LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verkapte prijsverhoging van tele2 om contract te verlengen.
-
Verkapte prijsverhoging van tele2 om contract te verlengen.
18 - 7 - 2018 Heb ik mijn factuur van tele2 gekregen. Daar stond ineens een prijsverhoging van 2 euro extra op maar ook dat ik 2 euro extra moest gaan betalen voor het Bellen Basis. Dit lijkt me een verkapte prijsverhoging want dit stond eerst anders in mijn factuur. Voorbeeld van de oude situatie:
Abonnementskosten
Internet Light en Bellen Basis
01-06-2018 t/m 30-06-2018
22,00
Totaal abonnementskosten
22,00
Totaalbedrag
22,00
Nieuwe situatie:
Abonnementskosten
Internet Light
01-07-2018 t/m 31-07-2018
24,00
Bellen Basis
2,00
Totaal abonnementskosten
26,00
Totaalbedrag
26,00
Dit is 4 euro prijsverhoging op een bedrag van 22 euro. Dat is bijna 20%! Toen heb ik gelijk contact gezocht met de klantenservice van Tele2. Die vertelden mij dat het een verplichte verhoging was. Heb ook heel duidelijk aangegeven dat ik daar begrip voor heb maar dat ik nooit om bellen basis heb gevraagd maar dat me toen heel duidelijk is gemaakt toen ik het contract aanging dat ik dit ten alle tijden kon opzeggen. Dit wou ik nu dus ook doen! Mij werd toen verteld dat dit alleen mogelijk is als ik mijn contract weer zou verlengen met 1 jaar want het contract was al een tijd afgelopen.
In eerste instantie heb ik zoiets gehad van "dan betaal ik maar 4 euro extra om van het gezeur af te zijn" tot afgelopen vrijdag. Toen werd ik gebeld door een callcentrum van Tele2 of ik tevreden was over het contract dat ik had. Heb diegene mijn verhaal verteld en die vond het zelf ook heel vreemd. Hij probeerde me wel eerst weer een contract aan te smeren voor een jaar voor 22 euro per maand maar daar ben ik niet op ingegaan want dit lijkt chantage. Hij vroeg mij toen of het goed was of ik dinsdag zou worden teruggebeld. Natuurlijk was dat goed. Ben gisteren netjes teruggebeld en na weer mijn verhaal verteld te hebben wist diegene mij ook niet te verder te helpen. Hij wou nog even overleggen met zijn leidinggevende. Na een paar minuten kreeg ik weer hetzelfde verhaal en kon die me niet verder helpen. Het was zelfs zo erg dat zijn leidinggevende mij wegdrukte dat hij mij niet meer kon verstaan maar ik hem nog wel. Wat ik toen hoorde was echt belachelijk. Iets van dat ik helemaal panna was en de verbinding had verbroken.
Vandaag nogmaals gebeld met de klantenservice van Tele2 om mijn contract op te zeggen. De medewerker heeft eerst nogmaals geprobeerd om het bellen basis te verwijderen maar dit was niet mogelijk alleen met een contract verlenging van een jaar. Heb mijn contact opgezegd. Het lachtwekkende was dat ik 10 minuten later weer een callcentrum van Tele2 aan de lijn kreeg of ik tevreden was over de service van hun. Heb ze toen gezegd zeer tevreden te zijn want ik heb mijn contact opgezegd.
Mijn vraag is nu mag deze verkapte prijsverhoging en zo niet wat te doen???
Abonnementskosten
Internet Light en Bellen Basis
01-06-2018 t/m 30-06-2018
22,00
Totaal abonnementskosten
22,00
Totaalbedrag
22,00
Nieuwe situatie:
Abonnementskosten
Internet Light
24,00
Bellen Basis
2,00
Totaal abonnementskosten
26,00
Totaalbedrag
26,00
Dit is 4 euro prijsverhoging op een bedrag van 22 euro. Dat is bijna 20%! Toen heb ik gelijk contact gezocht met de klantenservice van Tele2. Die vertelden mij dat het een verplichte verhoging was. Heb ook heel duidelijk aangegeven dat ik daar begrip voor heb maar dat ik nooit om bellen basis heb gevraagd maar dat me toen heel duidelijk is gemaakt toen ik het contract aanging dat ik dit ten alle tijden kon opzeggen. Dit wou ik nu dus ook doen! Mij werd toen verteld dat dit alleen mogelijk is als ik mijn contract weer zou verlengen met 1 jaar want het contract was al een tijd afgelopen.
