LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inkomensverklaring bij het huren van een huis

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
gosewijn
Berichten: 2893
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Inkomensverklaring bij het huren van een huis

Ongelezen bericht door gosewijn »

:oops: Okee , duidelijk , stond niet in de OP ,daarom mijn opmerking . :oops:

petersch1
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 feb 2018 17:41

Re: Inkomensverklaring bij het huren van een huis

Ongelezen bericht door petersch1 »

Dat laatste (opgezochte detail) waarvoor mijn dank, loopt binnenkort af door verdere afspraken.
Dit doet echter nu niet terzake : de vraag is : hoe doorbreek je de cirkel als je aan ziet komen dat het inkomen terugvalt en mogelijke problemen wilt voorkomen ? De leeftijd wordt een bezwaar om te blijven werken dus volgt een inkomensterugval. En die moet je dan een heel belastingjaar overbruggen om een 'gunstige' ? inkomensverklaring te kunnen overleggen en als je dan onderaan de lijst van inschrijvingen komt...dan overleef ik dat misschien niet eens.

petersch1
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 feb 2018 17:41

Re: Inkomensverklaring bij het huren van een huis

Ongelezen bericht door petersch1 »

..
Laatst gewijzigd door petersch1 op 06 aug 2018 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.

petersch1
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 feb 2018 17:41

Re: Inkomensverklaring bij het huren van een huis

Ongelezen bericht door petersch1 »

...

atlas1302

Re: Inkomensverklaring bij het huren van een huis

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Dat doet de Belast.d. i.d.d. niet, 2017 staat vast. Maar in 2016 had u de bal aan zien komen toch?? en een beetje keeper duikt naar de goede hoek.

2018 wordt dus belangrijk voor u om alsnog in 2019 in aanmerking te komen voor het een en ander, dus stel u goed op de hoogte zodat u de tweede bal ook niet mist want dan kost u het extra centjes.

Uw inkomen moet omlaag! Voor die begeerde sociale woning.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Inkomensverklaring bij het huren van een huis

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

atlas1302 schreef:Je kan je ook afvragen waarom zijn die huurprijzen zo hoog, woningbouw verenigingen begrijpen toch ook dat mensen in de problemen komen met deze hoge huren.
Je kan je analoog afvragen: waarom zijn de huizenprijzen zo hoog? Iets met (wan-)beleid van de overheid t.a.v. huren, woningbouw en hypotheekrenteaftrek.

Ben overigens wel benieuwd: iemand van 65+, kan die nog een hypotheek op alleen AOW en pensioen krijgen?
Laatst gewijzigd door Fiesiekus op 07 aug 2018 08:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Inkomensverklaring bij het huren van een huis

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

atlas1302 schreef: 2018 wordt dus belangrijk voor u om alsnog in 2019 in aanmerking te komen voor het een en ander, dus stel u goed op de hoogte zodat u de tweede bal ook niet mist want dan kost u het extra centjes.

Uw inkomen moet omlaag! Voor die begeerde sociale woning.
Om maar eens aan te geven hoe vreemd het woonbeleid is (geweest).

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Inkomensverklaring bij het huren van een huis

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

wilhelmima1 schreef: Als ik mij niet vergis is er een maximumleeftijd voor het afsluiten van een hypotheek
Vind ik nergens terug bij de banken. Integendeel; AOW en pensioen worden als behoorlijk stabiel gezien en een basis voor hypotheek. Punt is wel, dat een evt. verplichte levensverzekering, behoorlijk prijzig kan uitvallen.

Erthanax
Berichten: 9736
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Inkomensverklaring bij het huren van een huis

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ouderen met een volledig afgelost huis lukt het meestal niet eens om voor een beperkt deel een "tweede" hypotheek op hun huis te krijgen, op zo een deel van hun huis "op te eten". Vereniging Eigen Huis heeft daar een jaar of drie geleden aandacht aan besteed. Dan lijkt het me sterk dat een "eerste" hypotheek wel mogelijk is als er geen eigen geld is.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Inkomensverklaring bij het huren van een huis

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Erthanax schreef:Ouderen met een volledig afgelost huis lukt het meestal niet eens om voor een beperkt deel een "tweede" hypotheek op hun huis te krijgen, op zo een deel van hun huis "op te eten". Vereniging Eigen Huis heeft daar een jaar of drie geleden aandacht aan besteed. Dan lijkt het me sterk dat een "eerste" hypotheek wel mogelijk is als er geen eigen geld is.
https://www.consumentenbond.nl/hypothee ... r-senioren

Lady1234
Berichten: 27216
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Inkomensverklaring bij het huren van een huis

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Heel crue gezegd, kan de Ts natuurlijk helemaal geen hypotheek meer krijgen. Halve AOW, klein pensioen, twee partime baantjes met de wens die te beëindigen, gezien de leeftijd.

Ik heb kennissen, beide AOW, hij pensioen, dat op een gegeven moment zou stoppen, want was in prive afgesloten. Bij WBV uitgelegd, konden toch sociale huurwoning krijgen, omdat inkomen na een jaar sterk zou dalen.

Gesloten