Telfort: 14 dagen zonder Internet na verhuizing
Geplaatst: 12 jul 2018 17:15
Goedemiddag,
na 13 dagen ben ik het zat en wil ik het graag hier delen. Ook in de hoop dat er vanuit andere hoek invloed uitgeoefend kan worden op mijn internetprovider.
In het kort de situatie: tot 30 juni jl. had ik zonder problemen een goede internetverbinding bij Telfort. Nooit issues gehad en een tevreden klant.
Op 30 juni ben ik verhuisd. In de week ervoor nog gecheckt bij de klantenservice wanneer mijn signaal overgezet zou zijn naar het nieuwe adres, dit werd bevestigt voor 30 juni vanaf 13.00u.
Na de verhuizing rond een uur op 17.00 heb ik het signaal gechekt, maar zag gene signaal op de modem. Gelukkig ben ik een beetje technisch, dus heb ik alle checks gedaan die er gedaan kunnen worden: andere modem(Zyxell ipv experiabox), andere DSL kabel, resetten naar fabrieksinstellingen, aderparen wisselen. Ondanks alle inspanningen geen signaal. (kenners onder ons zullen al wel weten wat de reden is dat ik geen internet heb * )
Bellen met de klantenservice had geen zin, die was al gesloten.
Maandagochtend om 09.00u gebeld, lang verhaal kort, de medewerker kon mij niet helpen en zou een nieuwe modem sturen, want die was kapot volgens hem. Ik zou de status kunnen volgen in mijntelfort.
's avonds zag ik nog geen status.
Dinsdagochtend gebeld de medewerkster zag dat de collega op maandag de procedure niet had afgerond, maar omdat ik voor 09.00u had gebeld kon het nog dezelfde avond in huis zijn. Ik blij, maar rond 12.00uu zag ik nog geen status in mijntelfort. Weer contact gezocht met de klantenservice, de medewerker gaf aan dat hij wel zag dat de modem was aangevraagd, maar die zou niet eerder dan woensdag bij mij aankomen. Lang verhaal weer kort.
Woensdag avond 20.00u had ik de modem. Deze aangesloten, zoals verwacht, geen signaal, niet met andere DSL , niet met ander adrespaar, niet met reset.
Donderdagochtend 09.00u klantenservice gebeld: conclusie er moest een monteur komen, daarvoor moest ik Guidion bellen, die regelen de monteurs voor telfort. Het was erg druk, maar ik zou teruggebeld worden als het gelukt was. Rond 11.00u wee rgebeld met Guidion, omdat ik nog niks had gehoord. Volgens hen was het wachten op een andere klant waarvoor ik in de plaats zou komen. Om 16.00u naar de plaatselijke telfort winkel gegaan en daar bovenstaand verhaal uitgelegd. De medewerker ging bellen en kreeg hetzelfde verhaal te horen. Ook hij kon niks meer voor mij betekenen, met als resultaat: maandag 9 juli 12.15 eerste mogelijkheid voor monteur.
Maandag niks gehoord van de monteur en thuisgekomen constateerde ik dat er nog steeds geen internet was. Telfort gebeld en die gaven aan dat ik een andere monteurtype nodig had omdat het signaal wel was opgeleverd, maar niet bij mij in huis kwam. Het probleem zou in de wijkkast liggen ((*)had je de reden goed gegokt hierboven? ), daarvoor moest ik guidion weer bellen, die klantenservice was inmiddels dicht.
Dinsdag 10 juli 08.30u guidion weer gebeld. Er werd meegeleefd, maar het was zo druk ze moesten kijken of er een gaatje te vinden was. Ik zou teruggebeld worden als dat was gelukt.
Om 16.15u weer gebeld, want ik was niet teruggebeld. Er was geen registratie van mijn vorige call, ze ging opnieuwe kijken en zou terugbellen. Om 17.15 weer gebeld, omdat ik niet was teruggebeld en gevraagd naar een manager. Deze gaf aan dat ze op korte termijn echt niks konden betekenen en dat ik daarom bij telfort een kpn monteur moest eisen. telfort gebeld(18.00u), die konden niks zonder guidion afspraak, die hadden ze nodig voor escalatie. Ik weer guidion bellen, ze zou een afsrpaak regelen en mij terugbellen (18.15u) Om 19.15 weer gebeld, want ik had niks gehoord. Kreeg ik te horen van guidion dat de afspraak was gepland voor 18 juli 14.15u :s
Telfort weer terug gebeld 19.30u lang verhaal weer kort, conclusie was dat de case geëscaleerd zou worden en dat ik zsm gebeld zou worden door guidion voor een nieuwe afspraak( wat zsm was kon niet worden benoemd).
Vandaag (12 juni) weer met telfort gebeld waarom ik nog niet gebeld was voor een afspraak, bleek dat er geen escalatie ticket voor mijn case was. Die is meteen aangemaakt, maar de kans dat ik voo rhet weekend geholpen zou worden was klein. Kortom ik zit nu 13 dagen zonder internet en kan geen kant op.
Wat zou jij doen?