In eerste instantie heb ik zoiets gehad van "dan betaal ik maar 4 euro extra om van het gezeur af te zijn" tot afgelopen vrijdag. Toen werd ik gebeld door een callcentrum van Tele2 of ik tevreden was over het contract dat ik had. Heb diegene mijn verhaal verteld en die vond het zelf ook heel vreemd. Hij probeerde me wel eerst weer een contract aan te smeren voor een jaar voor 22 euro per maand maar daar ben ik niet op ingegaan want dit lijkt chantage. Hij vroeg mij toen of het goed was of ik dinsdag zou worden teruggebeld. Natuurlijk was dat goed. Ben gisteren netjes teruggebeld en na weer mijn verhaal verteld te hebben wist diegene mij ook niet te verder te helpen. Hij wou nog even overleggen met zijn leidinggevende. Na een paar minuten kreeg ik weer hetzelfde verhaal en kon die me niet verder helpen. Het was zelfs zo erg dat zijn leidinggevende mij wegdrukte dat hij mij niet meer kon verstaan maar ik hem nog wel. Wat ik toen hoorde was echt belachelijk. Iets van dat ik helemaal panna was en de verbinding had verbroken.
Vandaag nogmaals gebeld met de klantenservice van Tele2 om mijn contract op te zeggen. De medewerker heeft eerst nogmaals geprobeerd om het bellen basis te verwijderen maar dit was niet mogelijk alleen met een contract verlenging van een jaar. Heb mijn contact opgezegd. Het lachtwekkende was dat ik 10 minuten later weer een callcentrum van Tele2 aan de lijn kreeg of ik tevreden was over de service van hun. Heb ze toen gezegd zeer tevreden te zijn want ik heb mijn contact opgezegd.
Mijn vraag is nu mag deze verkapte prijsverhoging en zo niet wat te doen???
-
Re: Verkapte prijsverhoging van tele2 om contract te verlengen.
Het is geen verkapte prijsverhoging maar een prijsverhoging. Mag dat ? Jazeker, dat mag.
Echter: de wetgever geeft u in deze situatie het recht om op te zeggen zonder kosten en zonder opgaaf van redenen. U kunt dus overstappen naar een andere provider per datum prijsverhoging.
Echter: de wetgever geeft u in deze situatie het recht om op te zeggen zonder kosten en zonder opgaaf van redenen. U kunt dus overstappen naar een andere provider per datum prijsverhoging.
-
Maar mogen ze in eenkeer kosten gaan berekenen voor een dienst waar je nooit om hebt gevraagd en die voorheen gratis was en mogen ze eisen dat als je die dienst wil verwijderen dat je weer een jaar contract krijgt???Bob Schurkjens schreef:Het is geen verkapte prijsverhoging maar een prijsverhoging. Mag dat ? Jazeker, dat mag.
maxialex1979 schreef:Maar mogen ze in eenkeer kosten gaan berekenen voor een dienst waar je nooit om hebt gevraagd en die voorheen gratis wasBob Schurkjens schreef:Het is geen verkapte prijsverhoging maar een prijsverhoging. Mag dat ? Jazeker, dat mag.
Ja
en mogen ze eisen dat als je die dienst wil verwijderen dat je weer een jaar contract krijgt???
Nee
Maar u had bellen basis, en nou wordt daarvoor de prijs verhoogd van € 0,00 naar € 2,00. . Uiteraard mag u dan opzeggen.
Maar als u uw contract wilt wijzigen, dus bellen basis eraf, dan moet u weer een nieuw contract voor internet afsluiten. Lijkt me logisch.
Maar als u uw contract wilt wijzigen, dus bellen basis eraf, dan moet u weer een nieuw contract voor internet afsluiten. Lijkt me logisch.
-
Logisch???Lady1234 schreef:Maar u had bellen basis, en nou wordt daarvoor de prijs verhoogd van € 0,00 naar € 2,00. . Uiteraard mag u dan opzeggen.
Zoals iedereen kan zien was het een gecombineerd contract. Internet light inclusief bellen basis. Maar Tele2 splitst nu dit op in 2 diensten zodat ze daar ook extra geld voor kunnen vragen. Het is toch vreemd dat je dan niet dat bellen basis kan opzeggen zonder een contract verlenging van 1 jaar???
Het is dat het maar 2 euro extra is maar als dit om grotere bedragen zou gaan dan zouden veel meer mensen er echt grote problemen mee hebben.
