LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] waarom betalen voor een opleiding en niet betalen voor een
waarom betalen voor een opleiding en niet betalen voor een
aarom betalen voor een opleiding en niet eenmalig betalen voor een formule waarbij ook nog eens alle trainingen bij krijgt laatstaan wat het hoofdkantoor allemaal voor je regelt en bijhoudt?
Re: waarom betalen voor een opleiding en niet betalen voor een
Hou toch eens op sufferd.
Kom eens met argumenten bart1999
Op zich een interessante stelling. Een discussie is echter alleen zinvol als iedereen argumentatie aandraagt. Gebeurt dat niet, dan is het ook meteen over. Dus bij deze:
Een opleiding is erkend, gewaardeerd en goedgekeurd door het ministerie van onderwijs. Het heeft waarde. Als ik kom solliciteren en ik zeg: "Kijk eens, ik heb hier een HBO diploma tot ingenieur" dan heb ik een grotere kans dat hij me aanneemt dan wanneer ik zeg: "moet je eens horen, ik heb een of andere training gevolgd waarbij een bureau alles voor me geregeld heeft volgens een schitterende formule. Is het niet geweldig?"
Verder zijn de protocollen en procedures bij een opleiding duidelijk omschreven. Na precies 240 keer 28 uur werken heb ik waar ik voor betaalde: het diploma.
Een opleiding is concreet en je weet waar je aan toe bent. Na precies 4 jaar heb je alle vaardigheden en competenties op gedaan om je beroep uit te kunnen oefenen (en, zodra je daarna een baan krijgt is inkomen gegarandeerd).
In tegenstelling tot die zogenaamde "formule": waar zijn de procedures? Wat kost het qua tijd en investering? Waar is de erkenning, de waardering uit het bedrijfsleven? Wat krijg ik precies voor mijn geld? Waar is de goedkeuring van een onafhankelijke instantie? Cijfers, concreetheid en duidelijkheid wil ik zien. Daarom: wel een opleiding, maar geen vage, niet omschreven formule.
Een opleiding is erkend, gewaardeerd en goedgekeurd door het ministerie van onderwijs. Het heeft waarde. Als ik kom solliciteren en ik zeg: "Kijk eens, ik heb hier een HBO diploma tot ingenieur" dan heb ik een grotere kans dat hij me aanneemt dan wanneer ik zeg: "moet je eens horen, ik heb een of andere training gevolgd waarbij een bureau alles voor me geregeld heeft volgens een schitterende formule. Is het niet geweldig?"
Verder zijn de protocollen en procedures bij een opleiding duidelijk omschreven. Na precies 240 keer 28 uur werken heb ik waar ik voor betaalde: het diploma.
Een opleiding is concreet en je weet waar je aan toe bent. Na precies 4 jaar heb je alle vaardigheden en competenties op gedaan om je beroep uit te kunnen oefenen (en, zodra je daarna een baan krijgt is inkomen gegarandeerd).
In tegenstelling tot die zogenaamde "formule": waar zijn de procedures? Wat kost het qua tijd en investering? Waar is de erkenning, de waardering uit het bedrijfsleven? Wat krijg ik precies voor mijn geld? Waar is de goedkeuring van een onafhankelijke instantie? Cijfers, concreetheid en duidelijkheid wil ik zien. Daarom: wel een opleiding, maar geen vage, niet omschreven formule.
Zou het niet zo zijn dat een MLM bedrijf dat meer dan 5 jaar op de markt opereert en een degelijk omzet draait de formule niet werken?
Wat zouden ze je leren? Wat ze in 5 jaar mee hebben bewezen?
Dit kunnen ze dus ook aan andere mensen leren anders waren ze ook niet groot geworden.
Volgens jou woorden is opleiding alleen geldig en bewezen wanneer het goedgekeurd is door de overheid.
iemand die een dure Mc donalds franchise formule krijgt ook een opleiding van Mc donalds. Is deze opleiding volgens jou niets waard of
of misschien beter gezegd hij of zij zou er niets aan verdienen.
