LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ryanair vlucht geannuleerd

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
madfred

Ryanair vlucht geannuleerd

Ongelezen bericht door madfred »

Een kennis van me zou vanaf London Stanstead terugvliegen naar Eindhoven. De vlucht werd geannuleerd vanwege het weer. Er werd helemaal niks geregeld, behalve 1 overnachting, terwijl ze pas vier dagen later (!!) zou kunnen vliegen. Dat was geen optie omdat de ze volgende dag op vakantie zou gaan.

Ze is toen samen met een andere passagier met een taxi naar Dover gaan en daar met de boot naar Frankrijk, vervolgens met de auto naar Nederland. Op dat moment was er geen andere vlucht te krijgen, er was een staking bij de treinen in de Uk dus er was geen andere optie.
Nu probeert ze in ieder geval het geld voor het ticket terug te krijgen, Ryanair stuurt daarvoor een mail waar je op refund moet klikken. Doe je dat, dan kom je op een pagine waar de vlucht op staat, maar niet als zijnde geannuleerd. Je kan verder niks!

Daarna heb ik op een andere manier (via een declaratie formulier) geprobeerd. Daar kun je dan de naam van de passagier, telefoonnummer, boekings referentie en vluchtnummer ivullen. Lijkt mooi maar dan moet je op "Doorgaan" drukken en dan gebeurt er weer niks. Geen melding, geen waarschuwing, helemaal niks. CHatten kun je met een robvot die elke hetzelfde waardeloze antwoord geeft, vervolgens krijg je het voorstel om te chatten met een live persoon, ik volg de link en er wordt geen chat gestart. Wederom geen melding waarom niet, helemaal niks. Het lijkt er heel sterk op dat men er alles aan doet om het je zo moeilijk mogelijk te maken, nu weet ik dat Ryanair klanttevredenheid niet echt hoog in het vaandel heeft, maar dit is toch wel heel erg.

Bellen met Ryanair kan alleen als het over nieuwe boekingen gaat, en dan nog kost het 1 Euro per minuut. Dus dan verbel je meer dan je terug zou kunnen krijgen.

Heeft iemand nog een idee hoe hiermee verder te gaan?

juliomariner

Re: Ryanair vlucht geannuleerd

Ongelezen bericht door juliomariner »

Probeer eens een andere browser. Het lijkt me sterk dat ze allerlei contact mogelijkheden op de site zetten en geen enkele werkt

madfred

Ik heb al via de laptop met Chrome, Firefox en Edge geprobeerd. Ook via mobiel (Android), niks werkt.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

En via de ouderwetse telefoon

madfred

Daar betaal je 1 Euro per minuut voor, plus het is niet bedoeld voor restitutie.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Buitengewoon frustrerend zoiets. Is er een postadres te vinden? Dan ziu u het per brief kunnen proberen.

Eerlijk gezegd geef ik u weinig kans. RyanAir is een Ierse boevenbende die zijn personeel uitbuit en intimideert, en zijn klanten schoffeert.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

juliomariner schreef:Probeer eens een andere browser. Het lijkt me sterk dat ze allerlei contact mogelijkheden op de site zetten en geen enkele werkt
...of het is de bedoeling dat geen enkele werkt.
Vliegtuigmaatschappijen werken zacht gezegd niet lekker mee om passagiers afgesproken compensaties te bieden.

Gesloten