Maar u wilt een aanzienlijke wijziging van het contract en dan wordt de eis gesteld dat u een nieuw jaar ontract aangaat. En dat mag.
-
Aanzienlijke wijziging??? Misschien maar dan wel eentje die Tele2 zelf heeft gedaan. Ik heb een beetje de indruk dat u zelf voor Tele2 werkt of eigenaar ervan bent.Lady1234 schreef:Maar u wilt een aanzienlijke wijziging van het contract en dan wordt de eis gesteld dat u een nieuw jaar ontract aangaat. En dat mag.
Het hele probleem van Tele2 is dat je niemand aan de telefoon krijgt die iets mag beslissen. Het klachtenformulier van hun site wordt beantwoord door dezelfde afdeling waar je telefonisch contact mee hebt.
In het verleden heb ik ook meegemaakt met iemand anders zijn contract dat diegene 2 maand geen internet had i.v.m. een storing van KPN. Na langdurig contact met hun gehad te hebben gehad kon er net 1 maand abonnementskosten terugworden gekregen.
Waarom logisch? Normaal kun je na een looptijd van één of twee jaar maandelijks opzeggen. Stel je hebt internet, en ineens gaan zij het pakket veranderen en moet je betalen voor ''Bellen Basis'' á 2 euro per maand. Ja, je mag opzeggen, maar hierdoor verplichten ze je eigenlijk om weer een abonnement van minimaal een jaar af te nemen, dan wel bij Tele2 of een andere provider. Vind ik persoonlijk best raar. Je hebt er niet om gevraagd, en om eraf te komen zit je vast een een jaarcontract, om het even bij welke provider. Tenzij je een maandelijks opzegbaar abonnement neemt, maar die zijn ook vaak een euro per maand duurder.Lady1234 schreef:Maar u had bellen basis, en nou wordt daarvoor de prijs verhoogd van € 0,00 naar € 2,00. . Uiteraard mag u dan opzeggen.
-
Ja dit mag dat klopt. Je nam immers een contract af Internet & Bellen Basis en je wilt dit wijzigen naar enkel Internet. Bij veel providers kun je dit kosteloos wijzigen. Bij mijn provider zijn internet, televisie en bellen afzonderlijke pakketten die je dus ook los afsluit en kan opzeggen. Wel betaal ik per onderdeel en is een pakket niet goedkoper zoals bij Tele 2 het geval is/was.Lady1234 schreef:Maar u wilt een aanzienlijke wijziging van het contract en dan wordt de eis gesteld dat u een nieuw jaar ontract aangaat. En dat mag.
Dit is altijd z'n zwakte bod. Je krijgt niet het antwoord wat je wilt krijgen dus de persoon zal wel werken voor het betreffende bedrijf. Zover ik weet is Tele2 niet actief op het forum van Tros Radar.maxialex1979 schreef: Aanzienlijke wijziging??? Misschien maar dan wel eentje die Tele2 zelf heeft gedaan. Ik heb een beetje de indruk dat u zelf voor Tele2 werkt of eigenaar ervan bent.
Dat is bij 99% van de bedrijven zo. Immers heeft de klantenservice contact met klanten en bestaat het klantcontact uit bellen, mailen en social media. Jij wilt dat Tele 2 van hun beleid afwijkt en dat kan/mag de klantenservice niet toezeggen en zal ook bij een low budget aanbieder niet zo snel gebeuren. Los dat ze je een aanbieding hebben gedaan voor een nieuw contract van € 22 per maand (eerste jaar) terwijl het normale tarief voor nieuwe klanten € 25,00 per maand is (excl bellen). Je hebt dus al een heel mooi aanbod gegaan maar jij wilt je niet vastleggen om nog een jaar klant te blijven.maxialex1979 schreef: Het hele probleem van Tele2 is dat je niemand aan de telefoon krijgt die iets mag beslissen. Het klachtenformulier van hun site wordt beantwoord door dezelfde afdeling waar je telefonisch contact mee hebt.
Dat is het nadeel van een abonnement afsluiten bij een low budget aanbieder als Tele 2. Bij een storing van 2 maanden lijkt me 1 maand creditering aan de lage kant. Mogelijk lag de schuld dan toch niet geheel bij KPN. Los dat dit natuurlijk compleet niet relevant is voor je eigen topic.maxialex1979 schreef: In het verleden heb ik ook meegemaakt met iemand anders zijn contract dat diegene 2 maand geen internet had i.v.m. een storing van KPN. Na langdurig contact met hun gehad te hebben gehad kon er net 1 maand abonnementskosten terugworden gekregen.
