Pagina 1 van 3

Ziggo: 50% korting, maar moet volle pond betalen

Geplaatst: 20 jul 2018 12:45
door Ton Scholte
Eind mei wijzig ik het abonnement bij Ziggo en krijg voor een half jaar 50 % korting op het nieuwe abonnement, wat 1 juli aanvangt. Eind juni ontvang ik een factuur van € 64,50 terwijl ik € 29,95 zou moeten betalen. De klantenservice stelt dat ik € 64,50 moet betalen en dat zij dan gaan verrekenen eind juli en het restant in augustus omdat hun administratie nu eenmaal zo is ingesteld. Ik weiger dit, laat de automatische afboeking terugstorten en maak gelijktijdig de overeengekomen € 29,95.
Sindsdien wordt ik bestookt met aanmaningen en dreigementen. Over deze problematiek heb ik meer dan 5 medewerk(st)ers gesproken en schriftelijk klachten ingediend. Men bevestigd de overeenkomst dat ik € 29,95 verschuldigd ben maar dat ik € 64,50 moet betalen.
Van mijn kant heb ik hen gedreigd juridische stappen te ondernemen als zij hun dreigement gaan uitvoeren.

Re: Ziggo: 50% korting, maar moet volle pond betalen

Geplaatst: 20 jul 2018 17:50
door Feinel
Je bent onnodig problemen voor jezelf aan het veroorzaken, bijna elke provider gebruikt een factuursysteem die achteraf verrekend. Op de volgende factuur wordt alles met elkaar verrekend en is er niks aan de hand, tenzij je als klant kinderachtig gaat doen en uit eigen beweging gaat storneren.

Aangezien je dit hier op radar neerzet, vermoed ik dat je er toch over twijfelt. Mijn advies is dan ook gewoon om te betalen, je hebt een bevestiging per mail ontvangen van het nieuwe abonnement, als het naderhand alsnog misgaat kun je daarmee altijd nog juridische stappen ingang zetten. Nu dreig je er bij de klantenservice mee terwijl je geen poot hebt om op te staan.

Re: Ziggo: 50% korting, maar moet volle pond betalen

Geplaatst: 21 jul 2018 02:41
door Bob Schurkjens
Je kan een geschil aanspannen bij de http://www.sgc.nl

Naast je geschil kun je schadevergoeding vragen. Deal is deal. Het verhaal van Ziggo is niet conform de overeenkomst die je met Ziggo bent overeengekomen.

Bij mijn provider wordt de overeengekomen tijdelijke korting direct verrekend en niet achteraf. En zo hoort het ook.

Re: Ziggo: 50% korting, maar moet volle pond betalen

Geplaatst: 21 jul 2018 07:34
door 16again
Feinel schreef:...... terwijl je geen poot hebt om op te staan.
Waarom niet? Is het facturatie- en administratie-systeem van Ziggo hier tot wet verheven?

Re: Ziggo: 50% korting, maar moet volle pond betalen

Geplaatst: 21 jul 2018 08:36
door sake1987
Gelijk op de achterste poten, lijkt wel of mensen geen geduld meer hebben. Wacht nou gewoon even af het komt wel goed.

Re: Ziggo: 50% korting, maar moet volle pond betalen

Geplaatst: 21 jul 2018 09:56
door sylvesterb
Bob Schurkjens schreef:Je kan een geschil aanspannen bij de http://www.sgc.nl

Naast je geschil kun je schadevergoeding vragen. Deal is deal. Het verhaal van Ziggo is niet conform de overeenkomst die je met Ziggo bent overeengekomen.

Bij mijn provider wordt de overeengekomen tijdelijke korting direct verrekend en niet achteraf. En zo hoort het ook.
Schade vergoeding voor wat? Los dat je pas 4 weken na indienen van je klacht een procedure kan starten dan heeft TS al de juiste factuur.

