Pagina 1 van 2
Door LinkedIn in het rood bij PayPal
Geplaatst: 03 aug 2018 14:43
door fwvdweerd1
Dit jaar (2018) ben ik ingegaan op een aanbieding van LinkedIn om voor gelimiteerde periode gratis gebruik te maken van LinkedIn Business Premium. Zonder mededeling vanuit LinkedIn is het gratis gebruik na dit periode omgezet in een Business Premium gebruik en is er 500 euro van mijn PayPal rekening afgeschreven (dat bedrag stond er niet eens op, dus sta ik nu in het rood bij PayPal). Ik heb daarna contact gezocht met PayPal om dit terug te draaien. Nou dan kom je in de malle molen van het internet terecht en afdelingen binnen PayPal dit langs elkaar heen werken. Als klap op de vuurpijl krijg ik ook nog eens een incasso bureau met een Paypal emailadres op mijn dak. Wat te doen, LinkedIn is niet te bereiken.
Re: Door LinkedIn in het rood bij PayPal
Geplaatst: 03 aug 2018 15:23
door Brainless
Een maand nadat u zich hebt ingeschreven voor uw gratis proefabonnement, verandert uw abonnement automatisch in een betaald abonnement.
Als u wilt voorkomen dat u gefactureerd wordt voor de volgende betalingsperiode, dan moet u opzeggen vóór de verlengingsdatum die u hier ziet.
Dit staat op de plaats van het gratis proefabonnement!
Re: Door LinkedIn in het rood bij PayPal
Geplaatst: 03 aug 2018 15:32
door sylvesterb
fwvdweerd1 schreef:Dit jaar (2018) ben ik ingegaan op een aanbieding van LinkedIn om voor gelimiteerde periode gratis gebruik te maken van LinkedIn Business Premium. Zonder mededeling vanuit LinkedIn is het gratis gebruik na dit periode omgezet in een Business Premium.
Die mededeling staat duidelijk wanneer je de proefperiode start, deze gaat na 1 maand automatische over in een betaald abonnement. Vandaar dat je ook je Paypal gegevens (en verificatie) moest uitvoeren hiervoor. Als het gewoon gratis was hoeft u natuurlijk geen betaalgegevens door te voeren.
Re: Door LinkedIn in het rood bij PayPal
Geplaatst: 03 aug 2018 17:41
door Erthanax
Gebruikt u ook de app van LinkedIn? Dan "betaalt" u ook nog eens met vrijwel al uw gegevens.
Re: Door LinkedIn in het rood bij PayPal
Geplaatst: 03 aug 2018 18:01
door HansieZant
Is dit niet gewoon een gevalletje Wet van Dam? Ik dacht dat stilzwijgende verlenging niet meer mocht.
https://www.iusmentis.com/zakendoen/con ... verlengen/
Re: Door LinkedIn in het rood bij PayPal
Geplaatst: 03 aug 2018 18:09
door Bob Schurkjens
Het gaat om een zakelijk contract.
Re: Door LinkedIn in het rood bij PayPal
Geplaatst: 03 aug 2018 18:09
door Brainless
Het is een jaarabonnement met 1 maand proeftijd om het uit te proberen.
Dat mag nog steeds.
Pas na dat jaar mag het niet zomaar stilzwijgend worden verlengd met weer een jaar; dan is het wel per maand opzegbaar.
Re: Door LinkedIn in het rood bij PayPal
Geplaatst: 03 aug 2018 18:10
door sylvesterb
Bob Schurkjens schreef:Het gaat om een zakelijk contract.
Waar haal je dat uit?
Re: Door LinkedIn in het rood bij PayPal
Geplaatst: 03 aug 2018 18:18
door HansieZant
sylvesterb schreef:Bob Schurkjens schreef:Het gaat om een zakelijk contract.
Waar haal je dat uit?