Wanneer je tegenwoordig een opleiding hebt genoten kun je geen zekerheid geven van een baan. Oke een baan met een gegarandeerd inkomen. Je baan behouden is ook al niet meer zeker.
ik kan je wel een zekerheid wel geven wanneer je 4 /5 jaar een opleiding volgt om hoger op de maatschappelijk ladder te komen dan had je deze tijd ook serieus naast je werkzaamheden aan een degelijk mlm kunnen besteden en je had dan meer vrije tijd gecreeerd met een residuale inkomen.
Wat zouden ze je leren? Wat ze in 5 jaar mee hebben bewezen?
Dit kunnen ze dus ook aan andere mensen leren anders waren ze ook niet groot geworden.
Volgens jou woorden is opleiding alleen geldig en bewezen wanneer het goedgekeurd is door de overheid.
iemand die een dure Mc donalds franchise formule krijgt ook een opleiding van Mc donalds. Is deze opleiding volgens jou niets waard of
Wanneer je tegenwoordig een opleiding hebt genoten kun je geen zekerheid geven van een baan. Oke een baan met een gegarandeerd inkomen. Je baan behouden is ook al niet meer zeker.
ik kan je wel een zekerheid wel geven wanneer je 4 /5 jaar een opleiding volgt om hoger op de maatschappelijk ladder te komen dan had je deze tijd ook serieus naast je werkzaamheden aan een degelijk mlm kunnen besteden en je had dan meer vrije tijd gecreeerd met een residuale inkomen.
Hoe heet die vent ook weer van Ponypark Slagharen, die omgebouwde kerncentrale in Duitsland en wat niet meer (een van de jurileden van 'ondernemer van het jaar'). Hij heeft geen opleiding en heeft alles in de praktijk geleerd. Hij is maar 1 van de velen van dat type. Ik denk dat ik het absoluut met KeesJan eens ben: die man zou niet hoeven solliciteren bij welke maatschappij dan ook, want iemand zonder opleiding nemen ze toch niet als daar iemand met een HBO opleiding tegenover staat. Ja hoor, en dan zijn de MLM voorstanders de dromers. Keep on dreaming!!
Daar hadden we dus niet over.
Ik heb hier niet over een baan of iemand met een lagere of hogere opleiding. to the the point blijven.
Ik heb hier niet over een baan of iemand met een lagere of hogere opleiding. to the the point blijven.
NIETS WAARD BIJ EEN ANDER BEDRIJF. JA WAAR OOK ONGESCHOOLDE ARBEID PLAATS HEEFT. KULLOEK DUS.
NIETS WAARD BIJ EEN ANDER BEDRIJF. JA WAAR OOK ONGESCHOOLDE ARBEID PLAATS HEEFT. KULLOEK DUS.
ik heb het hier over de franchisenemer,niet het personeel.
niets waard? Dus dat betekent dat hun bedrijfleiding niets is dus mc donalds heeft geen goede formule.
Wie albert heijn leidt uit zweden heeft geen supermarkt ervaring.
Wel degelijk ervaring in het detailhandel. Dus niet in hetzelfde branche.
hoeft ook niet.
Wie albert heijn leidt uit zweden heeft geen supermarkt ervaring.
Wel degelijk ervaring in het detailhandel. Dus niet in hetzelfde branche.
hoeft ook niet.
Tegen die 5 jaar miezerige ervaring zetten opleidingen in het Hoger Onderwijs enkele honderden jaren ervaring neer. Zo profileert de Universiteit van Amsterdam zich al 377 jaar. Sorry dat ik daar iets meer vertrouwen in heb dan een succesformule. Al was het maar omdat die succesformule 5 jaar geleden is ontstaan (1999) toen de economie nog goed was, toen de milleniumbug actueel was en je met elk systeem iets kon bereiken en toen de internetbubble nog niet was ingestort.Zou het niet zo zijn dat een MLM bedrijf dat meer dan 5 jaar op de markt opereert en een degelijk omzet draait de formule niet werken?
