Pagina 1 van 1
PostNL pakketbezorging.
Geplaatst: 01 sep 2018 14:47
door scontra
Het lijkt wel of er bij PostNL pakketbezorging steeds meer personeel werkt die niet vies zijn van een leugen(tje).
Het betrouwbaar bezorgen door PostNL begint, bijna met de week, slechter te worden, bezorgmomenten aangegeven middels track & tracé worden steeds slechter of in het geheel niet nagekomen.
Zou een klacht hierover indienen bij PostNL enig zin hebben of mag ik dan het standaard verhaal verwachten van "we hebben de medewerker hierop aangesproken enz. enz."
Ook ben ik enigszins bang voor rancune van de bezorgers bij het indienen van een klacht, zeker omdat wij regelmatig pakketpost moeten ontvangen via PostNL en de verzender geen alternatief heeft. De verzender is al meermaals door mij op de hoogte gesteld, maar geeft verder geen reactie waar ik iets mee zou kunnen. (een andere leverancier is overigens niet mogelijk)
Wie kan mij adviseren wat ik met mijn ongenoegen kan doen of is het "slikken of stikken".
Alvast bedankt voor uw advies en/of reactie(s) , scontra.
Re: PostNL pakketbezorging.
Geplaatst: 01 sep 2018 15:10
door Erthanax
Is er een vaste pakketbezorger? Wellicht is het dan een idee om hem (zo nu en dan) een fooi te geven als hij wél een pakket aflevert. U weet wel, iets met stroop, azijn en vliegen.
Re: PostNL pakketbezorging.
Geplaatst: 01 sep 2018 15:34
door scontra
Erthanax schreef:Is er een vaste pakketbezorger? Wellicht is het dan een idee om hem (zo nu en dan) een fooi te geven als hij wél een pakket aflevert. U weet wel, iets met stroop, azijn en vliegen.
Nee, geen vaste bezorger, maar je mag toch verwachten dat iedereen gewoon z'n werk doet voor z'n centen.
Het is toch onmogelijk om iedereen die iets voor je doet (waar je ook al voor betaald hebt) nog eens extra te moeten betalen om ze uiteindelijk wel hun reeds betaalde werk te laten doen.
Die pot stroop of fles azijn zou ik zo langzamerhand wel willen ledigen op een bepaalde plaats, maar of dat zo'n goed idee is betwijfel ik.
Re: PostNL pakketbezorging.
Geplaatst: 01 sep 2018 19:11
door Erthanax
Er wordt in diverse bezorgtopics op gewezen dat bezorgers nauwelijks het zout in de pap kunnen verdienen en onrealistisch strakke schema's moeten volgen. Een kleine fooi helpt dan wellicht.
Overigens ben ik het met u eens dat iedereen gewoon het werk moet doen waarvoor hij/zij betaald wordt.
Re: PostNL pakketbezorging.
Geplaatst: 01 sep 2018 20:14
door NeoDutchio
De routes worden steeds drukker, dus de kans op fouten wordt ook steeds groter. Stel dat de bezorger per ongeluk een adres overslaat (en dat hoeft echt niet expres te zijn), dan komt hij daar later achter bij het terug komen op het depot om opnieuw te laden. De tweede route staat ook al vast, dan kan je niet opnieuw dit pakje meenemen. Dan moet het dus op niet bezorgd gezet worden zodat deze opnieuw ingepland kan worden.
Het verbaasd mij elke keer weer dat meteen van het negatieve uitgegaan wordt. Alsof alles expres fout gaat bij de bezorgers. De woorden diefstal, verduistering en fraude vallen te pas en te onpas. Overal en door iedereen worden fouten gemaakt. Ook hier.
Overigens, een tijdsindicatie is geen vast gegeven. Dit is volgens de planning het tijdsbestek waarin geleverd zou kunnen worden.
Re: PostNL pakketbezorging.
Geplaatst: 02 sep 2018 09:08
door marnix
" mijn" Post-nl bezorger is een aardige kerel, beleefd en altijd een praatje,
nou pak ik, als veel thuiszijnd, ook vaak buurpakjes aan.
maar in het weekeinde komt er een rare knakker, die belt aan en roffelt gelijk op de deur,
geeft ie het pakje, loopt ie al tegelijk weg, zodat je bijna je deur uit moet komen.
Wonderlijke mensen bestaan er toch.
Re: PostNL pakketbezorging.
Geplaatst: 02 sep 2018 11:17
door madfred
Door ziekte ben ik veel thuis. De meeste bezorgers weten dit inmiddels dus ben ik zo'n beetje de verzamelbak voor pakjes geworden. Alleen mag ik niks tillen vanwege een recente operatie. De meeste bezorgers zetten de pakjes dan ook netjes binnen. Bijna allemaal, er is er een bij die dit weigert, en dan weiger ik dus het pakketje in ontvangst te nemen. Als ik zelf iets bestel laat ik het meestal bij een oppik plek leveren.