Levering Opel onderdelen
Geplaatst: 16 aug 2018 10:01
Heb vorig jaar een tweedehands Opel Meriva uit 2014 gekocht. In april dit jaar is er schade ontstaan, een fikse deuk . De schade is dusdanig dat 2 rechter deuren vervangen moeten worden omdat dit niet te herstellen is. Op zich kan je er gewoon mee rijden, maar het ziet er niet uit. Dit is gemeld bij mijn garage en verzekering. Garage wil de deuren er wel inzetten en de verzekering wil wel vergoeden. Tot zover geen probleem.
Echter kreeg ik te horen van mijn garage dat de deuren in backorder stonden en voorlopig niet geleverd konden worden. Ze zijn nergens op voorraad, Nederland niet Duitsland niet en ook de rest van Europa niet....Dit duurt nu al ruim 4 maanden! De garage komt niet verder dan dat het in de backorder staat en kan niets verder betekenen. Ik heb het hoofdkantoor van OPEL maar benaderd. Daar wordt ik niet veel wijzer, dan dat het bekend is en het 'proces' loopt om onderdelen te leveren. Op de vraag op welk termijn ik moet rekenen en wat nu de reden hiervan is, wordt geen antwoord gegeven. Dat is best frustrerend....mijn plezier om met de auto te rijden is minimaal geworden. Ik vind de manier hoe hier nu mee wordt omgegaan onbegrijpelijk (omdat het simpel niet wordt uitgelegd). Des te meer dat ik dagelijks reclame van OPEL voorbij zie komen...mooie auto's... die kunnen blijkbaar zo geleverd worden....maar een tweetal deuren van een wat ouder merk is bijzonder lastig.
Als ik dit van te voren had geweten, dat er een dusdanig risico bestaat dat bij schade niet gerepareerd kan worden, had ik niet voor Opel gekozen. Maar daar kom je uiteraard achter als het je overkomt.
Ben benieuwd of er meer ervaringen met dit specifieke probleem zijn....
Met vriendelijke groet,
Peter
Echter kreeg ik te horen van mijn garage dat de deuren in backorder stonden en voorlopig niet geleverd konden worden. Ze zijn nergens op voorraad, Nederland niet Duitsland niet en ook de rest van Europa niet....Dit duurt nu al ruim 4 maanden! De garage komt niet verder dan dat het in de backorder staat en kan niets verder betekenen. Ik heb het hoofdkantoor van OPEL maar benaderd. Daar wordt ik niet veel wijzer, dan dat het bekend is en het 'proces' loopt om onderdelen te leveren. Op de vraag op welk termijn ik moet rekenen en wat nu de reden hiervan is, wordt geen antwoord gegeven. Dat is best frustrerend....mijn plezier om met de auto te rijden is minimaal geworden. Ik vind de manier hoe hier nu mee wordt omgegaan onbegrijpelijk (omdat het simpel niet wordt uitgelegd). Des te meer dat ik dagelijks reclame van OPEL voorbij zie komen...mooie auto's... die kunnen blijkbaar zo geleverd worden....maar een tweetal deuren van een wat ouder merk is bijzonder lastig.
Als ik dit van te voren had geweten, dat er een dusdanig risico bestaat dat bij schade niet gerepareerd kan worden, had ik niet voor Opel gekozen. Maar daar kom je uiteraard achter als het je overkomt.
Ben benieuwd of er meer ervaringen met dit specifieke probleem zijn....
Met vriendelijke groet,
Peter