LinkedIn Business Premium
Re: Door LinkedIn in het rood bij PayPal
Geplaatst: 03 aug 2018 18:30
door Bob Schurkjens
Iets met bisnis. Zal dan wel zakelijk zijn. Maar inderdaad: slechts mijn aanname.
Re: Door LinkedIn in het rood bij PayPal
Geplaatst: 03 aug 2018 19:35
door renewouters
HansieZant schreef:sylvesterb schreef:Bob Schurkjens schreef:Het gaat om een zakelijk contract.
Waar haal je dat uit?
LinkedIn Business Premium
Is wel een grijs gebied in dit geval. Ja, er zijn mensen die dit zakelijk gebruiken (recruiters bijvoorbeeld). Maar de mogelijkheden die Linkedin Business Premium biedt kunnen ook interessant zijn voor particulieren. Je krijgt bijvoorbeeld te zien wie jouw profiel heeft bekeken. Of je daar verder wat mee kunt is wat anders, maar dat is geen typische zakelijke toepassing.
Re: Door LinkedIn in het rood bij PayPal
Geplaatst: 03 aug 2018 19:43
door Bob Schurkjens
De vraagt blijft dus open of dit contract onder het consumentenrecht valt.
Managementtip: bij dit soort aanbiedingen onmiddellijk opzeggen nadat je je hebt aangemeld. Dus niet dag 29 in je agenda zetten om op te zeggen. Of "het" in je achterhoofd houden.
Re: Door LinkedIn in het rood bij PayPal
Geplaatst: 03 aug 2018 21:39
door HansieZant
renewouters schreef:
Is wel een grijs gebied in dit geval. Ja, er zijn mensen die dit zakelijk gebruiken (recruiters bijvoorbeeld). Maar de mogelijkheden die Linkedin Business Premium biedt kunnen ook interessant zijn voor particulieren. Je krijgt bijvoorbeeld te zien wie jouw profiel heeft bekeken. Of je daar verder wat mee kunt is wat anders, maar dat is geen typische zakelijke toepassing.
Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat een particulier €48 per maand gaat betalen zodat ie kan zien wie zijn profiel bekeken heeft
Re: Door LinkedIn in het rood bij PayPal
Geplaatst: 03 aug 2018 21:41
door renewouters
HansieZant schreef:renewouters schreef:
Is wel een grijs gebied in dit geval. Ja, er zijn mensen die dit zakelijk gebruiken (recruiters bijvoorbeeld). Maar de mogelijkheden die Linkedin Business Premium biedt kunnen ook interessant zijn voor particulieren. Je krijgt bijvoorbeeld te zien wie jouw profiel heeft bekeken. Of je daar verder wat mee kunt is wat anders, maar dat is geen typische zakelijke toepassing.
Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat een particulier €48 per maand gaat betalen zodat ie kan zien wie zijn profiel bekeken heeft
Ik geef slechts 1 voorbeeld wat je met zo'n premium account kan doen. Het is ene mix van features die voor zowel zakelijke als privé toepassingen geschikt is. Ik heb trouwens diverse collega's die een premium account hebben.
Maar uiteindelijk gaat het om dat iemand zei dat het zakelijk was omdat er "business" in de naam van het product staat. En dat kan je dus niet aantonen enkel op die naam. Dan zou de uitdrukking "mind your own business" ook zakelijk zijn...
Re: Door LinkedIn in het rood bij PayPal
Geplaatst: 03 aug 2018 21:54
door sylvesterb
Bob Schurkjens schreef:De vraagt blijft dus open of dit contract onder het consumentenrecht valt.
Managementtip: bij dit soort aanbiedingen onmiddellijk opzeggen nadat je je hebt aangemeld. Dus niet dag 29 in je agenda zetten om op te zeggen. Of "het" in je achterhoofd houden.
