| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fietspas ANWB
Fietspas ANWB
Wij mijn vrouw en ik hebben een nieuwe e-fiets gekocht, met een ANWB Blijven Fietsverzekering . Onze fietsen zijn voorzien van een GPS systeem en daar zit ook een fietspas bij. Wij hebben een Smartphone en er kan maar een verzekering erop gezet worden. Ik de man zou ook een Smartphone moeten kopen of alleen een verzekering met een fietspas, maar dan kan ik geen GPS erop zetten. het is toch te zot van woorden dat het niet op een Smartphone gezet kan worden. Wie weet er een oplossing hiervoor???/
-
witte angora
Re: Fietspas ANWB
Ben je al in een ANWB winkel geweest? Daar kunnen ze je waarschijnlijk precies vertellen hoe of wat.
Sorry opa, maar ik begrijp eerlijk gezegd niet wat nu precies het verband tussen de verzekering, de pas, de telefoon en de GPS is. Gaat het om een GPS-tracking systeem (ivm de verzekering), of gaat het om navigatie?Opaplop schreef:Wij mijn vrouw en ik hebben een nieuwe e-fiets gekocht, met een ANWB Blijven Fietsverzekering . Onze fietsen zijn voorzien van een GPS systeem en daar zit ook een fietspas bij. Wij hebben een Smartphone en er kan maar een verzekering erop gezet worden. Ik de man zou ook een Smartphone moeten kopen of alleen een verzekering met een fietspas, maar dan kan ik geen GPS erop zetten. het is toch te zot van woorden dat het niet op een Smartphone gezet kan worden. Wie weet er een oplossing hiervoor???/
Als ik het goed begrijp dan gaat het om twee fietsen met elk een eigen fietsverzekering.Opaplop schreef:Wij mijn vrouw en ik hebben een nieuwe e-fiets gekocht, met een ANWB Blijven Fietsverzekering . Onze fietsen zijn voorzien van een GPS systeem en daar zit ook een fietspas bij. Wij hebben een Smartphone en er kan maar een verzekering erop gezet worden. Ik de man zou ook een Smartphone moeten kopen of alleen een verzekering met een fietspas, maar dan kan ik geen GPS erop zetten. het is toch te zot van woorden dat het niet op een Smartphone gezet kan worden. Wie weet er een oplossing hiervoor???/
De gegevens van één fiets, incl. de bijkomende mogelijkheden, kan op één Smartphone gezet worden.
Om de verzekering en bijkomende zaken van de tweede fiets ook te kunnen vastleggen/gebruiken is een andere (tweede) Smartphone nodig.
Als u als altijd met z'n tweeën (als setje met de zelfde fietstassen en fietskleding)
Wilt u beiden individueel weg en wel van de mogelijkheden gebruik willen/kunnen maken dan is een tweede telefoontoestel een must en ook een aanrader.
Dus zo "zot" is het nog niet en de oplossing zit'm misschien in een goedkoop telefoontoestelletje met een Pre-paid kaartje er in en dan kost het alleen maar centjes als er daadwerkelijk gebruik van moet worden gemaakt.
-
renewouters
Bij het maken van software moet je altijd een afweging maken van welke requirements je wel en niet gaat implementeren. Alles kan, maar alles kost ook geld. Je implementeert dan alleen de meest gebruikte use cases. Aangezien vrijwel iedereen in Nederland een smartphone heeft is de requirement om per fiets een smartphone te verwachten niet zo'n hele gekke keuze. Als je alle mogelijke situaties wilt ondersteunen wordt de software exponentieel complexer met alle gevolgen van dien. Want waarom zou je het beperken tot 2? Waarom niet voor alle fietsen in het gezin? En hoeveel is dat dan?
-
renewouters
Bij het maken van software moet je altijd een afweging maken van welke requirements je wel en niet gaat implementeren. Alles kan, maar alles kost ook geld. Je implementeert dan alleen de meest gebruikte use cases. Aangezien vrijwel iedereen in Nederland een smartphone heeft is de requirement om per fiets een smartphone te verwachten niet zo'n hele gekke keuze. Als je alle mogelijke situaties wilt ondersteunen wordt de software exponentieel complexer met alle gevolgen van dien. Want waarom zou je het beperken tot 2? Waarom niet voor alle fietsen in het gezin? En hoeveel is dat dan? Je snapt wel dat het behoorlijk complex kan worden als je alles wilt bouwen wat je kunt bedenken.
