LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lang leve de scooter/brommer

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
dc

Lang leve de scooter/brommer

Ongelezen bericht door dc »

Onderstaande stond vandaag op www.nu.nl :

Theorie-examen steeds slechter gemaakt

Uitgegeven: 12 juli 2004 07:40

AMSTERDAM - Het theorie-examen voor het rijbewijs wordt steeds slechter gemaakt. Dat blijkt uit het jaarverslag van het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen, waaruit het AD bericht. In vergelijking met 2002 is het slagingspercentage met 5 procent gedaald.

Vooral brommerrijders doen het slecht. Van hen slaagt slechts veertig procent in één keer. Mensen die opgaan voor het autorijbewijs doen het iets beter, terwijl de motorrijders het beste presteren. Iets meer dan de helft van hen slaagt in één keer

Het wordt steeds duidelijker waarom de scooter/brommerrijders zo'n gevaar op de weg zijn. De theorie is al te moeilijk, laat staan de praktijk!! En ik bedoel daarmee natuurlijk niet de serieuze, volwassen scooter/brommerrijders maar de scheurende jonge gastjes!

Gast

Re: Lang leve de scooter/brommer

Ongelezen bericht door Gast »

GEK wordt ik van al die teringscooters op de weg. Ze doen maar (de goeien moeten zich niet aangesproken voelen). En dan vinden ze het gek als ze platgereden worden?? Streng aanpakken, scooter platpersen en het pakketje thuis laten bezorgen!

Gast

Ik rij ook scooter en hou me altijd keurig aan de regels toen reed ik door rood en botste tegen een auto aan.

Nou wil die automobilist mij voor de schade aansprakelijk stellen terwijl ik al jaren schadevrij rij.

Ik ben het niet eens met deze gang van zaken.

SurferJoe

Ongelezen bericht door SurferJoe »

:shock: huh??? Je rijdt door rood en botst tegen een auto en dan vind je het vreemd dat die automobilist jou aansprakelijk stelt? Denk eens even goed na! Stel het geval andersom: de auto rijdt door rood en rijdt jouw scooter in de prak, zeg je dan ook "ach geeft niet hoor, laat maar zitten, u rijdt al zo lang schadevrij"?

dert

Ongelezen bericht door dert »

joh laat die brommer / scooter rijders toch gewoon hun gang gaan.
iedereen zit te zeuren van: ik word er gek van en die onzin, maar ik zeg laat ze maar rijden!!
en het liefst harder dan 45 km/h
want als je in de beboudekom rijd en er rijd een scooter die 30 rijd voor je, dan word ik gek!!!!
dus die brommers en scooters mooi hard laten lopen dan heeft iedereen minder gezeik!!

Gast

Helemaal eens met dc. Irritant zij ze, die scooterrijders (de meeste dan)

Gesloten