Hp Laptop Coolblue
Geplaatst: 06 jul 2018 17:35
Geachte Lezer,
Onze zoon heeft een klein jaar geleden een Hp laptop bij Coolblue gekocht...na enige tijd van probleemloos gebruik begonnen de problemen: eerst reageerde het linkerdeel van de toetsen niet meer op intikken en dan weer wel en dan weer niet... we hebben besloten het voor reparatie retour te sturen en toen kregen wij te horen dat het apparaat vochtschade had opgelopen en zodoende niet meer binnen garantievoorwaarden gerepareerd kon worden...met daarbij de kostenberekening van mogelijke reparatie...
Hier waren wij het niet mee eens, want wij wisten pertinent zeker dat de vochtschade in ieder geval niet bij ons was ontstaan en geloofde het verhaal niet. We hebben Coolblue verzocht product retour te zenden zonder reparatie en zijn toen met laptop naar dichtsbij zijnde Mediamarkt winkel gegaan. Daar hebben ze de laptop ingenomen en konden ze het zonder problemen repareren binnen de garantievoorwaarden. Daarna bleek de laptop niet zonder netkabel te functioneren (viel uit wanneer de netspanning werd losgekoppeld-> geen opgeslagen accuvermogen) en in een keer wilde de laptop niet meer opstart (zwart scherm met melding om toetsen te drukken om beginscherm op te starten - moet niet hoeven - maar dan gebeurde er niets...
Nou, toen nogmaals terug naar Mediamarkt om te reparatie in te leveren. En ook toen kwam laptop 'gerepareerd' retour onder garantievoorwaarden...
Alleen toen waren we nog niet zonder trammelant, want de netsnoer moet nog steeds continue in het stopcontact...anders valt de laptop uit..
Onderhand ben ik (en onze zoon nog meer - hij moet het op school gebruiken, maar dat is tot nu toe, bijna een jaar later, nog niet echt gelukt) het beu: Coolblue wil het in reparatie nemen en kijken of het op garantievoorwaarden kan worden repareert (heel vervellend voor ons als klant, maar Coolblue doet geen stapje extra) en eigenlijk wil ik zekerheid dat wanneer de reparatieronde niet het resultaat heeft wat het hoort te hebben dat ze ons het geld terug geven....maar die garantie geven ze niet zomaar. Hoe kan ik daar toch op aan dringen...?? En ook is er inmiddels al een jaar verloren gegaan, waarvan de laptop bij elkaar al 2 en halve maand in reparatie is geweest ... Graag verneem ik jullie reacties,
groet,
DeeDoubleYou
Onze zoon heeft een klein jaar geleden een Hp laptop bij Coolblue gekocht...na enige tijd van probleemloos gebruik begonnen de problemen: eerst reageerde het linkerdeel van de toetsen niet meer op intikken en dan weer wel en dan weer niet... we hebben besloten het voor reparatie retour te sturen en toen kregen wij te horen dat het apparaat vochtschade had opgelopen en zodoende niet meer binnen garantievoorwaarden gerepareerd kon worden...met daarbij de kostenberekening van mogelijke reparatie...
Hier waren wij het niet mee eens, want wij wisten pertinent zeker dat de vochtschade in ieder geval niet bij ons was ontstaan en geloofde het verhaal niet. We hebben Coolblue verzocht product retour te zenden zonder reparatie en zijn toen met laptop naar dichtsbij zijnde Mediamarkt winkel gegaan. Daar hebben ze de laptop ingenomen en konden ze het zonder problemen repareren binnen de garantievoorwaarden. Daarna bleek de laptop niet zonder netkabel te functioneren (viel uit wanneer de netspanning werd losgekoppeld-> geen opgeslagen accuvermogen) en in een keer wilde de laptop niet meer opstart (zwart scherm met melding om toetsen te drukken om beginscherm op te starten - moet niet hoeven - maar dan gebeurde er niets...
Nou, toen nogmaals terug naar Mediamarkt om te reparatie in te leveren. En ook toen kwam laptop 'gerepareerd' retour onder garantievoorwaarden...
Alleen toen waren we nog niet zonder trammelant, want de netsnoer moet nog steeds continue in het stopcontact...anders valt de laptop uit..
Onderhand ben ik (en onze zoon nog meer - hij moet het op school gebruiken, maar dat is tot nu toe, bijna een jaar later, nog niet echt gelukt) het beu: Coolblue wil het in reparatie nemen en kijken of het op garantievoorwaarden kan worden repareert (heel vervellend voor ons als klant, maar Coolblue doet geen stapje extra) en eigenlijk wil ik zekerheid dat wanneer de reparatieronde niet het resultaat heeft wat het hoort te hebben dat ze ons het geld terug geven....maar die garantie geven ze niet zomaar. Hoe kan ik daar toch op aan dringen...?? En ook is er inmiddels al een jaar verloren gegaan, waarvan de laptop bij elkaar al 2 en halve maand in reparatie is geweest ... Graag verneem ik jullie reacties,
groet,
DeeDoubleYou