Ik heb net een tarject van dagen achter de rug om een pakketje te traceren....
Het begon met een email melding:
---
We'd like to let you know that your order 29...18 is on its way. It was shipped out via Postverzending - met tracking on 2018-08-05 17:17:13. The tracking number is HKAST...KQBHB. You can track it in the following link:
http://www.17track.net/?nums=HKAST...KQBHB
Latest package location:
2018-08-18 20:26 , 【NLAMSA, Netherlands】 Successfully delivered
---
Geen pakketje gezien, en ik was de hele dag thuis
Heel vaak afleveringen hier van PostNL, DHL, enz. Ken alle (vaste) bezorgers. Ze leegn pakketjes achter of leveren af aan vriendelijke buren..
de link geeft de volgende status:
---
HKAST...KQBHB
Afgeleverd (14 Dagen) China DHL eCommerce Asia Nederland
2018-08-18 20:26 NLAMSA, Netherlands, Successfully delivered
2018-08-18 15:51 NLAMSA, Netherlands, Successfully delivered
2018-08-18 09:59 NLAMSA, Netherlands, Delivery was attempted
2018-08-18 09:18 NLAMSA, Netherlands, Delivery was attempted
2018-08-18 09:17 NLAMSA, Netherlands, Out for Delivery
2018-08-17 23:30 NLAMSA, Netherlands, Out for Delivery
2018-08-17 23:30 NLAMSA, Netherlands, Arrived at destination facility
...
---
Ik heb het trackingnummer bij DHL tracking ingevuld met het het zelfde resultaat. (nu is het daar volldeig verdwenen.
DHL service desk gebeld, en die meldde dat het pakketje aan PostNL was overgedragen. Daar had het trackingnummer LW09...24DE gekregen.
Dat nummer opgezocht bij PostNL:
---
za 18 aug. 18:26 NL Zending beschikbaar op PostNL-locatie
za 18 aug. 18:26 NL We hebben u gemist, zending gaat naar PostNL-locatie
za 18 aug. 13:51 NL Zending af te halen bij PostNL-locatie
za 18 aug. 07:59 NL Bezorger is onderweg naar PostNL-locatie
za 18 aug. 07:17 NL Zending is gesorteerd
vr 17 aug. 21:30 NL Zending is bij PostNL
---
De tracking info bij PostNL is beter, maar ook niet goed (zie de gearceerde melding)
Na navraag bij PostNL blijkt dat het pakket is veranderd in rambourspakket vanwege de te betalen BTW (± 5 euro) en inklaringskosten (13 euro!!!). Zodra een pakket een rembourspakket is wordt het volgens de helpdesk altijd op een afhaalpunt afgeleverd.
Blijkbaar is het voor PostNL te duur om de bezorgers met een draadloos pinautomaatje uit te rusten!
In ieder geval blijkt dat de koppeling tussen de trackingsystemen niet goed te gaan, waardoor de leverancier zegt dat 2 maal is geprobeerd af te leveren.