LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fake aanbiedingen van Blokker.

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
thehague
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 apr 2008 22:16

Fake aanbiedingen van Blokker.

Ongelezen bericht door thehague »

Je ontvangt een aanbiedingsfolder van Blokker. Je denkt 'daar zie ik een product dat me interesseert'. Je gaat 's ochtends vroeg na de dag van ontvangst van de folder (die je op zondagavond in de brievenbus vond) naar de Blokker. Product uitverkocht! Dat is me vandaag voor de vierde keer overkomen. Op de vraag aan de verkoopster of het product er daadwerkelijk was geweest kreeg ik een wat ontwijkend antwoord. Het heeft er de schijn van dat Blokker met niet werkelijk bestaande aanbiedingen de potentiële koper naar de winkel lokt, in de hoop dat die dan wat anders koopt waar zijn of haar oog op valt. Als je je beklag doet bij de Blokker-klantenservice, krijg je 'wegens grote drukte' na ruim een maand een reactie 'wat jammer dat je de aanbiedingen telkens mist'. Ik trap er niet meer in. Geen wonder dat het niet zo goed gaat met het Blokker-concern. Hebben anderen soortgelijke ervaringen?

Lady1234
Berichten: 27202
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Fake aanbiedingen van Blokker.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U kunt ook op de website kijken en het daar bestellen.

kuklos
Berichten: 9802
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Fake aanbiedingen van Blokker.

Ongelezen bericht door kuklos »

thehague schreef:Het heeft er de schijn van dat Blokker met niet werkelijk bestaande aanbiedingen de potentiële koper naar de winkel lokt, in de hoop dat die dan wat anders koopt waar zijn of haar oog op valt.
De aanbiedingen bestaan wel, maar vaak worden er per vestiging veel te weinig artikelen gestuurd. Dit gebeurt bij meerdere winkelketens.
Beste advies is dan ook altijd om zonder iets te kopen weg te gaan. Het meeste pijn doet het zo'n winkel als ze geen omzet krijgen van je.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Fake aanbiedingen van Blokker.

Ongelezen bericht door mahadma »

Op de tv blokker reclame staat nadrukkelijk: Aanbiedingen zijn niet in elk filiaal en kunnen per filiaal verschillen. Voorbeeld (stel): er zijn 1.000 artikelen en 300 winkels, dan zullen er winkels zijn die DAT product niet, weinig of juist veel verkoopt, dat weten ze namelijk. Er zullen dus winkels zijn die niets krijgen en winkels die veel krijgen. Dit heet een verdeelsleutel. En de verkoopsters weten niet daar niet alles van.

NeoDutchio
Berichten: 12341
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fake aanbiedingen van Blokker.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Om welke akties gaat het? De laatste tijd is er veel opruiming en niet ieder filiaal heeft meer ergens voorraad van liggen. De bulkgoederen zullen wel overal liggen, maar als er bv nog 200 scheerapparaten liggen waar ze vanaf willen drukken ze die af. Als 200 winkels er nog eentje heeft liggen en 100 winkels niks is het dus pech. Vandaar die waarschuwing waar Mahadma over spreekt.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Fake aanbiedingen van Blokker.

Ongelezen bericht door renewouters »

kuklos schreef:
De aanbiedingen bestaan wel, maar vaak worden er per vestiging veel te weinig artikelen gestuurd. Dit gebeurt bij meerdere winkelketens.
Beste advies is dan ook altijd om zonder iets te kopen weg te gaan. Het meeste pijn doet het zo'n winkel als ze geen omzet krijgen van je.
Speciale aanbiedingen zijn meestal het gevolg van een bepaalde partij die wordt ingekocht voor een scherpe prijs. Het is niet zo dat Blokker tegen een leverancier kan zeggen "Doe mij maar x duizend van deze producten voor deze prijs". Blokker is afhankelijk van wat er op de markt wordt aangeboden. Vroeger hadden ze misschien nog wat meer inkoopkracht, maar die tijd is al een tijdje voorbij dus ze moeten het echt doen met wat er is.

thehague
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 apr 2008 22:16

Re: Fake aanbiedingen van Blokker.