- wachten op internet, vergoeding incasseren en dan overstappen, of
- nu al overstappen, in de hoop dat het signaal dan wel goed wordt omgezet.
na 13 dagen ben ik het zat en wil ik het graag hier delen. Ook in de hoop dat er vanuit andere hoek invloed uitgeoefend kan worden op mijn internetprovider.
In het kort de situatie: tot 30 juni jl. had ik zonder problemen een goede internetverbinding bij Telfort. Nooit issues gehad en een tevreden klant.
Op 30 juni ben ik verhuisd. In de week ervoor nog gecheckt bij de klantenservice wanneer mijn signaal overgezet zou zijn naar het nieuwe adres, dit werd bevestigt voor 30 juni vanaf 13.00u.
Na de verhuizing rond een uur op 17.00 heb ik het signaal gechekt, maar zag gene signaal op de modem. Gelukkig ben ik een beetje technisch, dus heb ik alle checks gedaan die er gedaan kunnen worden: andere modem(Zyxell ipv experiabox), andere DSL kabel, resetten naar fabrieksinstellingen, aderparen wisselen. Ondanks alle inspanningen geen signaal. (kenners onder ons zullen al wel weten wat de reden is dat ik geen internet heb * )
Bellen met de klantenservice had geen zin, die was al gesloten.
Maandagochtend om 09.00u gebeld, lang verhaal kort, de medewerker kon mij niet helpen en zou een nieuwe modem sturen, want die was kapot volgens hem. Ik zou de status kunnen volgen in mijntelfort.
's avonds zag ik nog geen status.
Dinsdagochtend gebeld de medewerkster zag dat de collega op maandag de procedure niet had afgerond, maar omdat ik voor 09.00u had gebeld kon het nog dezelfde avond in huis zijn. Ik blij, maar rond 12.00uu zag ik nog geen status in mijntelfort. Weer contact gezocht met de klantenservice, de medewerker gaf aan dat hij wel zag dat de modem was aangevraagd, maar die zou niet eerder dan woensdag bij mij aankomen. Lang verhaal weer kort.
Woensdag avond 20.00u had ik de modem. Deze aangesloten, zoals verwacht, geen signaal, niet met andere DSL , niet met ander adrespaar, niet met reset.
Donderdagochtend 09.00u klantenservice gebeld: conclusie er moest een monteur komen, daarvoor moest ik Guidion bellen, die regelen de monteurs voor telfort. Het was erg druk, maar ik zou teruggebeld worden als het gelukt was. Rond 11.00u wee rgebeld met Guidion, omdat ik nog niks had gehoord. Volgens hen was het wachten op een andere klant waarvoor ik in de plaats zou komen. Om 16.00u naar de plaatselijke telfort winkel gegaan en daar bovenstaand verhaal uitgelegd. De medewerker ging bellen en kreeg hetzelfde verhaal te horen. Ook hij kon niks meer voor mij betekenen, met als resultaat: maandag 9 juli 12.15 eerste mogelijkheid voor monteur.
Maandag niks gehoord van de monteur en thuisgekomen constateerde ik dat er nog steeds geen internet was. Telfort gebeld en die gaven aan dat ik een andere monteurtype nodig had omdat het signaal wel was opgeleverd, maar niet bij mij in huis kwam. Het probleem zou in de wijkkast liggen ((*)had je de reden goed gegokt hierboven? ), daarvoor moest ik guidion weer bellen, die klantenservice was inmiddels dicht.
Dinsdag 10 juli 08.30u guidion weer gebeld. Er werd meegeleefd, maar het was zo druk ze moesten kijken of er een gaatje te vinden was. Ik zou teruggebeld worden als dat was gelukt.
Om 16.15u weer gebeld, want ik was niet teruggebeld. Er was geen registratie van mijn vorige call, ze ging opnieuwe kijken en zou terugbellen. Om 17.15 weer gebeld, omdat ik niet was teruggebeld en gevraagd naar een manager. Deze gaf aan dat ze op korte termijn echt niks konden betekenen en dat ik daarom bij telfort een kpn monteur moest eisen. telfort gebeld(18.00u), die konden niks zonder guidion afspraak, die hadden ze nodig voor escalatie. Ik weer guidion bellen, ze zou een afsrpaak regelen en mij terugbellen (18.15u) Om 19.15 weer gebeld, want ik had niks gehoord. Kreeg ik te horen van guidion dat de afspraak was gepland voor 18 juli 14.15u :s
Telfort weer terug gebeld 19.30u lang verhaal weer kort, conclusie was dat de case geëscaleerd zou worden en dat ik zsm gebeld zou worden door guidion voor een nieuwe afspraak( wat zsm was kon niet worden benoemd).
Vandaag (12 juni) weer met telfort gebeld waarom ik nog niet gebeld was voor een afspraak, bleek dat er geen escalatie ticket voor mijn case was. Die is meteen aangemaakt, maar de kans dat ik voo rhet weekend geholpen zou worden was klein. Kortom ik zit nu 13 dagen zonder internet en kan geen kant op.
Wat zou jij doen?
- wachten op internet, vergoeding incasseren en dan overstappen, of
- nu al overstappen, in de hoop dat het signaal dan wel goed wordt omgezet.