Problemen met Samsung Gear app
Geplaatst: 25 aug 2018 12:44
Anderhalf jaar gelden heb ik me ingeschreven bij Samsung voor de uitgifte van de destijds nieuwe smartwatch Gear S3. Het horloge kostte 399 euro.
Keurig op tijd werd het horloge geleverd en sindsdien heb ik er met plezier mee gewerkt. Middels de app “Samsung Gear” was de smartwatch verbonden met mijn telefoon, ook een Samsung A5 2017.
Mei 2018 kreeg ik op mijn telefoon het bericht dat mijn Samsung Gear app bijgewerkt moest worden. Dat heb ik gedaan en met mij velen.
Vanaf dat moment liep de update van de app vast en installeerde zich niet meer op mijn telefoon. Daardoor was een verbinding met mij smartwatch ook niet meer mogelijk. Via het forum op de site van Samsung heb ik gezocht naar een oplossing voor dit probleem. Op dat moment kwam ik er achter dat ik niet de enige was die dit was overkomen. Van zijde van Samsung werden mij en de anderen verschillende oplossingen aangeboden, die geen van allen het probleem oplosten.
Tot 3x toe werd mij gevraagd om gegevens van mijn smartwatch en telefoon op te sturen. Telkens met enige tijd er tussen. Ook werden wij verwezen naar een servicepunt van Samsung. Dit hoewel duidelijk was dat het om een softwarematig probleem ging. He antwoord dat we nu krijgen is dat we gewoon moeten wachten op een nieuwe update.
Telkens sloten zich “nieuwe” slachtoffers aan bij het forum met dezelfde klachten.
Inmiddels zijn ruim 3 maanden verstreken en heb ik in die tijd mijn dure smartwatch niet anders kunnen gebruiken dan een simpele digitale horloge.
Van zijde van Samsung wordt geen oplossing geboden, zelfs niet het tijdelijk terug zetten van de wel werkende versie van de app. Ook over compensatie wordt niet gesproken. Zelfs het aanschrijven van de CEO helpt niet.
Dit is een bedrijf als Samsung echt onwaardig. Ik en de andere “slachtoffers” komen met Samsung zelf niet verder.
Keurig op tijd werd het horloge geleverd en sindsdien heb ik er met plezier mee gewerkt. Middels de app “Samsung Gear” was de smartwatch verbonden met mijn telefoon, ook een Samsung A5 2017.
Mei 2018 kreeg ik op mijn telefoon het bericht dat mijn Samsung Gear app bijgewerkt moest worden. Dat heb ik gedaan en met mij velen.
Vanaf dat moment liep de update van de app vast en installeerde zich niet meer op mijn telefoon. Daardoor was een verbinding met mij smartwatch ook niet meer mogelijk. Via het forum op de site van Samsung heb ik gezocht naar een oplossing voor dit probleem. Op dat moment kwam ik er achter dat ik niet de enige was die dit was overkomen. Van zijde van Samsung werden mij en de anderen verschillende oplossingen aangeboden, die geen van allen het probleem oplosten.
Tot 3x toe werd mij gevraagd om gegevens van mijn smartwatch en telefoon op te sturen. Telkens met enige tijd er tussen. Ook werden wij verwezen naar een servicepunt van Samsung. Dit hoewel duidelijk was dat het om een softwarematig probleem ging. He antwoord dat we nu krijgen is dat we gewoon moeten wachten op een nieuwe update.
Telkens sloten zich “nieuwe” slachtoffers aan bij het forum met dezelfde klachten.
Inmiddels zijn ruim 3 maanden verstreken en heb ik in die tijd mijn dure smartwatch niet anders kunnen gebruiken dan een simpele digitale horloge.
Van zijde van Samsung wordt geen oplossing geboden, zelfs niet het tijdelijk terug zetten van de wel werkende versie van de app. Ook over compensatie wordt niet gesproken. Zelfs het aanschrijven van de CEO helpt niet.
Dit is een bedrijf als Samsung echt onwaardig. Ik en de andere “slachtoffers” komen met Samsung zelf niet verder.