LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Overstappen van Ziggo naar Telfort
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 30 jul 2018 16:26
Overstappen van Ziggo naar Telfort
ik heb een abonnement bij ziggo ik wil overstappen naar Telfort en heb mij aangemeld bij Telfort hun zouden opzeggen en dat hebben ze gedaan ik zit vier jaar bij ziggo maar heb een tijdje geleden een aanbieding gehad van ziggo en ze hebben er niet bij gezegd dat de abonnement nieuw in gaat voor een jaar.nu zou mij abonnement van Telfort 9 augustus ingaan . Ik kreeg van de week een mailtje van ziggo dat ik iets besteld had ik dacht ik heb niks besteld dus ik bel ziggo op en zei dat ,toen zeiden ze dat mij abonnement van ziggo tot 13 november duurd en dat ik drie maanden moet door betalen en dat ik Telfort moet bellen om het te laten verzetten. Dus ik heb Telfort gebeld en die zeden dat ze niks meer voor me kunnen doen en hun abonnement gewoon ingaat omdat ik 2 dagen te laat was buiten de opzeg termijn . Kan ik hier wettelijks wat tegen doen want nu heb straks twee abonnementen indien ikzelf met minimum inkomen zit. dit niet kan betalen. Ik moet straks trouwens de 3 maanden in een keer betalen dat is 3 keer 57 euro.
Laatst gewijzigd door Radar op 30 jul 2018 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Re: Overstappen van Ziggo naar Telfort
Maar u bent bij Ziggo ingehaan op een aanbieding, dus daar zal beslist nijgestaan hebben dat u weer een nieuw jaarcontract aanging.
En u hebt dat niet gecontroleerd, toe u wilde overstappen.
Er zit helaas niets anders op dan te betalen.
En u hebt dat niet gecontroleerd, toe u wilde overstappen.
Er zit helaas niets anders op dan te betalen.
-
- Berichten: 12823
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Overstappen van Ziggo naar Telfort
Zodra u een nieuw abonnement neemt zit u aan een jaarcontract vast. Dus toen u een tijdje geleden van Ziggo die aanbieding gekregen had, had u ook in uw overeenkomst kunnen zien tot welke datum dit loopt.
Juridisch gezien zit u inderdaad aan 2 abonnementen vast. U pleegt immers contractbreuk bij Ziggo en bent al aangesloten bij Telfort. U kunt hooguit aan een van de partijen coulance vragen. Of bij Telfort het nogmaals uitleggen dat u een fout hebt gemaakt met de data, maar dat u graag klant wil worden. Maar dan liever 3 maandjes later.
Er is misschien een klein lichtpuntje. Herroepingstijd gaat normaal gesproken in vanaf het moment van aanvraag. Onze forumcollega Alfatrion vindt wel eens een gaatje en heeft, meen ik, al eerder een uitspraak gevonden dat de herroepingsrecht in gaat vanaf het moment van leveren van de onderdelen (modem e.d.) of vanaf moment van ingaan. Hij zit er beter in, wellicht is daar een uitweg in te vinden. Wie weet meld hij zich binnenkort.
Juridisch gezien zit u inderdaad aan 2 abonnementen vast. U pleegt immers contractbreuk bij Ziggo en bent al aangesloten bij Telfort. U kunt hooguit aan een van de partijen coulance vragen. Of bij Telfort het nogmaals uitleggen dat u een fout hebt gemaakt met de data, maar dat u graag klant wil worden. Maar dan liever 3 maandjes later.
Er is misschien een klein lichtpuntje. Herroepingstijd gaat normaal gesproken in vanaf het moment van aanvraag. Onze forumcollega Alfatrion vindt wel eens een gaatje en heeft, meen ik, al eerder een uitspraak gevonden dat de herroepingsrecht in gaat vanaf het moment van leveren van de onderdelen (modem e.d.) of vanaf moment van ingaan. Hij zit er beter in, wellicht is daar een uitweg in te vinden. Wie weet meld hij zich binnenkort.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 30 jul 2018 16:26
Re: Overstappen van Ziggo naar Telfort
Het is telefonisch gegaan en niet schriftelijk
Re: Overstappen van Ziggo naar Telfort
Van iedere wijziging krijg je een schriftelijke bevestiging. Daarin staat o.a. tot wanneer je nieuwe ababonnement loopt.Balouboomer schreef:Het is telefonisch gegaan en niet schriftelijk
-
- Berichten: 12823
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Overstappen van Ziggo naar Telfort
Plus in de persoonlijke omgeving van Ziggo is het ook terug te lezen.ZeerPrivé schreef:Van iedere wijziging krijg je een schriftelijke bevestiging. Daarin staat o.a. tot wanneer je nieuwe ababonnement loopt.Balouboomer schreef:Het is telefonisch gegaan en niet schriftelijk
Re: Overstappen van Ziggo naar Telfort
Als Telfort jou echt als klant wilt, kunnen ze makkelijk de datum verzetten hoor. Is voor hun een kleine moeite.
