Prijsbeleid Fox Reizen (en wellicht andere organisaties)
Geplaatst: 21 jul 2018 10:54
Ik had al lange tijd een reis van Fox Reizen op het oog met gegarndeerd vertrek op 13 september 2018. Omdat ik wist dat de prijs van zo'n reis nogal eens verandert heb ik de website in de gaten gehouden. In het weekend van 9/10 juni kreeg ik bericht van een geweldige kortingsactie voor één dag > 13 juni. Daarop heb ik gereageerd, geboekt en de korting van € 100 "in mijn zak gestoken". En inderdaad een dag later werd de "oude" prijs weer vermeld op de website. Maar het vervolg met betrekking tot de prijs is niet leuk.
Tien dagen later wasde prijs inmiddels twee keer verlaagd en als ik daarop had gewacht (het aantal boekingen bleef - het zal u niet verrassen - laag!) had ik nog eens een voordeel gehad van € 110. Daarop het ik gereageerd naar Fox Reizen:
"Nu, 10 dagen later is de prijs al voor de tweede keer verlaagd. Als ik vandaag had geboekt was ik ten opzichte van mijn boeking nog eens € 110 goedkoper uit geweest. Snapt u dat ik mij enigszins - laat ik het netjes zeggen - gefopt voel? Alle kreten van vroegboekkorting, éénmalige korting enz. zijn ordinaire trucjes. Dit valt me heel erg tegen en ik had dit gemanipuleer van Fox niet verwacht. Ik hoop dat u mijn slechte stemming nog kunt ombuigen naar blije voorpret."
Inmiddels is de prijs weer € 100 verlaagd. Als ik op dit moment geboekt had, dan was mijn totaalprijs dus € 210 lager geweest dan de prijs die ik moet betalen. De door mij te betalen prijs is (alles incl. éénpersoonstoeslag) € 2.719 en zou nu zijn € 2.509.
Alle argumenten, die worden aangedragen, zijn en blijven wat mij betreft klantonvriendelijk. Als klant kun je geen kant op. Ja, annuleren is een mogelijkheid, maar dat had mij meer dan € 500 gekost en daarmee dus geen optie.
Mijn vraag: Is dit prijsbeleid aan te vechten? Er zullen best meer organisaties zijn die dit beleid voeren, maar gelukkig heb ik het op al mijn reizen met verschillende organisaties nog niet eerder meegemaakt.
Tien dagen later wasde prijs inmiddels twee keer verlaagd en als ik daarop had gewacht (het aantal boekingen bleef - het zal u niet verrassen - laag!) had ik nog eens een voordeel gehad van € 110. Daarop het ik gereageerd naar Fox Reizen:
"Nu, 10 dagen later is de prijs al voor de tweede keer verlaagd. Als ik vandaag had geboekt was ik ten opzichte van mijn boeking nog eens € 110 goedkoper uit geweest. Snapt u dat ik mij enigszins - laat ik het netjes zeggen - gefopt voel? Alle kreten van vroegboekkorting, éénmalige korting enz. zijn ordinaire trucjes. Dit valt me heel erg tegen en ik had dit gemanipuleer van Fox niet verwacht. Ik hoop dat u mijn slechte stemming nog kunt ombuigen naar blije voorpret."
Inmiddels is de prijs weer € 100 verlaagd. Als ik op dit moment geboekt had, dan was mijn totaalprijs dus € 210 lager geweest dan de prijs die ik moet betalen. De door mij te betalen prijs is (alles incl. éénpersoonstoeslag) € 2.719 en zou nu zijn € 2.509.
Alle argumenten, die worden aangedragen, zijn en blijven wat mij betreft klantonvriendelijk. Als klant kun je geen kant op. Ja, annuleren is een mogelijkheid, maar dat had mij meer dan € 500 gekost en daarmee dus geen optie.
Mijn vraag: Is dit prijsbeleid aan te vechten? Er zullen best meer organisaties zijn die dit beleid voeren, maar gelukkig heb ik het op al mijn reizen met verschillende organisaties nog niet eerder meegemaakt.