Zelf zou ik bijna zeggen dat ik groene-stroom-gebruiker van het eerste uur ben bij dit bedrijf. Al sinds 1 juni 2002 ben ik klant. Net zoals vele anderen hier ben ik al geruime tijd bezig met het verkrijgen van een jaarafrekening. En eerlijk gezegd geloof ik nooit dat iemand er ooit 1 ontving. Steeds maar vage beloftes. Eigenlijk had ik (na 1 juni 2004) over willen stappen. (heb 1-jaar contract wat steeds stilzwijgend wordt verlengd) Maar ik durfde niet echt. Ik zag de bui al hangen: Dan ga ik aan 2 leveranciers betalen.
Mijn gas en andere kosten betaal ik uiteraard aan mijn oude leverancier. (Eneco) Deze heeft deze maand iets nieuws bedacht: Ik moet voortaan aan hen 2 keer transportkosten betalen. Betaalde ik al € 20,28 per maand aan hen via mijn maandelijkse voorschotbedrag. Deze maand moet ik apart nog eens € 25,00 extra transportkosten betalen. Voor dat bedrag kan ik het volgens mij bijna op de fiets gaan halen
De redenering hierachter is trouwens als volgt: Tot nog toe zou ik mijn transportkosten aan Energiebedrijf.com betalen. Dat is dus pertinent niet zo. In mijn contract staan de kosten voor energie, en een stukje vastrecht. Op mijn jaarafrekeningen van Eneco zijn de transportkosten ook nooit verdwenen.
Kortom: wat een zooitje! Ik wou dat ik er nooit aan begonnen was...