LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Elektrische zonnescherm geeft knal

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Nesch

Elektrische zonnescherm geeft knal

Ongelezen bericht door Nesch »

Ik heb sinds mei 2017 een electrische ambiance swinglive knikarm zonnescherm, sinds kort laat het scherm een knal
horen, dit gemeld aan de monteur, deze kwam met het volgend antwoord: het metaal zet uit, en dat veroorzaakt die. Knal,
Is dit normaal, je schrikt je af en toe rot.

Gaarne uw commentaar.

Met vr.gr, Ruud van Nesch

crazyme

Re: Elektrische zonnescherm geeft knal

Ongelezen bericht door crazyme »

Nesch schreef: Gaarne uw commentaar.
Waarom ?
Gelooft u uw monteur niet ?

Het klinkt plausibel.

Welke periode bedoelt u met “sinds kort” ?

Sinds de hittegolf ?

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

Nesch schreef:Ik heb sinds mei 2017 een electrische ambiance swinglive knikarm zonnescherm, sinds kort laat het scherm een knal
horen, dit gemeld aan de monteur, deze kwam met het volgend antwoord: het metaal zet uit, en dat veroorzaakt die. Knal,
Is dit normaal, je schrikt je af en toe rot.

Gaarne uw commentaar.

Met vr.gr, Ruud van Nesch
Zou zomaar kunnen, heb meerdere knikarmschermen (handbediend) en met het veranderen van de temperatuur zingen ze telkens een ander deuntje bij het in- en uitdraaien.
Soms, als het langdurig warm en droog is, wringt de kabel in het gleufje op het knikpunt van de arm en dat geeft een op een knalletje gelijkend geluid.
Als ik daar dan een druppeltje olie op doe dan glijdt de kabel weer netjes (het is maar een paar mm) in het daarvoor bestemde gleufje en is het (knal) geluid verdwenen.
Misschien het proberen waard ??

Nesch

Zomermaanden, dat gebeurt als het scherm zowel als scherm uithangt en niet uithangt.
Als ik dat van te voren had geweten had ik hem niet gekocht.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nesch schreef:Zomermaanden, dat gebeurt als het scherm zowel als scherm uithangt en niet uithangt.
Eh, wat zeg je?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als het zomaar een knal geeft, is het ergens klemmend oogehangen. Dan zou ik die installateur van dat spul nog maar eens terugroepen.

crazyme

Lady1234 schreef:Als het zomaar een knal geeft, is het ergens klemmend oogehangen. Dan zou ik die installateur van dat spul nog maar eens terugroepen.
Mogelijk op te lossen met nijlon ringen ?

16again

Ongelezen bericht door 16again »

In die zwenkarmen zitten forse veren, welke de armen kracht geven om te strekken. Buigen gebeurt door inrollen van het doek.

Op knikpunt zit veer opgerold, vergelijkaar met wasknijper veer . Wellicht schiet de veer daar in een andere stand, wat de knal veroorzaakt. Siliconenolie op buigpunt kan helpen.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Topicstarter geeft gewoon te weinig info, zodat wij mogen raden naar de oorzaak.

Wanneer maakt hij de knal, alleen overdag bij temperatuurswisselingen, bij bediening en hoe vaak per dag, week, maand ?
Als het door uitzetten komt, dan zit er gewoon iets klem of te strak gemonteerd.
Beetje vreemd om te stellen dat als dit wist, het scherm niet gekocht had. Dit is gewoon oplosbaar.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

BL2 schreef:Topicstarter geeft gewoon te weinig info, zodat wij mogen raden naar de oorzaak.
Daarom moeten we, totdat het tegendeel is bewezen, er maar van uit gaan dat de monteur gelijk had.

Nesch

De knallen horen wij gemiddeld 6 x per dag, voor mij is dat niet normaal, en dat gebeurd nu nog steeds, of het scherm nu uitstaat of niet, dat maakt niet uit.

BL2

Dat is inderdaad niet prettig, komt het echt van het scherm.
Gebeurt het ook als het donker is ?

GJS

Ongelezen bericht door GJS »

Knalt het ook als je de stekker eruit getrokken hebt en het zonnescherm spanningsloos is?

Nesch

Als ik de stekker uit het stopcontact haal, bestaat de mogelijkheid dat hij weer helemaal weer afgesteld moet worden,
Het is voor mij niet normaal, vandaag heb ik al 8 x een knal gehoord, wie het weet mag het zeggen.

crazyme

Nesch schreef:Als ik de stekker uit het stopcontact haal, bestaat de mogelijkheid dat hij weer helemaal weer afgesteld moet worden,
Het is voor mij niet normaal, vandaag heb ik al 8 x een knal gehoord, wie het weet mag het zeggen.
Gezien het weer : niet gebruikt ?
Komt er veel zon op ?

Zoals eerder aangegeven, mensen hier willen je best helpen, maar geef dan ruim info.

BL2

Jammer dat vragen niet beantwoord worden.

Afwisselend zon en wolken vandaag....

crazyme

BL2 schreef:Jammer dat vragen niet beantwoord worden.

Afwisselend zon en wolken vandaag....
Die trigger ligt idd voor de hand.

Breedte en uitval is ook wel relevant lijkt me.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Nesch schreef:Als ik de stekker uit het stopcontact haal, bestaat de mogelijkheid dat hij weer helemaal weer afgesteld moet worden,
Dat lijkt mij dan een ondeugdelijk product. Wat gebeurt er bij stroomstoring, of werkzaamheden in huis aan groepenkast? Dan is zonnescherm evengoed spanningsloos.

crazyme

16again schreef:
Dat lijkt mij dan een ondeugdelijk product. Wat gebeurt er bij stroomstoring, of werkzaamheden in huis aan groepenkast? Dan is zonnescherm evengoed spanningsloos.
Niet zo hard van stapel lopen. De monteur heeft waarschijnlijk bedoeld : blijf er met je vingers vanaf.

Nesch

Ik weet niet wat ik meer moet verduidelijken, de knallen kwamen vanaf dat het mooi weer werd, en is tot op heden hoorbaar, slachtofferhulp heb ik ze nog niet gehoord.
Als de stekker uit het stopcontact gehaald, dan moet de monteur de uitval van het scherm weer afstellen.
Wie geeft mij raad wat te doen?

Gesloten