Re: Ziggo: 50% korting, maar moet volle pond betalen

Geplaatst: 21 jul 2018 10:32
door reggie2
Ton Scholte schreef:Eind mei wijzig ik het abonnement bij Ziggo en krijg voor een half jaar 50 % korting op het nieuwe abonnement, wat 1 juli aanvangt. Eind juni ontvang ik een factuur van € 64,50 terwijl ik € 29,95 zou moeten betalen. De klantenservice stelt dat ik € 64,50 moet betalen en dat zij dan gaan verrekenen eind juli en het restant in augustus omdat hun administratie nu eenmaal zo is ingesteld. Ik weiger dit, laat de automatische afboeking terugstorten en maak gelijktijdig de overeengekomen € 29,95.
Sindsdien wordt ik bestookt met aanmaningen en dreigementen. Over deze problematiek heb ik meer dan 5 medewerk(st)ers gesproken en schriftelijk klachten ingediend. Men bevestigd de overeenkomst dat ik € 29,95 verschuldigd ben maar dat ik € 64,50 moet betalen.
Van mijn kant heb ik hen gedreigd juridische stappen te ondernemen als zij hun dreigement gaan uitvoeren.

Is bij mij ook zo gegaan hoor, kreeg het netjes terug gestort. Je maakt een onnodig probleem van iets wat zinloos is.

Re: Ziggo: 50% korting, maar moet volle pond betalen

Geplaatst: 21 jul 2018 10:49
door mahadma
U bent er in geslaagd het systeem vakkundig in de war te schoppen. Zal nu extra lang duren voordat alles weer rechtgetrokken is.

Re: Ziggo: 50% korting, maar moet volle pond betalen

Geplaatst: 21 jul 2018 11:05
door wilhelmima1
Verder zou het handig zijn om dit soort klanten de echte administratie kosten te presenteren.

Re: Ziggo: 50% korting, maar moet volle pond betalen

Geplaatst: 21 jul 2018 12:44
door henk51
Zo zo juridische stappen voor 34.55 euro. Je hebt zelf die problemen op de hals gehaald door te storneren terwijl het binnen 1 maand opgelost is.Nu zal het vele maanden gaan duren voor alles goed en wel geregeld is. Wellicht nog afsluiting incasso kosten etc etc.


groeten Henk

Re: Ziggo: 50% korting, maar moet volle pond betalen

Geplaatst: 21 jul 2018 12:53
door 16again
mahadma schreef:U bent er in geslaagd het systeem vakkundig in de war te schoppen. Zal nu extra lang duren voordat alles weer rechtgetrokken is.
Vakkundigheid? Primair veroorzaakt Ziggo dit probleem zelf doordat ze binnen een maand een korting niet kunnen verwerken.

Re: Ziggo: 50% korting, maar moet volle pond betalen

Geplaatst: 21 jul 2018 13:49
door scontra
Het abonnementsgeld wordt bij "vooruitbetaling" voldaan.
Kortingen en eventuele extra gebruikerskosten worden "achteraf" in rekening gebracht en/of verrekend.

Eerst motte beteale en doarnoa krieggie joe teveulbetealde centies netties weer terogh. :oops:
En als je dat weigert, gaat dwarsliggen en ook nog eens gaat storneren, dan is de administratie beer van Ziggo pas goed los en berg je dan maar voor wat komen gaat !!

Re: Ziggo: 50% korting, maar moet volle pond betalen

Geplaatst: 21 jul 2018 14:39
door sake1987
scontra schreef:Het abonnementsgeld wordt bij "vooruitbetaling" voldaan.
Kortingen en eventuele extra gebruikerskosten worden "achteraf" in rekening gebracht en/of verrekend.

