Pagina 1 van 1
Mag een internetprovider mail zomaar weigeren?
Geplaatst: 03 sep 2018 09:59
door martindoornbos
Hall Ziggo heeft en nieuwe anti spam regels, zij weigeren nu ook gewone e-mails door te sturen, de verzender krijg die terug
De Ziggo klant klaagt waarom de mail niet aan komt.
hij gaat niet naar een spambox maar geword gewoon geweigerd . niet door verzonden
Re: Mag een internetprovider mail zomaar weigeren?
Geplaatst: 03 sep 2018 21:20
door Moneyman
martindoornbos schreef:Hall Ziggo heeft en nieuwe anti spam regels, zij weigeren nu ook gewone e-mails door te sturen, de verzender krijg die terug
De Ziggo klant klaagt waarom de mail niet aan komt.
hij gaat niet naar een spambox maar geword gewoon geweigerd . niet door verzonden
Wat een vaag verhaal! Wat zegt ziggo?
Re: Mag een internetprovider mail zomaar weigeren?
Geplaatst: 03 sep 2018 21:33
door Cro
Wat zegt de NDR (mail die de verzender terug krijgt) daar zal de reden in staan.
Re: Mag een internetprovider mail zomaar weigeren?
Geplaatst: 03 sep 2018 21:39
door Brainless
Wij krijgen hier nog gewoon alle (spam)mails binnen.
Het kan wel zijn dat de verzender als spamklant te boek staat (dat zijn mailadres is gebruikt om spam te versturen) dan wordt deze automatisch geblokt.
Re: Mag een internetprovider mail zomaar weigeren?
Geplaatst: 03 sep 2018 23:33
door Lady1234
Ik mis helemaal geen mail.
Re: Mag een internetprovider mail zomaar weigeren?
Geplaatst: 05 sep 2018 13:29
door wilhelmima1
Had Ziggo niet een flinke storing in het weekend??
Zou zomaar de oorzaak kunnen zijn.
https://www.omroepwest.nl/nieuws/368851 ... ie-krijgen
Re: Mag een internetprovider mail zomaar weigeren?
Geplaatst: 05 sep 2018 13:30
door bprosman
Dat was een TV storing op "On demand" en "Replay", heeft niets met e-mail te maken.
Re: Mag een internetprovider mail zomaar weigeren?
Geplaatst: 05 sep 2018 23:11
door Brainless
bprosman schreef: ↑05 sep 2018 13:30
Dat was een TV storing op "On demand" en "Replay", heeft niets met e-mail te maken.
Hier lag er gisteren ook internet helemaal uit door een storing in het noorden van het land.
Re: Mag een internetprovider mail zomaar weigeren?
Geplaatst: 05 sep 2018 23:52
door bprosman
Hier lag er gisteren ook internet helemaal uit door een storing in het noorden van het land.
Gisteren regende het hier. Maar ook dat heeft niets met mail routing / filtering te maken.
Re: Mag een internetprovider mail zomaar weigeren?
Geplaatst: 10 sep 2018 14:54
door Boesta
Misschien is het handiger als u (TS) uw vraag/probleem iets duidelijker uitlegt.
ZIGGO stuurt onze mail van diverse ZIGGO accounts gewoon door. De spam die naar onze ZIGGO e-mailadressen wordt gezonden staat in onze ZIGGO webmail account en dan vind u ze in de Spambox. Daar kunnen heel af en toe mails in terecht komen die geen spam zijn. Die kunt u dan aanmerken als geen spam en worden dan voortaan wel doorgestuurd. Het is dus wel belangrijk om regelmatig uw spambox te controleren.
Als dit niet het juiste antwoord is komt dat doordat uw vraag/probleem mij niet helemaal duidelijk is...
Re: Mag een internetprovider mail zomaar weigeren?
Geplaatst: 10 sep 2018 15:11
door huzky
Gaat het in deze zaak om één specifieke afzender waarvan de mail niet bij u terechtkomt? Of komen mails van diverse afzenders geen van alle bij u binnen? In het eerste geval lijkt me dat het probleem bij de afzender moet worden gezocht, inderdaad zou hij/zij als spammer bekend kunnen staan bij Ziggo, zoals Brainless al opmerkt. Als het om meerdere afzenders gaan die mails sturen die allemaal niet bij u binnenkomen, zou het dan niet mogelijk zijn dat er ergens een instelling is gewijzigd? Ik ben daar niet goed in, maar is er niet zoiets met 'regels' instellen, en kan daarbij iets fout zijn gegaan, zodat ieder adres dat in zo'n regel is gezet, automatisch wordt geweigerd?
Re: Mag een internetprovider mail zomaar weigeren?