Is niet echt relevant. TS is akkoord gegaan met 1 maand gratis en daarna betalen, hiervoor heeft hij zelfs de betaling geautoriseerd bij PayPal. Al ga ik er vanuit dat TS een consument is anders zit hij hier sowieso verkeerd.
Re: Door LinkedIn in het rood bij PayPal
Geplaatst: 04 aug 2018 01:45
door alfatrion
Brainless schreef:Het is een jaarabonnement met 1 maand proeftijd om het uit te proberen.
Dat mag nog steeds.
Pas na dat jaar mag het niet zomaar stilzwijgend worden verlengd met weer een jaar; dan is het wel per maand opzegbaar.
Het gaat om een proefabonnement van 1 maand, dat na die eerste maand stilzwijgend wordt omgezet in een betaald abonnement van onbepaalde duur.
Bob Schurkjens schreef:De vraagt blijft dus open of dit contract onder het consumentenrecht valt.
Dat is het geval als TS geen vrij beroep uitoefent of geen eenmanszaak of VOF heeft. Als TS werknemer is of uitsluitend een uitkering heeft dan is TS deze overeenkomst als consument aangegaan.
Re: Door LinkedIn in het rood bij PayPal
Geplaatst: 04 aug 2018 04:35
door Brainless
alfatrion schreef:Brainless schreef:Het is een jaarabonnement met 1 maand proeftijd om het uit te proberen.
Dat mag nog steeds.
Pas na dat jaar mag het niet zomaar stilzwijgend worden verlengd met weer een jaar; dan is het wel per maand opzegbaar.
Het gaat om een proefabonnement van 1 maand, dat na die eerste maand stilzwijgend wordt omgezet in een betaald abonnement van onbepaalde duur.
Je kan kiezen of facturatie per maand (en dus per maand opzegbaar) of facturatie per jaar (en dan wordt na die proefperiode nog 11 maanden verlengd),
TS heeft blijkbaar 1 jaar aangegeven bij aanvraag gratis maand, dan krijg je 20% korting.
Daardoor moet TS wel dat jaar (11 maanden betaald + 1 maand gratis) uitzitten.
Hoe word ik gefactureerd?
U kunt kiezen voor zowel maandelijkse als jaarlijkse facturering. Uw lidmaatschap zal afhankelijk van de gekozen optie aan het eind van de maand of aan het eind van het jaar worden verlengd. Als u voor jaarlijkse facturering kiest, zult u tot 20% besparen in vergelijking met maandelijkse facturering.
https://www.linkedin.com/premium/produc ... ault=false
Re: Door LinkedIn in het rood bij PayPal
Geplaatst: 22 sep 2018 15:55
door MarliesVO
Hai fwvdweerd1,
Is er al meer duidelijkheid rond jouw probleem? Ik ben in dezelfde valkuil gelopen. Ik heb geen 500 euro maar dit zal snel afgeschreven worden. Ik wil en kan dit geld niet missen. Heb contact opgenomen met LinkedIn via Facebook. Het is mij duidelijk dat het "mijn eigen schuld is" maar ik wil toch graag in actie komen. Misschien kunnen we onze krachten bundelen?
Re: Door LinkedIn in het rood bij PayPal
Geplaatst: 22 sep 2018 16:38
door Bob Schurkjens
Ik vraag me af hoe deze kwestie zich verhoudt tot de Wet Kopen op Afstand.
Re: Door LinkedIn in het rood bij PayPal
Geplaatst: 22 sep 2018 16:48
door sylvesterb
Bob Schurkjens schreef: ↑22 sep 2018 16:38
Ik vraag me af hoe deze kwestie zich verhoudt tot de Wet Kopen op Afstand.
Je krijgt het product de eerste maand gratis, dus de 14 dagen om er vanaf te zien zijn al voorbij als het gefactureerd wordt.
Wat ik niet begrijp is waarom mensen voor iets wat gratis is hun Paypal/Creditcard gegevens gaan invullen, als het gratis is dan is dat nergens voor nodig.