Nee, volgens mij geeft een opleiding die goedgekeurd is door de overheid een vorm van erkenning en waardering. Werkgevers weten wat het waard is. Dat weten ze met een succesformule niet.Volgens jou woorden is opleiding alleen geldig en bewezen wanneer het goedgekeurd is door de overheid.
Die opleiding is ook erkend. Het betreft hier ook reguliere opleidingen voor die branche. Evenals de horecadiploma's die je nodig hebt. Er is geen sprake van het type formule wat jij bedoelde. Bovendien geeft zo'n opleiding garanties ten opzichte van MLM: als ik alles gehaald heb en een McDonalds open dan heb ik bijna gegarandeerd inkomen. Ik maak gebruik van de goede naam van McDonalds. Een goede naam die succesformules en MLM in elk geval niet hebben.iemand die een dure Mc donalds franchise formule krijgt ook een opleiding van Mc donalds. Is deze opleiding volgens jou niets waard
Van de meeste opleidingen zijn cijfers en statistieken bekend over de percentages van mensen die er uiteindelijk een baan mee krijgen. Neem nou bijvoorbeeld een studie als Psychologie. Recent las ik dat in relatief slechte tijden toch 80 % van de afgestudeerden binnen 2 maanden een baan had. Van de overige 20 % vond binnen een half jaar 15 % alsnog een baan. Andere opleidingen laten vergelijkbare resultaten zien. Zulke (hoge) cijfers worden echter nooit aangetoond bij MLM en succesformules. Daarom liever een opleiding.Wanneer je tegenwoordig een opleiding hebt genoten kun je geen zekerheid geven van een baan.
Die zekerheid kan je pas geven indien je met cijfers kan komen die op z'n minst een kans op succes laten zien die hoger liggen dan bij reguliere opleidingen. Zolang die cijfers er niet zijn heb ik liever een degelijke opleiding.ik kan je wel een zekerheid wel geven wanneer je 4 /5 jaar een opleiding volgt om hoger op de maatschappelijk ladder te komen dan had je deze tijd ook serieus naast je werkzaamheden aan een degelijk mlm kunnen besteden en je had dan meer vrije tijd gecreeerd met een residuale inkomen.
Waar verdient Mc Donalds zijn/haar geld mee ?
Een franchise bij Burgerking kost meer dan 1.5 miljoen euro.
Het instapbedrag bij een MLM bedrijf is tussen niets en nog geen tiende procent daarvan.
Ik denk niet dat de opleiding die ze bij Burgerking geven meer dan 1000 x de kosten draagt van die bij een MLM bedrijf. Of eigenlijk weet ik dat wel zeker.
Bij ons verdienen de meesten hun geld binnen een maand terug. Bij Burger King?
Wat verdient een franchiser bij Burgerking na 5 jaar?! En hoeveel uren per week heeft hij daar gemiddeld voor moeten werken?
Hoeveel mensen kunnen sowieso een franchise van Burgerking starten.
En hoeveel daarvan kunnen dat als bijberoep doen?
En die bewering over het % dat na zoveel tijd een baan had: Wat voor baan?! En hoeveel daarvan verdienen binnen 5 jaar meer dan modaal?
Het instapbedrag bij een MLM bedrijf is tussen niets en nog geen tiende procent daarvan.
Ik denk niet dat de opleiding die ze bij Burgerking geven meer dan 1000 x de kosten draagt van die bij een MLM bedrijf. Of eigenlijk weet ik dat wel zeker.
Bij ons verdienen de meesten hun geld binnen een maand terug. Bij Burger King?
Wat verdient een franchiser bij Burgerking na 5 jaar?! En hoeveel uren per week heeft hij daar gemiddeld voor moeten werken?
Hoeveel mensen kunnen sowieso een franchise van Burgerking starten.
En hoeveel daarvan kunnen dat als bijberoep doen?
En die bewering over het % dat na zoveel tijd een baan had: Wat voor baan?! En hoeveel daarvan verdienen binnen 5 jaar meer dan modaal?
Ik denk niet dat de tegenstanders van MLM met inhoudelijke antwoorden komen zullen komen op die vragen.