het gaat om het GPS SysteemMoneyman schreef:Sorry opa, maar ik begrijp eerlijk gezegd niet wat nu precies het verband tussen de verzekering, de pas, de telefoon en de GPS is. Gaat het om een GPS-tracking systeem (ivm de verzekering), of gaat het om navigatie?Opaplop schreef:Wij mijn vrouw en ik hebben een nieuwe e-fiets gekocht, met een ANWB Blijven Fietsverzekering . Onze fietsen zijn voorzien van een GPS systeem en daar zit ook een fietspas bij. Wij hebben een Smartphone en er kan maar een verzekering erop gezet worden. Ik de man zou ook een Smartphone moeten kopen of alleen een verzekering met een fietspas, maar dan kan ik geen GPS erop zetten. het is toch te zot van woorden dat het niet op een Smartphone gezet kan worden. Wie weet er een oplossing hiervoor???/
wij zijn nu zo ver dat er bij de ANWB foute oude gegevens in hun systeem staan, er moeten wel twee fietsen op een smartphone gezet kunnen worden, dat is zeker.scontra schreef:Als ik het goed begrijp dan gaat het om twee fietsen met elk een eigen fietsverzekering.Opaplop schreef:Wij mijn vrouw en ik hebben een nieuwe e-fiets gekocht, met een ANWB Blijven Fietsverzekering . Onze fietsen zijn voorzien van een GPS systeem en daar zit ook een fietspas bij. Wij hebben een Smartphone en er kan maar een verzekering erop gezet worden. Ik de man zou ook een Smartphone moeten kopen of alleen een verzekering met een fietspas, maar dan kan ik geen GPS erop zetten. het is toch te zot van woorden dat het niet op een Smartphone gezet kan worden. Wie weet er een oplossing hiervoor???/
De gegevens van één fiets, incl. de bijkomende mogelijkheden, kan op één Smartphone gezet worden.
Om de verzekering en bijkomende zaken van de tweede fiets ook te kunnen vastleggen/gebruiken is een andere (tweede) Smartphone nodig.
Als u als altijd met z'n tweeën (als setje met de zelfde fietstassen en fietskleding)op pad zou gaan dan kan ik mij voorstellen dat een tweede telefoontoestel als overbodig wordt beschouwd, hetgeen echter bij een calamiteit zeker niet zo zal blijken te zijn.
Wilt u beiden individueel weg en wel van de mogelijkheden gebruik willen/kunnen maken dan is een tweede telefoontoestel een must en ook een aanrader.
Dus zo "zot" is het nog niet en de oplossing zit'm misschien in een goedkoop telefoontoestelletje met een Pre-paid kaartje er in en dan kost het alleen maar centjes als er daadwerkelijk gebruik van moet worden gemaakt.
wij zijn nu zo ver dat er bij de ANWB foute oude gegevens in hun systeem staan, er moeten wel twee fietsen op een smartphone gezet kunnen worden, dat is zeker.scontra schreef:Als ik het goed begrijp dan gaat het om twee fietsen met elk een eigen fietsverzekering.Opaplop schreef:Wij mijn vrouw en ik hebben een nieuwe e-fiets gekocht, met een ANWB Blijven Fietsverzekering . Onze fietsen zijn voorzien van een GPS systeem en daar zit ook een fietspas bij. Wij hebben een Smartphone en er kan maar een verzekering erop gezet worden. Ik de man zou ook een Smartphone moeten kopen of alleen een verzekering met een fietspas, maar dan kan ik geen GPS erop zetten. het is toch te zot van woorden dat het niet op een Smartphone gezet kan worden. Wie weet er een oplossing hiervoor???/
Als u als altijd met z'n tweeën (als setje met de zelfde fietstassen en fietskleding)op pad zou gaan dan kan ik mij voorstellen dat een tweede telefoontoestel als overbodig wordt beschouwd, hetgeen echter bij een calamiteit zeker niet zo zal blijken te zijn.
wij zijn nu zo ver dat er bij de ANWB foute oude gegevens in hun systeem staan, er moeten wel twee fietsen op een smartphone gezet kunnen worden, dat is zeker.[/quote]Opaplop schreef:
U weet nu dat er fouten in het systeem van de ANWB zitten en daarmee is de ANWB nu aan zet lijkt mij.
Heeft u al een toezegging van de ANWB dat het e.e.a. zal worden aangepast en welke termijn zij daarvoor denken nodig te hebben ?
Dat is geen antwoord op mijn vraagOpaplop schreef:het gaat om het GPS SysteemMoneyman schreef: Sorry opa, maar ik begrijp eerlijk gezegd niet wat nu precies het verband tussen de verzekering, de pas, de telefoon en de GPS is. Gaat het om een GPS-tracking systeem (ivm de verzekering), of gaat het om navigatie?