FreeStyle Libre levert geen glucosesensoren aan diabetici
Geplaatst: 25 jul 2018 13:51
Voor de derde keer dit jaar levert het bedrijf Freeslyle Libre aan zijn Nederlandse cliënten geen sensoren uit. De (reeds voornamelijk particulier betaalde) bestellingen staan wederom ON HOLD.
Dit levert (zoals op meerdere sites en forums te lezen is) grote problemen op voor de diabetes patiënten.
Deze sensoren dienen iedere 2 weken te worden aangebracht op het lichaam en zorgen ervoor dat de glucose dag en nacht gemeten kan worden. Ook kan worden afgelezen en opgeslagen wat het verloop is gedurende de dag/nacht en of de suikerspiegel stijgt of daalt.
Een uitkomst voor iedere diabetespatient.
Vooral met deze hoge temperaturen en met vakanties in het buitenland, lopen veel Diabetespatienten extra risico’s. Goed meten is van groot belang.
Ik ben een diabeet, type 1. Ik zelf ervaar grotere onzekerheid over mijn glucosewaardes omdat ik het overzicht kwijt ben.
De reden dat Freestyle Libre niet uitlevert is bij navraag (overigens op eigen initiatief) de grote aanvraag van de overige EU landen voor dit product (omdat dit product in al die landen vergoed wordt). De productie is daar niet goed op afgesteld (ongelofelijk) en aangezien Nederland (echt als éën van de weinige landen) dit niet vergoed, worden de leveringen naar deze patiënten (die vaak uit eigen zak) betalen ON HOLD gezet.
Hoe kan het dat dit bedrijf zijn productie niet op orde heeft? Hoe kan het dat betalende patiënten (die het product al meer dan 2 jaar afnemen) na betaling ON HOLD worden gezet? Waarom communiceert Freestyle Libre zo slecht met zijn cliënten?
Waarom is dit product nog steeds niet vergoed in Nederland (en wel in de ons omringende landen en altijd op voorraad verkrijgbaar)?
Waarom loopt de diabeteszorg in ons land momenteel ver achter op de zorg in andere landen? We liepen ooit voorop, maar zijn inmiddels ruim ingehaald en lopen nu ver achter! Waarom voelen diabetespatienten in Nederland zich in de steek gelaten door de overheid? Of is die laatste vraag al beantwoord.
Dit levert (zoals op meerdere sites en forums te lezen is) grote problemen op voor de diabetes patiënten.
Deze sensoren dienen iedere 2 weken te worden aangebracht op het lichaam en zorgen ervoor dat de glucose dag en nacht gemeten kan worden. Ook kan worden afgelezen en opgeslagen wat het verloop is gedurende de dag/nacht en of de suikerspiegel stijgt of daalt.
Een uitkomst voor iedere diabetespatient.
Vooral met deze hoge temperaturen en met vakanties in het buitenland, lopen veel Diabetespatienten extra risico’s. Goed meten is van groot belang.
Ik ben een diabeet, type 1. Ik zelf ervaar grotere onzekerheid over mijn glucosewaardes omdat ik het overzicht kwijt ben.
De reden dat Freestyle Libre niet uitlevert is bij navraag (overigens op eigen initiatief) de grote aanvraag van de overige EU landen voor dit product (omdat dit product in al die landen vergoed wordt). De productie is daar niet goed op afgesteld (ongelofelijk) en aangezien Nederland (echt als éën van de weinige landen) dit niet vergoed, worden de leveringen naar deze patiënten (die vaak uit eigen zak) betalen ON HOLD gezet.
Hoe kan het dat dit bedrijf zijn productie niet op orde heeft? Hoe kan het dat betalende patiënten (die het product al meer dan 2 jaar afnemen) na betaling ON HOLD worden gezet? Waarom communiceert Freestyle Libre zo slecht met zijn cliënten?
Waarom is dit product nog steeds niet vergoed in Nederland (en wel in de ons omringende landen en altijd op voorraad verkrijgbaar)?
Waarom loopt de diabeteszorg in ons land momenteel ver achter op de zorg in andere landen? We liepen ooit voorop, maar zijn inmiddels ruim ingehaald en lopen nu ver achter! Waarom voelen diabetespatienten in Nederland zich in de steek gelaten door de overheid? Of is die laatste vraag al beantwoord.