Scooterdealer La Souris weigert terug te betalen
Geplaatst: 29 aug 2018 13:27
Op 1 mei 2018 is mij afgeleverd een nieuwe La Souris scooter Trendy Retro. Al meteen bleek van een euvel: als de motor iets warm is, dan houdt de motor in, gaat steeds langzamer lopen en slaat dan af. Bij stationair draaien gebeurt regelmatig het zelfde. Verder klopt er iets niet met de snelheidbegrenzer, als de snelheid van 25 kilometer wordt bereikt versnelt de scooter geheel spontaan en vertraagd dan weer (bokkend rijden).
Vanwege deze klachten is de scooter (onder garantie) ter reparatie door een medewerker van vestiging Amsterdam opgehaald. Deze medewerker was niet erg toeschietelijk omdat, zo zei hij, mijn woonplaats niet onder zijn rayon zou vallen.
De scooter is zogenaamd gerepareerd terug gebracht, er kon geen proefrit worden gemaakt, want de terugbrenger was weer van een heel andere vestiging (ik meen Eindhoven) en zou er verder toch niets mee kunnen. De pro forma rekening voor deze zogenaamde reparatie heb ik voldaan.
Welnu, de scooter was in het geheel niet gerepareerd. Er was zelfs – gezien de kilometerstand van 19 kilometer – geen proefrit mee gemaakt. Het beschreven euvel is nog onverkort aanwezig en met deze scooter valt niet te rijden.
Omdat ik zeer urgent een scooter nodig had heb ik de scooter met erg veel verlies (en natuurlijk eerlijk de problemen verteld) en met pas 20 kilometer op de teller van de hand gedaan en een wel kwalitatief goede scooter gekocht.
Nu wil La Souris mij de vooraf betaalde 320 euro voor 3 toekomstige onderhoudsbeurten (en waar ik dus geen gebruik van kan maken) niet terug betalen. Dit is een onderhoudsabonnement dat los wordt aangeboden en los wordt vergekocht. Zit dus niet in de aanschafprijs. De klantenservice is de hele dag telefonisch in gesprek en op email wordt niet (meer) gereageerd. Zo kom ik dus niet verder.
Vanwege deze klachten is de scooter (onder garantie) ter reparatie door een medewerker van vestiging Amsterdam opgehaald. Deze medewerker was niet erg toeschietelijk omdat, zo zei hij, mijn woonplaats niet onder zijn rayon zou vallen.
De scooter is zogenaamd gerepareerd terug gebracht, er kon geen proefrit worden gemaakt, want de terugbrenger was weer van een heel andere vestiging (ik meen Eindhoven) en zou er verder toch niets mee kunnen. De pro forma rekening voor deze zogenaamde reparatie heb ik voldaan.
Welnu, de scooter was in het geheel niet gerepareerd. Er was zelfs – gezien de kilometerstand van 19 kilometer – geen proefrit mee gemaakt. Het beschreven euvel is nog onverkort aanwezig en met deze scooter valt niet te rijden.
Omdat ik zeer urgent een scooter nodig had heb ik de scooter met erg veel verlies (en natuurlijk eerlijk de problemen verteld) en met pas 20 kilometer op de teller van de hand gedaan en een wel kwalitatief goede scooter gekocht.
Nu wil La Souris mij de vooraf betaalde 320 euro voor 3 toekomstige onderhoudsbeurten (en waar ik dus geen gebruik van kan maken) niet terug betalen. Dit is een onderhoudsabonnement dat los wordt aangeboden en los wordt vergekocht. Zit dus niet in de aanschafprijs. De klantenservice is de hele dag telefonisch in gesprek en op email wordt niet (meer) gereageerd. Zo kom ik dus niet verder.