Ongelezen bericht door thehague »

Bedankt voor alle reacties. Het zijn aanbiedingen uit de reguliere folder. Nu b.v. 20% op ventilatoren (die er dus niet zijn). Deze producten zijn niet online te bestellen (en zo wel: dan tegen een hogere prijs - Blokker werkt online overigens ook met andere aanbieders). Dat sterkt mij in de gedachte: het zijn louter lokkertjes. Ik heb vanochtend nota bene 10 minuten na openingstijd in de winkel gestaan, de eerste dag van de 'aktie'. En dan toch 'uitverkocht'? Ik geloof er helemaal niets van. Ik denk dat meer mensen dit ervaren - en dat het daarom zo stil is in die Blokker-winkels. Ik begrijp de 'zakelijkheid' hiervan totaal niet. Zo jaag je je klanten toch de deur uit? Ik kom er in ieder geval niet meer, na voor de zoveelste keer voor niets geweest te zijn. En als je consequent niet kunt leveren, maak er dan geen 'aktie' van! Overigens heb ik Blokker wederom om een reactie gevraagd.

16again
Berichten: 16139
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Fake aanbiedingen van Blokker.

Ongelezen bericht door 16again »

Deze uitspraak toont overduidelijk aan dat dit misleading/oneerlijke handelspraktijk is:
https://www.reclamecode.nl/webuitspraak ... 106&acCode

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Fake aanbiedingen van Blokker.

Ongelezen bericht door mahadma »

Nu b.v. 20% op ventilatoren Die zijn nergens meer te krijgen en de folders worden vaak meerdere weken eerder gedrukt.

henk51
Berichten: 1678
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Fake aanbiedingen van Blokker.

Ongelezen bericht door henk51 »

mahadma schreef:Nu b.v. 20% op ventilatoren Die zijn nergens meer te krijgen en de folders worden vaak meerdere weken eerder gedrukt.

Precies als het vorige week 18 graden was geweest hadden er deze week plenty ventilatoren geweest voor de aktie.

Vorige week heeft half nederland een ventilator gekocht omdat ze toen nodig waren.

Toen ik vandaag 10 minuten in de winkel stond waren er al 3 mensen die ondanks het grote aanplakbiljet dat de ventilatoren uitverkocht waren met folder in de hand zo'n ventilator wilden claimen ook online waren ze uitverkocht.
Het is al jaren zo dat wanneer het heet is airco's en ventilatoren tijdelijk uitverkocht zijn. Ook het geval bij ijsjes. Ik ging voor vloerreiniger en afvalbak
stonden er nog voldoende.

groeten Henk

NeoDutchio
Berichten: 12341
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fake aanbiedingen van Blokker.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

thehague schreef:Nu b.v. 20% op ventilatoren (die er dus niet zijn). Deze producten zijn niet online te bestellen (en zo wel: dan tegen een hogere prijs -
Elk jaar na 3 dagen zon weet je al dat er een run komt op ijsjes, zwembaden en ventilatoren. Blijft het wat langer warm kan je er donder op tegen zeggen dat er schaarste komt. Met deze lengte van de zomer is het een wonder als u nog iets te pakken kunt krijgen. Folders worden 6 weken van de voren gedrukt en bestellingen van de Blokker al maanden eerder geplaatst. Hier valt simpelweg niet tegenop te produceren. Van de week kwam een grote ijsfabriek op tv voorbij. Ze kunnen de productie simpelweg niet bijbenen met als gevolg lege schappen in de supermarkt. Vervelend, maar ook begrijpelijk.
thehague schreef:Ik heb vanochtend nota bene 10 minuten na openingstijd in de winkel gestaan, de eerste dag van de 'aktie'. En dan toch 'uitverkocht'?
Wat had u willen hebben dan?

thehague
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 apr 2008 22:16

Re: Fake aanbiedingen van Blokker.

Ongelezen bericht door thehague »

Juíst als het (extreem) warm weer is en dat al een tijdje het geval is, behoort een aanbieder zijn winkels behoorlijk bevoorraad te hebben als ze er een aktie van maken. Zo niet, dan lijkt mij inderdaad sprake van misleidende reclame. Want: heel Nederland is op zoek naar een ventilator - en laat Blokker nu juist een aanbieding hebben. Dan hoort de winkel afgeramd te liggen. Het is mij overigens al een aantal keren eerder overkomen dat een aktie-artikel niet voorradig was. B.v. een Kärcher raamwisser. En ja, vuilnisbakken en andere reguliere huishoudartikelen zijn er doorgaans volop. Zo niet, dan zou Blokker definitief een lost cause zijn.
Wat ik had willen hebben dan? Een tamelijk ridicule vraag.
De vergelijking met tekort aan ijsjes gaat niet op, want: geen aanbieding. In het feit dat het een aanbieding is, die stelselmatig niet geleverd wordt, schuilt de misleiding.