Eerst motte beteale en doarnoa krieggie joe teveulbetealde centies netties weer terogh. :oops:
En als je dat weigert, gaat dwarsliggen en ook nog eens gaat storneren, dan is de administratie beer van Ziggo pas goed los en berg je dan maar voor wat komen gaat !!
Zo creëer jezelf de wet van Murphy en dan achteraf maar klagen dat het bedrijf alles verkeerd doet. :roll:

Re: Ziggo: 50% korting, maar moet volle pond betalen

Geplaatst: 21 jul 2018 14:41
door sylvesterb
16again schreef:
mahadma schreef:U bent er in geslaagd het systeem vakkundig in de war te schoppen. Zal nu extra lang duren voordat alles weer rechtgetrokken is.
Vakkundigheid? Primair veroorzaakt Ziggo dit probleem zelf doordat ze binnen een maand een korting niet kunnen verwerken.
TS heeft uitleg gehad en het is conform de overeenkomst.

Als Ziggo het rest bedrag claimt via incassobureau dan is dat hun goed recht. En zal TS geen gelijk krijgen bij SGC.

Re: Ziggo: 50% korting, maar moet volle pond betalen

Geplaatst: 21 jul 2018 14:56
door tttlocke
Bob Schurkjens schreef:...
Naast je geschil kun je schadevergoeding vragen. Deal is deal. Het verhaal van Ziggo is niet conform de overeenkomst die je met Ziggo bent overeengekomen.
Ongefundeerde bewering.
Bob Schurkjens schreef:Bij mijn provider wordt de overeengekomen tijdelijke korting direct verrekend en niet achteraf. En zo hoort het ook.
Of dat 'zo hoort' hangt af van de voorwaarden.

Re: Ziggo: 50% korting, maar moet volle pond betalen

Geplaatst: 21 jul 2018 14:59
door tttlocke
16again schreef:
Feinel schreef:...... terwijl je geen poot hebt om op te staan.
Waarom niet? Is het facturatie- en administratie-systeem van Ziggo hier tot wet verheven?
Is geen relevante vraag.
Je hebt alleen 'een poot om op te staan' als je kunt laten zien dat Ziggo niet nakomt wat contractueel is overeengekomen.
Laat dat eerst maar eens zien.

Re: Ziggo: 50% korting, maar moet volle pond betalen

Geplaatst: 21 jul 2018 15:22
door 16again
sylvesterb schreef: TS heeft uitleg gehad en het is conform de overeenkomst.
Welke overeenkomst dan? Contract is een maand voor nieuwe ingangsdatum gewijzigd. En het nieuwe contract behelst een korting, waardoor eerst 6 maanden een lager maandbedrag geldt

sylvesterb schreef: Als Ziggo het rest bedrag claimt via incassobureau dan is dat hun goed recht.
Dat is inderdaad hun goed recht.
Maar de claim omhelst nog steeds het afdwingen van een onverschuldigde betaling , een onzinnige claim dus.

Re: Ziggo: 50% korting, maar moet volle pond betalen

Geplaatst: 21 jul 2018 15:31
door Erthanax
Wat een toestand om een paar tientjes. Bij een eenmalige aanschaf kan ik me enige boosheid wel voorstellen, niet bij een abonnement dat maandelijks geïnd wordt.
Volgende maand geregeld zegt u? Oké, dan wacht ik het even af. Zo niet, dan stort ik alsnog juridisch zwavel en pek over u uit.

Re: Ziggo: 50% korting, maar moet volle pond betalen

Geplaatst: 21 jul 2018 15:48
door 16again
Erthanax schreef:Wat een toestand om een paar tientjes.
Zeg je dit tegen TS of Ziggo? Zij bestoken TS om die paar tientjes met aanmaningen.

Dat de meeste mensen de weg van de minste weerstand kiezen, bewijst niet het ongelijk van TS.

Re: Ziggo: 50% korting, maar moet volle pond betalen

Geplaatst: 21 jul 2018 16:25
door Erthanax
Het was aan TS gericht. In dit geval zou ik inderdaad de weg van de minste weerstand hebben gekozen, na de uitleg van Ziggo. Even afwachten kost geen moeite en roept minder weerstand op. Nu is TS nog weken of maanden in de weer, elke keer weer ergernis en boosheid. Je moet er maar zin in hebben. Wat is er mis met een beetje geduld?