KPN schrijft 15 jaar lang geld af
Geplaatst: 16 aug 2018 13:28
Begin juli zag ik dat er een bedrag van 7,12 automatisch afgeschreven was door KPN. Nu is me dat wel vaker opgevallen maar omdat we vroeger klant waren bij KPN dacht ik dat er ergens nog een abonnement of iets liep. Ik vroeg mijn man of hij wist waar dat bedrag vandaan kwam. Hij wist het niet dus belde ik eens met de KPN. Ondertussen keek ik hoe vaak dat bedrag was afgeschreven en dat bleek maandelijks te zijn.
Aan de telefoon vertelde de KPN dat ik 15 jaar!!! geleden, na opzegging van een telefoon/internet abonnement, een mail only adres heb laten bestaan. Ik zou daar toestemming voor hebben gegeven. Ik had nog nooit van dat mailadres gehoord (van provider hetnet) Kosten ongeveer 1280,00
Aangezien je in die tijd al hotmail adressen had, zou ik nooit een betaald mailadres aankopen. Ik heb het mailadres dus ook nooit gezien of gebruikt.
Ik werd doorverbonden met de afdeling opzeggingen. Zij beëindigen het mailadres per direct maar heb nog wel een maand opzegtermijn!!!
Ik ben het er niet mee eens.
Doorverbonden met de afdeling crediteuren. Diegene zegt: "ik ben de 3e met wie u spreekt, wat wilt u nu eigenlijk"?
Ik gaf aan of we hier iets mee kunnen qua tegemoetkoming.
Ik begrijp heel goed dat ik misschien in die 15 jaar gezien moest hebben dat er maandelijks een bedrag afgeschreven werd. Ik dacht dat het nog een klein abonnement was van een apparaat dat we in huis hadden. Maar zij schrijven zonder factuur te sturen of een jaaroverzicht al 15 jaar lang elke maand automatisch een bedrag af.
De meneer van de crediteurenafdeling geeft aan niks voor mij te kunnen doen. Hij vertelde dat ik elke maand een factuur ontvang op mijn huidige gmail adres wat dus echt niet waar is.
Ik heb een klacht ingediend via de facebookpagina van KPN.
Ik krijg een reactie en ik word gebeld door een mevrouw van de afdeling klantenreacties. Ik zeg haar het niet eens te zijn met de gang van zaken en vraag om mijn contract. Ze geeft aan dat ze 5 jaar geleden op een ander systeem zijn overgegaan en dat er geen contract is.
Ze bieden me een half jaar terug te betale (6x 7,12=42,72)
Ik mag daar heel blij mee zijn want normaal gesproken geven ze maar 6 weken retour.
Ik sla dit bod af en daarmee zijn we klaar met elkaar. Ze kunnen niks meer voor me doen.
Na terugkeer van mijn vakantie plaats ik weer een facebookbericht op de KPN site (11/8) wanneer mijn klacht verder in behandeling wordt genomen. Ze kunnen niks meer voor me doen.
Natuurlijk kan ik in mijn eentje niks tegen zo'n grote organisatie beginnen. Maar ik vraag me echt af of zij jarenlang automatisch een bedrag mogen afschrijven zonder mij op de hoogte te brengen en waar geen contract is.
Ik wil mijn handtekening zien dat ik toestemming heb gegeven.
Iemand hetzelfde meegemaakt? Het gaat om een MAIL-ONLY adres van HetNet.
Tips en adviezen zijn welkom!
Bedankt voor het lezen
Aan de telefoon vertelde de KPN dat ik 15 jaar!!! geleden, na opzegging van een telefoon/internet abonnement, een mail only adres heb laten bestaan. Ik zou daar toestemming voor hebben gegeven. Ik had nog nooit van dat mailadres gehoord (van provider hetnet) Kosten ongeveer 1280,00
Aangezien je in die tijd al hotmail adressen had, zou ik nooit een betaald mailadres aankopen. Ik heb het mailadres dus ook nooit gezien of gebruikt.
Ik werd doorverbonden met de afdeling opzeggingen. Zij beëindigen het mailadres per direct maar heb nog wel een maand opzegtermijn!!!
Ik ben het er niet mee eens.
Doorverbonden met de afdeling crediteuren. Diegene zegt: "ik ben de 3e met wie u spreekt, wat wilt u nu eigenlijk"?
Ik gaf aan of we hier iets mee kunnen qua tegemoetkoming.
Ik begrijp heel goed dat ik misschien in die 15 jaar gezien moest hebben dat er maandelijks een bedrag afgeschreven werd. Ik dacht dat het nog een klein abonnement was van een apparaat dat we in huis hadden. Maar zij schrijven zonder factuur te sturen of een jaaroverzicht al 15 jaar lang elke maand automatisch een bedrag af.
De meneer van de crediteurenafdeling geeft aan niks voor mij te kunnen doen. Hij vertelde dat ik elke maand een factuur ontvang op mijn huidige gmail adres wat dus echt niet waar is.
Ik heb een klacht ingediend via de facebookpagina van KPN.
Ik krijg een reactie en ik word gebeld door een mevrouw van de afdeling klantenreacties. Ik zeg haar het niet eens te zijn met de gang van zaken en vraag om mijn contract. Ze geeft aan dat ze 5 jaar geleden op een ander systeem zijn overgegaan en dat er geen contract is.
Ze bieden me een half jaar terug te betale (6x 7,12=42,72)
Ik mag daar heel blij mee zijn want normaal gesproken geven ze maar 6 weken retour.
Ik sla dit bod af en daarmee zijn we klaar met elkaar. Ze kunnen niks meer voor me doen.
Na terugkeer van mijn vakantie plaats ik weer een facebookbericht op de KPN site (11/8) wanneer mijn klacht verder in behandeling wordt genomen. Ze kunnen niks meer voor me doen.
Natuurlijk kan ik in mijn eentje niks tegen zo'n grote organisatie beginnen. Maar ik vraag me echt af of zij jarenlang automatisch een bedrag mogen afschrijven zonder mij op de hoogte te brengen en waar geen contract is.
Ik wil mijn handtekening zien dat ik toestemming heb gegeven.
Iemand hetzelfde meegemaakt? Het gaat om een MAIL-ONLY adres van HetNet.
Tips en adviezen zijn welkom!
Bedankt voor het lezen