Je gaat met franchise redelijk offtopic. Je wilt een opleiding vergelijken met MLM. Onder een opleiding wordt duidelijk iets anders verstaan dan franchise. Je doet nu net alsof men alleen het aantal mensen en de inkomsten bij franchise-opleidingen moet vergelijken met MLM. Franchise is geen opleiding, maar een samenwerkingsverband. Je maakt daarbij gebruik van de kennis en imago van een bedrijf. Sterker nog, op het moment dat jij je aandient bij een snackbar voor een franchise-verband, dan verwacht men dat je al diploma's hebt op het gebied van ondernemen en horeca. Franchise is dus helemaal niet relevant in deze topic. Mijn idee van opleiding: een degelijke opleiding in het Hoger Onderwijs.
En dan nu MLM: wat kost het precies, hoe lang duurt het voordat die investering is terug verdient, hoeveel mensen winnen er nu mee en wat is het percentage van de mensen die dat daadwerkelijk lukt? Geen vaag gepraat. Een vader van 2 kinderen kan moeilijk tegen zijn kinderen zeggen: "Nou jongens, vandaag geen eten. Ik heb tussen de 0 en de 150.000 schuld, zal dit tussen nu en 50 jaar terug kunnen betalen en ik heb een ongedefinieerde kans dat ik jullie nooit meer te eten kan geven."
6 miljoen van de 7 miljoen huishoudens verdienen geld met een baan via een reguliere opleiding. Een half miljoen is werkloos, blijft er nog een slordige half miljoen over die overige dingen doet als MLM en zwartwerk. Willen MLM voorstanders soms beweren dat die 6 miljoen allemaal gekken zijn?
Dat je het hier over bijberoep hebt impliceert al dat MLM niet genoeg verdient om in je levensonderhoud te voorzien en dat je dus nog een extra baan erbij moet nemen. Als ik dan toch regulier moet werken, dan investeer ik liever in een goede opleiding waarmee ik een degelijke baan kan krijgen waarmee ik mezelf kan onderhouden.En hoeveel daarvan kunnen dat als bijberoep doen?
Uiteraard zijn dat percentages van afgestudeerden die een baan vindt op zijn of haar niveau. Haal bv even de salarisindicator van www.intermediair.nl aan en je merkt op dat het salaris van een starter ligt op 2000 tot 2300 euro bruto per maand. En waar zijn de cijfers van MLM? Wat kost het mij?En die bewering over het % dat na zoveel tijd een baan had: Wat voor baan?! En hoeveel daarvan verdienen binnen 5 jaar meer dan modaal?
Dit zijn natuurlijk geen cijfers. Tussen 0 euro en 150.000 euro zit een wereld van verschil. Wees nou eens duidelijk. Een opleiding in het Hoger Onderwijs kost in 4 jaar 6000 euro. Daarvan betaalt de overheid voor mij 4000 euro. Dus zijn mijn kosten 2000 euro. Met een gemiddeld salaris van 20.000 per jaar ben ik dus in anderhalve maand uit de kosten. Vanwege deze duidelijkheid zou ik toch liever voor een opleiding kiezen.Het instapbedrag bij een MLM bedrijf is tussen niets en nog geen tiende procent [van 1,5 miljoen].
En dan nu MLM: wat kost het precies, hoe lang duurt het voordat die investering is terug verdient, hoeveel mensen winnen er nu mee en wat is het percentage van de mensen die dat daadwerkelijk lukt? Geen vaag gepraat. Een vader van 2 kinderen kan moeilijk tegen zijn kinderen zeggen: "Nou jongens, vandaag geen eten. Ik heb tussen de 0 en de 150.000 schuld, zal dit tussen nu en 50 jaar terug kunnen betalen en ik heb een ongedefinieerde kans dat ik jullie nooit meer te eten kan geven."
6 miljoen van de 7 miljoen huishoudens verdienen geld met een baan via een reguliere opleiding. Een half miljoen is werkloos, blijft er nog een slordige half miljoen over die overige dingen doet als MLM en zwartwerk. Willen MLM voorstanders soms beweren dat die 6 miljoen allemaal gekken zijn?