NeoDutchio
Berichten: 12341
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fake aanbiedingen van Blokker.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

thehague schreef:Juíst als het (extreem) warm weer is en dat al een tijdje het geval is, behoort een aanbieder zijn winkels behoorlijk bevoorraad te hebben als ze er een aktie van maken. Zo niet, dan lijkt mij inderdaad sprake van misleidende reclame. Want: heel Nederland is op zoek naar een ventilator - en laat Blokker nu juist een aanbieding hebben. Dan hoort de winkel afgeramd te liggen. Het is mij overigens al een aantal keren eerder overkomen dat een aktie-artikel niet voorradig was. B.v. een Kärcher raamwisser. En ja, vuilnisbakken en andere reguliere huishoudartikelen zijn er doorgaans volop. Zo niet, dan zou Blokker definitief een lost cause zijn.
Wat ik had willen hebben dan? Een tamelijk ridicule vraag.
De vergelijking met tekort aan ijsjes gaat niet op, want: geen aanbieding. In het feit dat het een aanbieding is, die stelselmatig niet geleverd wordt, schuilt de misleiding.
U blijft maar roepen en niets zeggen. U laat het voorkomen dat, elke keer als u voor een aktie komt, deze uitverkocht is. Maar voorbeelden komen niet.
Nogmaals, een folder wordt minimaal 6 weken van te voren gedrukt. Maanden daarvoor begint de voorbreiding al. Niemand kan in de toekomst kijken en niemand weet wanneer en of er een hittegolf komt. Zoals al gemeld, was het nu 18 graden geweest had de winkel nog vol gestaan.
De ijsjes heb ik genoemd om aan te geven hoe er op dit moment geproduceert wordt, maar simpelweg niet aan de vraag voldaan kan worden.
Ander vergelijk dan. Magazijnen liggen nu vol met slee’s. Weet u nu al of en wanneer er sneeuw komt? Toch wordt er nu al besteld door de winkeliers en een planning gemaakt wanneer deze in de folder komen. Als de planning januari is en ineens hebben we een witte Kerst, dan is is alles ineens uitverkocht. De folder is al gedrukt en kan niet meer aangepast worden. Dat is het simpele gevolg met dit soort seizoensgebonden producten.

Erthanax
Berichten: 9730
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Fake aanbiedingen van Blokker.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Pakweg een jaar geleden was abusievelijk een verkeerde folder verspreid (ik meen door de Makro) met de aanbiedingen van een half jaar later. Dat was gewoon een menselijke fout, maar het geeft aan hoe lang van tevoren die acties gepland worden. De actie was al bekend, selectie van producten en leveranciers, prijsafspraken maken, enz., was dus ook allemaal al gedaan.
Als het vorige week 18 graden was geweest en regenachtig, had Blokker geen enkele ventilator vekocht.

stofzuigertje

Re: Fake aanbiedingen van Blokker.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ook niet temperatuur gevoelige producten zijn vaak op.....

Ze moeten niet de winkel maar hun naar maar aanpassen in ; (B).....Lokker.... want meer is het niet op dit moment.

Ook Kruidvat had dit jarenlang en personeel had een pest hekel aan de wekelijkse folders.
Nu hebben ze vaak aanbiedingen van vorige week over die niemand kwam halen omdat ze zo vaak dit hadden!

De Kruidvat heeft veel producten en weinig ruimte dus ook daar is het personeel niet blij mee.
Als ik een aanbieding van 3 weken terug nog kan kopen, dat is het risico dat (B)....Lokker over enige tijd ook loopt!
Dure reclame folders aan druk en bezorg werk die dan niet meer gelezen worden dus verspillen en het einde van de vertrouwde je kon ooit alles daar kopen winkels...

Lowieze
Berichten: 6639
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Fake aanbiedingen van Blokker.