De vraag is of je hiermee echt slim bezig bent geweest voor je eigen portemonnee. Tele2 maakt onderscheid in nieuwe en oude contracten en voor € 22,00 per maand zul je niet zo snel een andere aanbieder vinden die hetzelfde biedt voor deze prijs.maxialex1979 schreef: Vandaag nogmaals gebeld met de klantenservice van Tele2 om mijn contract op te zeggen.
Andere low budget aanbieders (NLE, Online) zitten allemaal rond de € 30 per maand voor enkel internet, natuurlijk krijg je de eerste x maanden een korting, maar enkel bij Online kom je dan op € 22,00 per maand de eerste 3 maanden gemiddeld betaal je dan alsnog € 29,50 per maand. NLE zit direct al veel hoger.
Lady1234 de eigenaar van Tele2? Damn, een miljardair hier op het forum. Hoi Lady1234, nog vrijgezel?maxialex1979 schreef:Aanzienlijke wijziging??? Misschien maar dan wel eentje die Tele2 zelf heeft gedaan. Ik heb een beetje de indruk dat u zelf voor Tele2 werkt of eigenaar ervan bent.Lady1234 schreef:Maar u wilt een aanzienlijke wijziging van het contract en dan wordt de eis gesteld dat u een nieuw jaar ontract aangaat. En dat mag.
De manier waarop men dit doet mag absoluut niet. U bent nooit akkoord gegaan met de splitsing van producten en de prijsverhoging. Als het gaat om een abonnement van onbepaalde duur of een abonnement van bepaalde duur en er is afgesproken dat men eenzijdig de prijs mag verhogen, dan moet men ten alle tijden de prijs aankondigen en u moet de mogelijkheid hebben om het abonnement te stoppen. De extra 4 euro zijn dan ook onverontschuldigd betaald.maxialex1979 schreef:18 - 7 - 2018 Heb ik mijn factuur van tele2 gekregen. Daar stond ineens een prijsverhoging van 2 euro extra op maar ook dat ik 2 euro extra moest gaan betalen voor het Bellen Basis.
Verplicht? Door wie?maxialex1979 schreef:Dit is 4 euro prijsverhoging op een bedrag van 22 euro. Dat is bijna 20%! Toen heb ik gelijk contact gezocht met de klantenservice van Tele2. Die vertelden mij dat het een verplichte verhoging was.
Ze hebben zelf de producten gesplitst en de prijzen verhoogd, die kan u daarom ook afzonderlijk opzeggen.maxialex1979 schreef:Heb ook heel duidelijk aangegeven dat ik daar begrip voor heb maar dat ik nooit om bellen basis heb gevraagd maar dat me toen heel duidelijk is gemaakt toen ik het contract aanging dat ik dit ten alle tijden kon opzeggen. Dit wou ik nu dus ook doen! Mij werd toen verteld dat dit alleen mogelijk is als ik mijn contract weer zou verlengen met 1 jaar want het contract was al een tijd afgelopen.
Tele2 heeft er afzonderlijke pakketten van gemaakt.sylvesterb schreef:Ja dit mag dat klopt. Je nam immers een contract af Internet & Bellen Basis en je wilt dit wijzigen naar enkel Internet. Bij veel providers kun je dit kosteloos wijzigen. Bij mijn provider zijn internet, televisie en bellen afzonderlijke pakketten die je dus ook los afsluit en kan opzeggen. Wel betaal ik per onderdeel en is een pakket niet goedkoper zoals bij Tele 2 het geval is/was.
En terecht.sylvesterb schreef:[Ze hebben je] dus al een heel mooi aanbod gegaan maar jij wilt je niet vastleggen om nog een jaar klant te blijven.
Uiteraard werk ik bij Tele2, trouwens ook bij KPN.
Maar net zo goed alsdat u het recht hebt uw contract op te zeggen, heeft de provider het recht de prijs van contracten te verhogen of de contracten te veranderen.
Maar net zo goed alsdat u het recht hebt uw contract op te zeggen, heeft de provider het recht de prijs van contracten te verhogen of de contracten te veranderen.
Al jaren, en dat blijf ik maar ook.HansieZant schreef:maxialex1979 schreef:Lady1234 schreef:Maar u wilt een aanzienlijke wijziging van het contract en dan wordt de eis gesteld dat u een nieuw jaar ontract aangaat. En dat mag.
Lady1234 de eigenaar van Tele2? Damn, een miljardair hier op het forum. Hoi Lady1234, nog vrijgezel?