MLM doe je naast je huidige werkzaamheden keesjan.Geen risico.je kunt alleen winnen.
Keesjan,Precies wat je zegt 6 miljoen mensen hebben een baan.
zijn dat gekken? Nee Natuurlijk niet. Alleen als je meer wilt verdienen of financieel vrijheid verlangt dan moet juist de dingen doen want de meesten mensen niet doen.
Heb je wel eens afvraagt dat de 3 % van de bevolking die zeer veel verdienen wel anders met hun geld omgaan en andere zakenkennen en doen wat die 6 miljoen mensen niet doen of niet willen kennen. Omdat niet bij de massa hoort is het voor die 6 miljoen mensen vreemd
sterker nog niet willen geloven en durven.
Ga met mensen om die het al gemaakt hebben in het praktijk daarvan kun je het leren. Vaste baan met een theoretische diploma kun je het niet van leren. anders haden ze het wel gemaakt. alleen over hun baan kun je het leren.
Keesjan,Precies wat je zegt 6 miljoen mensen hebben een baan.
zijn dat gekken? Nee Natuurlijk niet. Alleen als je meer wilt verdienen of financieel vrijheid verlangt dan moet juist de dingen doen want de meesten mensen niet doen.
Heb je wel eens afvraagt dat de 3 % van de bevolking die zeer veel verdienen wel anders met hun geld omgaan en andere zakenkennen en doen wat die 6 miljoen mensen niet doen of niet willen kennen. Omdat niet bij de massa hoort is het voor die 6 miljoen mensen vreemd
sterker nog niet willen geloven en durven.
Ga met mensen om die het al gemaakt hebben in het praktijk daarvan kun je het leren. Vaste baan met een theoretische diploma kun je het niet van leren. anders haden ze het wel gemaakt. alleen over hun baan kun je het leren.
Mooi dat je laat zien hoe jij je conclusies trekt. MLM kun je zowel als bijberoep of als fulltime baan doen. Je begint echter als bijberoep. Noem mij eens een franchise waar je op die manier kunt beginnen.Dat je het hier over bijberoep hebt impliceert al dat MLM niet genoeg verdient om in je levensonderhoud te voorzien en dat je dus nog een extra baan erbij moet nemen. Als ik dan toch regulier moet werken, dan investeer ik liever in een goede opleiding waarmee ik een degelijke baan kan krijgen waarmee ik mezelf kan onderhouden.
Hoe kom jij op 150.000?! 1/10% van 1.5 miljoen is nog altijd 1500 Euro hoor!Dit zijn natuurlijk geen cijfers. Tussen 0 euro en 150.000 euro zit een wereld van verschil.
Misschien die opleiding van jou gezien je rekenkundige capaciteiten. Maar een normale opleiding kost beduidend meer. En dan reken je nog niet eens de kosten van levensonderhoud gedurende die 4 jaar.Een opleiding in het Hoger Onderwijs kost in 4 jaar 6000 euro. Daarvan betaalt de overheid voor mij 4000 euro. Dus zijn mijn kosten 2000 euro. Met een gemiddeld salaris van 20.000 per jaar ben ik dus in anderhalve maand uit de kosten. Vanwege deze duidelijkheid zou ik toch liever voor een opleiding kiezen.
Dus je beredenering is zo lek als een zeef en dan beledig ik de zeef.
Weer die domme rekenfout. Een MLM bedrijf kost tussen niks en nog geen 1000 Euro. Is het meer, dan kun je er donder op zeggen dat het een piramidespel is dat pretendeert MLM te zijn.
En we raden het af om direct fulltime te gaan, maar als je het concept goed toepast kun je er binnen een jaar of 3-5 ruim van rondkomen. En dan hoef je in principe niet meer te werken.
