Pagina 1 van 1

Verkoop technieken Planet ADSL

Geplaatst: 12 jul 2004 00:15
door Gast
Ik wil even wat meningen peilen:

Mijn schoonmoeder kreeg een telefoontje van Planet Internet, met de vraag of zij interesse had in ADSL. Mijn schoonmoeder, schat van vrouw, maar zo technisch als een holbewoner met een zaklamp, weet het verschil nog niet tussen ADSL en twee blikjes met een touwtje ertussen, en stelt dus de klasieke vraag 'kunt u mij wat informatie toesturen?'

En natuurlijk, u raadt het al....vandaag valt de bevestigingsbrief op de mat, of ze even haar krabbel wil zetten, want de aanvraag is al ingediend bij KPN en blablabla.

Nu steken mij aan dit verhaal een aantal zaken:

1. Ze weet nu nog steeds niks over de kosten ed. Deze info is in het gesprek niet besproken, en ook niet aan haar toegestuurd.
2. Planet doet aan de oude: 'uw opzegbrief was een dag te laat, dus u zit weer een jaar aan ons vast'-methode. En daar hou ik niet van.
3. Ze proberen op deze manier mensen die weinig verstand van zaken er in te laten tuimen. En daar hou ik ook niet van.

Ze heeft natuurlijk nog niks getekend, dus er is geen hek van de dam, maar toch vind ik het niet netjes. Dus de vraag is:

Wat vinden wij van deze 'boekenclub' methode?

Re: Verkoop technieken Planet ADSL

Geplaatst: 12 jul 2004 01:41
door Gast
Niet netjes maar ik ga nooit in op die telefoonzeurpieten.(Dan druk ik me nog netjes uit) .
Ook al die bedrijven die denken dat ik te stom ben om zelf me geld goed te kunnen beheren.
Maar het is net als met oplichters .Eerst je laten vertrouwen met een mooi gesprek.
Voor je het door hebt hebben ze je te pakken .
Niet bij mij maar ik me voorstellen dat goedglovige mensen een makkelijker prooi zijn.Zeker als ze door hebben dat je er helemaal niks van af weet.

Dat je als bedrijf niet meer op een andere manier klanten kan werven is al erg zwak.En inderdaad vroeger stonden ze aan de deur (boekenclub).
.

Re: Verkoop technieken Planet ADSL

Geplaatst: 12 jul 2004 06:52
door 16again
Ze heeft natuurlijk nog niks getekend, dus er is geen hek van de dam, maar toch vind ik het niet netjes.
Volgens mij hoef je bij een telefonische overeenkomst niets te ondertekenen! Wel heb je na het gesprek 8 dagen de tijd om de overeenkomst kosteloos te ontbinden.

Re: Verkoop technieken Planet ADSL

Geplaatst: 12 jul 2004 09:15
door dens
16again, lees dan wel even het hele verhaal als je reageert :wink:

Wat informatie laten toesturen is wat anders dan een (telefonische) overeenkomst. Heel vervelend, dit soort bedrijven doet iets wat je niet hebt gevraagd en vervolgens mag jij als consument moeite doen om er weer vanaf te komen. Overigens hoor ik vaak juist wel positieve geluiden van Planet....

Re: Verkoop technieken Planet ADSL

Geplaatst: 14 jul 2004 07:31
door 16again
Dens,

Vergelijkbaar onderwerp is op Kassa behandeld. Via internet terug te zien op:
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... ber=486075
De bejaarde man had ook aangegeven "eerst alles door te willen lezen" en had niet door een overeenkomst aangegaan te zijn. Vervolgens kan je de papieren , in afwachting van zoon/dochter, niet zomaar 2 weken laten liggen....

Uiteraard vind ook ik het geen frisse verkoopmethode.

Re: Verkoop technieken Planet ADSL

Geplaatst: 14 jul 2004 13:14
door Keesjan
De meeste telefonisten zijn zo dom dat ze de computer nodig hebben om het telefoonnummer te kiezen. Ze worden geïnstrueerd om klanten voor elke wisje wasje lid te maken. Zelfs al vraag je er niet om.