Geplaatst: 10 sep 2018 18:01
door honza23
martindoornbos schreef: ↑03 sep 2018 09:59
Hall Ziggo heeft en nieuwe anti spam regels, zij weigeren nu ook gewone e-mails door te sturen, de verzender krijg die terug
De Ziggo klant klaagt waarom de mail niet aan komt.
hij gaat niet naar een spambox maar geword gewoon geweigerd . niet door verzonden
Dit zijn geen nieuwe regels, dit gebeurt al jaren.
Als het systeem van Ziggo denkt dat het spam zou kunnen zijn wordt het verdere doorsturen geweigerd.
Heb het zelf in de afgelopen jaren ook al verschillende malen meegemaakt.
Trouwens: Outlook/Hotmail doet soms hetzelfde. Alleen daar is het nog erger: dan verdwijnt de email gewoon, zonder dat afzender of ontvanger er iets van te weten komt.....
Simpele oplossing: contact opnemen met de klantenservice van Ziggo (met bij de hand houden van originele email, en de retourmailmelding).
Er is een speciale afdeling die dan in het systeem kan zetten dat een bepaalde setting (afzender/ontvanger) geen spam is.
Re: Mag een internetprovider mail zomaar weigeren?
Geplaatst: 10 sep 2018 21:01
door sylvesterb
martindoornbos schreef: ↑03 sep 2018 09:59
Hall Ziggo heeft en nieuwe anti spam regels, zij weigeren nu ook gewone e-mails door te sturen, de verzender krijg die terug
De Ziggo klant klaagt waarom de mail niet aan komt.
hij gaat niet naar een spambox maar geword gewoon geweigerd . niet door verzonden
Ja Ziggo mag mails weigeren zolang ze maar een rede opgeven in het retour bericht wat ze sturen. Veelal is er een goede rede om mails te blokkeren.
Ziggo (voorheen UPC) maakt gebruikt van spam beveiliging door te controleren of de bron een SPF record heeft. Een controle die wel ter discussie staat of het effectief is, hierdoor wordt veel mail geweigerd omdat het niet aan de voorwaarden voldoet.
Het is aan de afzender (jij dus) om te zorgen dat jouw mailserver aan de eisen van Ziggo voldoet en niet omgekeerd.
Re: Mag een internetprovider mail zomaar weigeren?
Geplaatst: 09 okt 2018 09:14
door Dusseljee
Ja bijzonder, Ziggo is echt de weg kwijt.
Ze sturen je een mail met het bericht dat ze de analoge dienst erlening gaan stoppen.
Als je daar op antwoord, in mijn geval met een opzegging, dan krijg je een mail dat ze jouw mail niet zullen gaan lezen. Hoe arrogant kan je zijn.
Vraag me trouwens af wat een rechter hiervan vindt. Ze ontvangen de mail nl wel, ze lezen hem alleen niet.
Re: Mag een internetprovider mail zomaar weigeren?
Geplaatst: 09 okt 2018 10:30
door Erthanax
U hebt de mail met de aankondiging beantwoordt, schrijft u. Dergelijke berichten worden vaak verstuurd vanuit een "noreply" adres; berichten die daar binnenkomen worden inderdaad nooit gelezen.
Als u gebruik maakt van het
contactformulier op de website, lukt het vast wel.
Re: Mag een internetprovider mail zomaar weigeren?
Geplaatst: 09 okt 2018 14:58
door Theotrucker
Ik denk niet dat een rechter er iets van vindt als je via een no reply mailadres probeert op te zeggen. Je kunt beter de aangewezen manier gebruiken. Dan heb je geen rechter nodig.
Re: Mag een internetprovider mail zomaar weigeren?
Geplaatst: 09 okt 2018 15:29
door sylvesterb
Dusseljee schreef: ↑09 okt 2018 09:14
Vraag me trouwens af wat een rechter hiervan vindt. Ze ontvangen de mail nl wel, ze lezen hem alleen niet.
De rechter zal je in je ongelijkstellen, immers mail je naar een
[email protected] adres en informeerd Ziggo je ook nog dat het betreffende e-mail adres niet wordt gelezen. Om op te zeggen heb je procedures en die dien je als klant ook te volgen.
Zie trouwens niet in wat jouw vraag met dit topic te maken heeft en wat Ziggo hier fout doet.
Re: Mag een internetprovider mail zomaar weigeren?
Geplaatst: 10 okt 2018 06:41
door crazyme
We kunnen wel lekker door ouwewijven, maar ts stelt een volstrekt onduidelijke vraag en reageert verder nergens meer op.
Internet zal ook wel geblokkeerd zijn.