postnl doe ik al jaren niet meer. Ik kwak al mijn klachten op www.klachtenkompas.nl

Re: Pakket Post NL niet bezorgd, reageren niet op klacht

Geplaatst: 06 jul 2018 16:22
door NeoDutchio
Cro schreef:[De verzender krijgt altijd wel antwoord, alleen vaak niet het gewenste omdat 9 van de 10 keer verzonden is via de goedkoopste verzendmethode zonder verzekering..
Hoe het verzonden is is niet relevant. De verkoper is verantwoordelijk tot de koper het in zijn hand heeft.

Re: Pakket Post NL niet bezorgd, reageren niet op klacht

Geplaatst: 06 jul 2018 17:51
door renewouters
Bob Schurkjens schreef:Contact opnemen met Postnl doe ik al jaren niet meer. Ik kwak al mijn klachten op http://www.klachtenkompas.nl
Verstuur jij dan zo vaak stukken die kwijt raken of kwijtgeraakt zijn? Dat zou op zich ook wel weer een unicum zijn.

Re: Pakket Post NL niet bezorgd, reageren niet op klacht

Geplaatst: 06 jul 2018 19:00
door Cro
NeoDutchio schreef:
Cro schreef:[De verzender krijgt altijd wel antwoord, alleen vaak niet het gewenste omdat 9 van de 10 keer verzonden is via de goedkoopste verzendmethode zonder verzekering..
Hoe het verzonden is is niet relevant. De verkoper is verantwoordelijk tot de koper het in zijn hand heeft.
Voor de verzender is dat zeker wel relevant, die krijgt namelijk zeer vaak, door eigen toedoen, nul op rekest. Namelijk omdat ze een goedkope verzend methode hebben gekozen.

Voor de klant is het inderdaad in principe niet relevant, want verkoper blijft verantwoordelijk, echter daar had ik het totaal niet over. Ik reageerde op Juilio zijn stelling dat de verzender vaak geen antwoord krijgt nadat deze een onderzoek heeft in laten stellen. Daar heeft de ontvanger helemaal niets mee te maken.

Re: Pakket Post NL niet bezorgd, reageren niet op klacht

Geplaatst: 06 jul 2018 19:09
door Bob Schurkjens
renewouters schreef:
Bob Schurkjens schreef:Contact opnemen met Postnl doe ik al jaren niet meer. Ik kwak al mijn klachten op http://www.klachtenkompas.nl
Verstuur jij dan zo vaak stukken die kwijt raken of kwijtgeraakt zijn? Dat zou op zich ook wel weer een unicum zijn.
Valt wel mee, maar recent weer een doos naar Frankrijk verdwenen. Zo'n beetje het grootste zwarte gat. VS en Japan gaan altijd goed, ook zonder tracktrace.

Re: Pakket Post NL niet bezorgd, reageren niet op klacht

Geplaatst: 09 jul 2018 22:09
door Senso
renewouters schreef:
Bob Schurkjens schreef:Contact opnemen met Postnl doe ik al jaren niet meer. Ik kwak al mijn klachten op http://www.klachtenkompas.nl
Verstuur jij dan zo vaak stukken die kwijt raken of kwijtgeraakt zijn? Dat zou op zich ook wel weer een unicum zijn.
Dat is beslist geen unicum. Ik verstuur jaarlijks veel pakketjes en briefpakjes en de bezorging wordt steeds slechter. Over de schaamteloze prijsstijgingen heb ik het maar niet eens.
En denk nou maar niet dat bezorgers tegenwoordig nog fatsoenlijk betaald worden. Daar zitten dan ook altijd wel een paar bij die wat willen "bijverdienen".

Re: Pakket Post NL niet bezorgd, reageren niet op klacht

Geplaatst: 09 jul 2018 22:35
door NeoDutchio
Cro schreef:Voor de verzender is dat zeker wel relevant, die krijgt namelijk zeer vaak, door eigen toedoen, nul op rekest. Namelijk omdat ze een goedkope verzend methode hebben gekozen.
Dat is het risico van de verkoper. Maar dat is het probleem hier niet. De verkoper blijft verantwoordelijk tot de koper de aankoop in zijn handen heeft.

Re: Pakket Post NL niet bezorgd, reageren niet op klacht

Geplaatst: 10 jul 2018 10:28
door wouterbijl
Zou HET PROGRAMMA RADAR hier niet eens aandacht aan kunnen schenken want ook DHL en DPD maken zich schuldig aan dit soort praktijken. alleen ups is klantgericht ??????????????????

Re: Pakket Post NL niet bezorgd, reageren niet op klacht

Geplaatst: 10 jul 2018 10:41
door NeoDutchio
wouterbijl schreef:Zou HET PROGRAMMA RADAR hier niet eens aandacht aan kunnen schenken want ook DHL en DPD maken zich schuldig aan dit soort praktijken. alleen ups is klantgericht ??????????????????
Aan welke praktijken maken zij zich schuldig? Een opdrachtgever kan iets doen, een ontvanger niets. De verzender heeft een contract met de vervoerder. Een koper heeft een overeenkomst met een verkoper. Hoe de verkoper het doet is niet relevant, zo lang de aankoop maar geleverd wordt. Zo lang dit niet gebeurd blijft de verkoper in gebreke. Deze zou het moeten uitzoeken met de vervoerder en de koper uiteindelijk schadeloos moeten stellen.
Als koper heb je geen overeenkomst met de transporteur, dus kan je daar ook simpelweg niet gaan klagen.

Re: Pakket Post NL niet bezorgd, reageren niet op klacht

Geplaatst: 11 jul 2018 15:21
door VSJDR88
Het zal feitelijk wel eens tijd worden dat er een aanbesteding komt voor kwalitatief betere post-/pakketbezorging. PostNL heeft vele zaken voor zichzelf dusdanig ingedekt, waardoor de verzender of ontvanger gedupeerd raken als het misgaat. Recentelijk hebben mijn partner en ik onze trouwringen terug moeten sturen naar de leverancier die de fout graag wil herstellen. Dit pakket hebben wij verzekerd verzonden om de grootste risico's ingedekt te krijgen. Het pakket blijft voortdurend in Transit staan en de klantenservice vertelt mij niets nieuws als ik al weet. Zelfs als afzender stuurt PostNL je met een kluitje het riet in. Momenteel is er een bericht bij de geschillencommissie, echter neemt dit eveneens het nodige aan tijd. Het zal tijd worden dat PostNL van zijn luie stoel afkomt en klachten serieus in behandeling neemt en pro-actief gaat handelen. En als ze dit niet kunnen, stap van je troon.

Er zijn verschrikkelijk veel topics op verschillende fora terug te halen waarin je beschamende afhandelingen ziet over PostNL. Overigens @BobSchurkjens, nadat er een reactie volgt op klachtenkompas of klacht.nl van PostNL, is deze gewiekste organisatie wel zo slim om de klacht de status "opgelost" te geven. De praktijk wijst in veel gevallen uit dat de klachten nog niet opgelost zijn helaas. Dit geeft een vertekend beeld, desondanks moedig ik aan om dergelijke kanalen te bestoken zodat PostNL ergens in beweging komt als dit noodzakelijk blijkt. Wellicht dat vele schrijnende situaties dan ook ECHT opgelost worden zoals je als consument verwachten mag.

Ben je benieuwd naar het verhaal van de trouwringen, check deze link dan gerust viewtopic.php?f=131&t=186199

Verder wens ik een ieder die ellende in de schoenen geschoven krijgt vanuit PestNL, erg veel sterkte en succes.