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik ben het wel met TS eens, en dan heb ik het niet per se over ventilatoren, dat de bevoorrading bij Blokker bedroevend is.
Doordat mensen steeds meer online kopen, is de magazijnvoorraad flink geslonken.
Vaak als er iets in de folder staat, is het niet op voorraad in de winkel. Kijk je in de webshop, dan staat er 'niet online verkrijgbaar, kijk in de winkel'.
Laatst een mooie aanbieding van een stofzuiger, niet online te bestellen, in de winkel geen enkel exemplaar aanwezig. En dan ging het niet om een aanbieding op=op, maar het was een stofzuiger die ze altijd al in het assortiment hadden.
Ik vind dat echt een hele slechte klantenservice.

Op deze manier hebben ze al veel klanten verloren, wat ook duidelijk naar voren is gekomen de laatste jaren.

NeoDutchio
Berichten: 12341
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fake aanbiedingen van Blokker.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lowieze schreef:Laatst een mooie aanbieding van een stofzuiger, niet online te bestellen, in de winkel geen enkel exemplaar aanwezig. En dan ging het niet om een aanbieding op=op, maar het was een stofzuiger die ze altijd al in het assortiment hadden.
U zegt het zelf al. Een mooie aanbieding. Het is vast assortiment, dus staat altijd in de winkel. Als u nu een willekeurige Blokker winkel binnenloopt, kijk dan even hoeveel stofzuigers ze hebben staan. Echt geen pallet van elk type. Voorraad kost geld, dus hoe meer er in de winkel staat, hoe meer geld er niets ligt te doen. Dus elk filiaal zal een 2 tot 3 zuigers hebben staan. En dan maar hopen dat toevallig niet iemand het weekend van te voren eentje gekocht heeft.

rvjapio
Berichten: 1003
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Fake aanbiedingen van Blokker.

Ongelezen bericht door rvjapio »

Er zijn hierover al landelijke discussies gevoerd. Over hoeveel artikelen in de aanbieding er per winkel beschikbaar zouden moeten zijn. Ook door de consumentenbond. En u heeft gelijk: het zijn lokkertjes. Conclusie: laat u niet verlokken.

stofzuigertje

Re: Fake aanbiedingen van Blokker.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het is nog erger als niemand een Stofzuiger meer wil kopen en hun magazijn overvol is omdat ze er vanuit gaan dat deze ook wel uitverkocht zal zijn!

Dat is het Kruidvat effect waar ze wel naar toe gaan!
En naast de Zakloze zijn vooral de onbekende merken die ze wel aanbieden maar geen zak te leveren was... even zoeken welke ook passen en naast erg duur dus niet leverbaar, dus na volle zak apparaat weg pleuren?

Dan gaat mijn buurvrouw gewoon bij Media Markt kijken en koopt dezelfde nog voordeliger online....
Ze vergeten dat iemand die een huismerk kocht en regelmatig zakken nodig heeft wel een jaar of 10 vaste klant word en die lopen ze zo wel mis.

Echte (B).... Lokker en geen aanbieding!

Lowieze
Berichten: 6639
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Fake aanbiedingen van Blokker.

Ongelezen bericht door Lowieze »

NeoDutchio schreef:
Lowieze schreef:Laatst een mooie aanbieding van een stofzuiger, niet online te bestellen, in de winkel geen enkel exemplaar aanwezig. En dan ging het niet om een aanbieding op=op, maar het was een stofzuiger die ze altijd al in het assortiment hadden.
U zegt het zelf al. Een mooie aanbieding. Het is vast assortiment, dus staat altijd in de winkel. Als u nu een willekeurige Blokker winkel binnenloopt, kijk dan even hoeveel stofzuigers ze hebben staan. Echt geen pallet van elk type. Voorraad kost geld, dus hoe meer er in de winkel staat, hoe meer geld er niets ligt te doen. Dus elk filiaal zal een 2 tot 3 zuigers hebben staan. En dan maar hopen dat toevallig niet iemand het weekend van te voren eentje gekocht heeft.
Klopt, maar we hebben maar 1 Blokkerwinkel in de omgeving, dus vergelijken kan ik niet.
Een goede klantenservice zou ik vinden als het personeel dan kan zeggen: wij bestellen deze stofzuiger voor u en laten deze gratis thuis bezorgen. Dit kan in heel veel winkels, maar bij Blokker niet.
Juist de afgelopen jaren zijn ze overgegaan op een webwinkel, maar wat heeft een klant daar aan als de aanbieding niet te bestellen is via de webwinkel?

Gesloten