Bij Euphony is de investering 350 Euro en de meesten hebben dat met een paar uurtjes werk terugverdient. Je ontvangt per klant nl. tussen de 15 en 60 Euro en daarbij is het geen rotzooi dat je verkoopt. (voor 35 Euro per maand incl. BTW net zo lang bellen naar vaste nummers als je wilt is toch niet echt een slechte deal. Of voor 9 Euro per maand net zo veel als je wilt bellen naar vaste nummers buiten de piek. Deze pakketten zijn uitsluitend voor particulieren en MKB)
Alweer zo'n conclusie waarbij je de feiten omdraait. Alles wat de pro mlm-ers doen is jullie ongefundeerde beweringen dat mlm oplichterij is weerleggen.6 miljoen van de 7 miljoen huishoudens verdienen geld met een baan via een reguliere opleiding. Een half miljoen is werkloos, blijft er nog een slordige half miljoen over die overige dingen doet als MLM en zwartwerk. Willen MLM voorstanders soms beweren dat die 6 miljoen allemaal gekken zijn?
Cirkelredenering, complete onzin met andere woorden.Ga met mensen om die het al gemaakt hebben in het praktijk daarvan kun je het leren. Vaste baan met een theoretische diploma kun je het niet van leren. anders haden ze het wel gemaakt. alleen over hun baan kun je het leren.
MLM doe je naast je huidige werkzaamheden keesjan.Geen risico.je kunt alleen winnen.
Zo duidelijk is MLM nu. De ene zegt dit, de andere dat.MLM kun je zowel als bijberoep of als fulltime baan doen.
Zeker. Maar dat is niet het werk van MLM. Pak de top 500 rijkste mensen maar eens erbij. Stuk voor stuk mensen met een degelijke opleiding. Om aan de top te komen moet je de kans krijgen, goede connecties kennen, kruiwagen, vriendjespolitiek, gewoon geluk hebben of inovatief zijn in je branch. Ik zie wel eens programma's als "100 % ondernemer" en de daarin aanwezige ondernemers zijn rijk geworden doordat ze de kans kregen en ondernemerscapaciteiten beschikten. Er wordt nooit naar MLM verwezen. Topmensen van UWV, KPN, Microsoft, UPC zijn allemaal rijk, maar ook hier wordt MLM nooit genoemd.Heb je wel eens afvraagt dat de 3 % van de bevolking die zeer veel verdienen wel anders met hun geld omgaan en andere zakenkennen en doen wat die 6 miljoen mensen niet doen of niet willen kennen.
Nogmaals: in deze topic is het opleiding vs MLM. Franchise is geen opleiding maar een samenwerkingsverband.Noem mij eens een franchise waar je op die manier kunt beginnen.
Inderdaad. Mijn fout. Ik las over "tiende van een %" heen en nam "een tiende". Afgezien van het getal ga je helaas niet in op het inhoudelijke argument van onduidelijkheid. 0 is niet gelijk aan 1500.Hoe kom jij op 150.000?! 1/10% van 1.5 miljoen is nog altijd 1500 Euro hoor!
Laat maar eens zien waar de feiten omgedraaid worden dan. 6 miljoen huishoudens van de 7 miljoen verdienen hun salaris met een reguliere baan. Er wordt niks omgedraaid, zo is het in de werkelijkheid. Aangezien er ook nog een half miljoen werklozen zijn kunnen er maximaal nog maar een half miljoen MLM deelnemers zijn.Alweer zo'n conclusie waarbij je de feiten omdraait.
Dus er bestaan wel degelijk MLM varianten die lijken op een pyramidespel. En dat zaten de voorstanders 14 pagina's lang in de andere topic te ontkennen. Alleen is het natuurlijk de schuld van iemand anders. Goed, uit je verhaal maak ik op dat MLM zoiets is als: je betaalt een bedrag en moet dan mensen moet gaan bellen om bv een telefoonabonnement te verkopen bij Euphony?Is het meer, dan kun je er donder op zeggen dat het een piramidespel is dat pretendeert MLM te zijn.
Interessant. Geef eens een website waar dit op staat. Ik ben benieuwd naar de voorwaarden.Je ontvangt per klant nl. tussen de 15 en 60 Euro