Pagina 1 van 1

Stoel gekocht bij DFS binnen 1 maand kapot reparatie pas 25

Geplaatst: 12 aug 2018 14:27
door ivado1961
Ik ben boos. Voor mijn rugproblemen heb ik bij DFS op 4 februari 2018 een relaxstoel gekocht. De levertijd zou ongeveer 15 weken zijn.
Na ruim vier maanden kreeg ik bericht dat de stoel verscheept was. (Zij leveren vanuit Groot Brittanië waar de fabriek staat)
Nederland zou contact met mij op nemen wanneer de stoel geleverd zou worden. Ik kreeg vrij snel bericht en afgesproken werd dat de stoel 21 juni geleverd zou worden. Ik moest hiervoor een belangrijke afspraak verzetten, maar de stoel was/is voor mij erg belangrijk. Eèn avond er voor kreeg ik bericht dat de stoel niet aan gekomen was!
Het zou twee weken later worden. Hiervan kropen mijn haren al langzaam overeind...
Twee weken later op 5 juli werd dan eindelijk mijn stoel bezorgt. 5 maanden na de besteldatum. Maar ik was al lang blij...
De twee personen die de stoel kwamen leveren hebben keurig de stoel geplaatst en aangesloten.
Ik moest de stoel 8 uur opladen voor gebruik en dan was hij voor 3 maanden opgeladen. Keurig allemaal. Ikblij, mannetjes weer weg. Ondertussen de (zeer onduidelijke) gebruiksaanwijzing, welke in het engels was, door proberen te nemen.
Hier was helaas niet uit te komen. Uiteindelijk na veel gepuzzel bleek dat de stekker uit de stoel moest en dat er een heel klein knopje ingedrukt moets worden. Dit alles bleek het begin van 3 hèèrlijke weken. En weldaad voor mijn rug en benen.
Helaas, toen ik na drie weken overeind wilde komen, vond de stoel het halverwege genoeg en mocht ik het verder zelf doen. Ikmoest uit de stoel zien te komen wat mij erg veel moeite kostte. Demotor deed niets meer!
De volgende dag naar het klantennummer gebeld en de telefoniste wist mij te vertellen dat het ws. de accu was die kapot was. Na 3 weken? Okè, zou kunnen. Ik zou de volgende dag terug gebeld worden en dat is gebeurd.
Ik kreeg te horen dat de monteur 25 SEPTEMBER 2018 langs kon komen. Mijn man heeft later nog navraag gedaan en het blijkt dat er voor heel Nederland slechts èèn monteur is. Tja, en die is nu nèt met vakantie.
Wat moet ik hier mee? Zijner meer gevallen zo als deze bekend? Wat kunnen we hier tegen doen?