Volgende keer bedenken dat een aanbieding een jaarcontract is.
Volgende keer bedenken dat een aanbieding een jaarcontract is.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 30 jul 2018 16:26
Re: Overstappen van Ziggo naar Telfort
dat doen ze juist niet ze zeggen dat het niet gaat
Re: Overstappen van Ziggo naar Telfort
Balouboomer schreef:dat doen ze juist niet ze zeggen dat het niet gaat
Tuurlijk doen ze dat niet, stel je voor ze missen wat geld.
Een behoorlijke provider doet dat wel. Al ben jij ook niet echt goed bezig geweest.
Re: Overstappen van Ziggo naar Telfort
Wat hield deze aanbieding in? Hetzelfde abonnement of iets nieuws?Balouboomer schreef:ik zit vier jaar bij ziggo maar heb een tijdje geleden een aanbieding gehad van ziggo en ze hebben er niet bij gezegd dat de abonnement nieuw in gaat voor een jaar.
In beginsel zou ik zeggen dat het aanbod voor onbepaalde tijd is gedaan. Als zij stellen dat u akkoord bent gegaan met een jaar en u aangeeft dat dit niet is aangegeven, dan moeten ze bewijs leveren. Een dienst voor onbepaalde duur kunt u altijd opzeggen.
Als u toch een overeenkomst heeft voor een jaar, dan heeft Ziggo een misleidende handelspraktijk verricht door niet aan te geven dat u een overeenkomst voor een jaar had. Dit moet namelijk zo duidelijk worden aangegeven, dat het door u niet te missen was. Alleen u moet bewijzen wat er is aangegeven.
Het herroepingsrecht houd ik nog even onder me, omdat ik dat moet onderzoeken.
Hebben ze u een modelforumlier gegeven om te herroepen? En informatie over het herroepingsrecht? Dit kan ook via de algemene voorwaarden worden verstrekt. Ik wil ook weten of u er een product bij heeft gekocht?Balouboomer schreef:Dus ik heb Telfort gebeld en die zeden dat ze niks meer voor me kunnen doen en hun abonnement gewoon ingaat omdat ik 2 dagen te laat was buiten de opzeg termijn .
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 30 jul 2018 16:26
Re: Overstappen van Ziggo naar Telfort
ik heb niks gekregen dus geen papieren en heb niks gekocht bij hun
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 30 jul 2018 16:26
Re: Overstappen van Ziggo naar Telfort
ze hebben mij ook niet verteld dat er een nieuw jaar ingaat
Re: Overstappen van Ziggo naar Telfort
U moet van Telfort toch wel een contract gehad hebben? Ook niet per mail?
Re: Overstappen van Ziggo naar Telfort
Los van mijn eerdere (onbeantwoorde) vragen, langs welke weg is de telefoon tot stand gekomen? En op wiens initiatief?
Re: Overstappen van Ziggo naar Telfort
Balouboomer schreef:ze hebben mij ook niet verteld dat er een nieuw jaar ingaat
Sorry hoor, maar dat kan je toch zelf wel bedenken? Bij ziggo zeggen ze je er bij dat je een nieuw jaarcontract ingaat.
Plus dat je een mail krijgt van je bestelling , is altijd zo bij ziggo.
-
- verified
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 15 jun 2012 12:56
- Contacteer:
Re: Overstappen van Ziggo naar Telfort
Je geeft aan dat je niks van ons hebt ontvangen dit kijk ik graag voor je na. Stuur mij een privébericht met je postcode en huisnummer dan pak ik je gegevens erbij.Balouboomer schreef:ik heb niks gekregen dus geen papieren en heb niks gekocht bij hun
Groet, Kim van Ziggo
Re: Overstappen van Ziggo naar Telfort
U zegt dat Telfort voor u zou opzeggen bij Ziggo , als dat zo is dan heeft Ziggo aan Telfort gemeld
dat u nog een contract heeft lopen en dan had Telfort u wel gebeld dat u niet kan overstappen .
dat u nog een contract heeft lopen en dan had Telfort u wel gebeld dat u niet kan overstappen .
Re: Overstappen van Ziggo naar Telfort
Ergens is er wat misgegaan, bij U, Telfort of Ziggo. Als (toekomstig) klant van Telfort zou ik dit bericht ook op het Telfort forum plaatsen. Zet wel zoveel mogelijk gegevens in je account dat je aanmaakt, zodat men het snel kan nakijken. Meestal is er dan wel een mouw aan te passen. (Ik ben geen medewerker van Telfort, maar wel gebruiker van hun forum). Succes.