LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Lady1234
Berichten: 27207
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Was vanmiddag bij “mijn” Jumbo. Wat ik even zag, druiven los, citroenen los, appels los, mineolas los, tomaten los, bananen los, en dat was alleen even wat mij opviel door dit topic. Aan ander fruit of groente geen aandacht geschonken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door moederslink »

Erthanax schreef:Aha, vandaar mijn vraag in mijn eerste reactie. Als het u om het plastiek gaat, had u beter de tomaten niet kunnen noemen. Dat wel wat minder kan met al die plastieken verpakking ben ik wel met u eens.
Exact! Het gaat dus idd om het plastic en de idiote hoeveelheid plastic verpakkingen .
Dat is mij ook een doorn in het oog en wereldwijd een groot probleem!
Je tomaten moet je dus in uw geval elders kopen en verder goed bewust meewerken aan minder plastic gebruik.
Dat kan iedereen , alle beetjes helpen.
De Jumbo hier kan ook best papieren zakken klaarleggen bij losse groente en het losse fruit i.p.v al die plastic zakken op die rollen.
Ook de losse broodjes kunnen best in papieren zakken. :idea:

gosewijn
Berichten: 2893
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door gosewijn »

Uit eerste hand . Jumbo Nijmegen verkoopt tomaten los, echter niet elke jumbo doet dat . Kleindochter werkt er .

Boesta
Berichten: 257
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door Boesta »

job45 schreef:Even voor de voorstemmers van plastic,de wereld is aan het vergaan van plastic(wereldzeeen!!)dus waar mogelijk minderen met die troep.Nog even en we gaan doperwten per stuk verpakken in plastic.
En alle fruit MOET je altijd wassen voor gebruik,pesticiden resten,vieze handen,etc etc
Dat je de eventueel achtergebleven pesticiden van groente en fruit kunt wassen is een fabeltje! Resten van pesticiden zitten niet op het groente en fruit maar erin. Wassen doe je om eventueel vuil te verwijderen, maar dus niet om pesticiden af te wassen. Kon dat maar...

AndreDierick
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 aug 2005 21:30

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door AndreDierick »

job45 schreef:Even voor de voorstemmers van plastic,de wereld is aan het vergaan van plastic(wereldzeeen!!)dus waar mogelijk minderen met die troep.Nog even en we gaan doperwten per stuk verpakken in plastic.
En alle fruit MOET je altijd wassen voor gebruik,pesticiden resten,vieze handen,etc etc
Het probleem van bijvoorbeeld plastic rietjes en bestek is niet dat ze er zijn (en steeds meer recyclebaar) maar dat we het als wereldburgers normaal vinden om als ze gebruikt zijn zomaar weg te gooien, in plaats van mee naar huis te nemen en ze daar in de plastic PMD zakken te gooien. Misschien wat meer aandacht aan de opvoeding, een mentaliteitsverandering? Geldt overigens ook voor andere rotzooi die bijvoorbeeld op het strand wordt achter gelaten. Hoeveel ton afval is tussen Cadzand en den Helder onlangs opgehaald?
Maar wel over tomaten en komkommers in plastic discussieren. Wanneer gaan we werken aan de mentaliteitsombuiging?

Gesloten