Re: Stoel gekocht bij DFS binnen 1 maand kapot reparatie pas 25

Geplaatst: 12 aug 2018 21:33
door Moneyman
ivado1961 schreef:Ik ben boos. Voor mijn rugproblemen heb ik bij DFS op 4 februari 2018 een relaxstoel gekocht. De levertijd zou ongeveer 15 weken zijn.
Na ruim vier maanden kreeg ik bericht dat de stoel verscheept was. (Zij leveren vanuit Groot Brittanië waar de fabriek staat)
Nederland zou contact met mij op nemen wanneer de stoel geleverd zou worden. Ik kreeg vrij snel bericht en afgesproken werd dat de stoel 21 juni geleverd zou worden. Ik moest hiervoor een belangrijke afspraak verzetten, maar de stoel was/is voor mij erg belangrijk. Eèn avond er voor kreeg ik bericht dat de stoel niet aan gekomen was!
Het zou twee weken later worden. Hiervan kropen mijn haren al langzaam overeind...
Twee weken later op 5 juli werd dan eindelijk mijn stoel bezorgt. 5 maanden na de besteldatum. Maar ik was al lang blij...
De twee personen die de stoel kwamen leveren hebben keurig de stoel geplaatst en aangesloten.
Ik moest de stoel 8 uur opladen voor gebruik en dan was hij voor 3 maanden opgeladen. Keurig allemaal. Ikblij, mannetjes weer weg. Ondertussen de (zeer onduidelijke) gebruiksaanwijzing, welke in het engels was, door proberen te nemen.
Hier was helaas niet uit te komen. Uiteindelijk na veel gepuzzel bleek dat de stekker uit de stoel moest en dat er een heel klein knopje ingedrukt moets worden. Dit alles bleek het begin van 3 hèèrlijke weken. En weldaad voor mijn rug en benen.
Helaas, toen ik na drie weken overeind wilde komen, vond de stoel het halverwege genoeg en mocht ik het verder zelf doen. Ikmoest uit de stoel zien te komen wat mij erg veel moeite kostte. Demotor deed niets meer!
De volgende dag naar het klantennummer gebeld en de telefoniste wist mij te vertellen dat het ws. de accu was die kapot was. Na 3 weken? Okè, zou kunnen. Ik zou de volgende dag terug gebeld worden en dat is gebeurd.
Ik kreeg te horen dat de monteur 25 SEPTEMBER 2018 langs kon komen. Mijn man heeft later nog navraag gedaan en het blijkt dat er voor heel Nederland slechts èèn monteur is. Tja, en die is nu nèt met vakantie.
Wat moet ik hier mee? Zijner meer gevallen zo als deze bekend? Wat kunnen we hier tegen doen?
Waarom moet er een monteur komen voor een lege accu?

Re: Stoel gekocht bij DFS binnen 1 maand kapot reparatie pas 25

Geplaatst: 12 aug 2018 21:36
door Theotrucker
Kunt U niet de stekker insteken?

Re: Stoel gekocht bij DFS binnen 1 maand kapot reparatie pas 25

Geplaatst: 12 aug 2018 23:32
door ivado1961
Moneyman: Het is niet zeker dat het de accu is, dit vertelde de telefoniste mij. Zij heeft daar blijkbaar ook verstand van?
Zelf als de stekker aangesloten is werkt hij niet.

Theotrucker: Ook het controle lampje op de stoel werkt niet als hij is aangesloten op de stekker.

Re: Stoel gekocht bij DFS binnen 1 maand kapot reparatie pas 25

Geplaatst: 13 aug 2018 09:13
door Moneyman
ivado1961 schreef:Moneyman: Het is niet zeker dat het de accu is, dit vertelde de telefoniste mij. Zij heeft daar blijkbaar ook verstand van?
Zelf als de stekker aangesloten is werkt hij niet.

Theotrucker: Ook het controle lampje op de stoel werkt niet als hij is aangesloten op de stekker.
Ah. Dat was handige informatie in de openingspost geweest. Over welke stoel hebben we het?

Re: Stoel gekocht bij DFS binnen 1 maand kapot reparatie pas 25

Geplaatst: 13 aug 2018 22:47
door ivado1961
Moneyman, dit stond zeker in mijn beginbrief, maar het gaat om de Ospel Elektrische recliner TV stoel

Re: Stoel gekocht bij DFS binnen 1 maand kapot reparatie pas 25

Geplaatst: 13 aug 2018 23:06
door Moneyman
ivado1961 schreef:Moneyman, dit stond zeker in mijn beginbrief, maar het gaat om de Ospel Elektrische recliner TV stoel
Wat is je “beginbrief”?

Re: Stoel gekocht bij DFS binnen 1 maand kapot reparatie pas 25

Geplaatst: 14 aug 2018 06:42
door ivado1961
Verveelt u zich? Mijn openings topic. Of zeg ik hier ook weer iets verkeerd?

Re: Stoel gekocht bij DFS binnen 1 maand kapot reparatie pas 25

Geplaatst: 14 aug 2018 07:22
door Moneyman
Nee, ik probeer j te begrijpen. Want in je openingstopic staat die informatie niet, dus daarom vraag ik waarvan dan wel op doelt in je vorige reactie.

Re: Stoel gekocht bij DFS binnen 1 maand kapot reparatie pas 25

Geplaatst: 14 aug 2018 08:58
door Theotrucker
Ik verveel me niet maar heb het ook niet gevonden.