LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Laptop total-loss door volgen garantie-instructies Paradigit
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 02 sep 2018 21:53
Laptop total-loss door volgen garantie-instructies Paradigit
Mijn laptop is total-loss door het exact volgen van de instructies van Paradigit bij het afhandelen van een reparatie onder garantie.
Laptop onder garantie ter reparatie aangeboden, voor een klein defect (mousepad zat los).
Conform instructies van Paradigit in originele verpakking (zoals terug-ontvangen van reparatie-centrum na eerdere reparatie) per UPS opgestuurd naar reparatie-centrum.
Laptop bleek bij reparatie-centrum total-loss (waarschijnlijk hard gevallen tijdens transport) en er werd mij een hoge reparatie rekening aangeboden.
Paradigit aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid. Wel biedt Paradigit aan om kosteloos de total-loss laptop aan mij te retourneren.
Ook geven ze nu aan dat ze vooraf mij verteld hebben dat risico van verzending voor mij is. Dit is mij echter niet verteld; als dit wel was verteld had ik de laptop zelf langsgebracht bij de reparative-inrichting, dit had ik zelfs al aangeboden.
Ik heb uitvoerig met Paradigit hierover gecommuniceerd, zowel schriftelijk als telefonisch, en heb in alle redelijkheid helaas geen enkele oplossing kunnen bereiken.Vandaar dat ik nu tracht om deze informatie in ieder geval te delen, en hopelijk ook nog tot een oplossing te komen.
Conclusie moet voorlopig helaas zijn: Laptop total loss door 100% opvolgen van de Paradigit instructies = pech voor de klant.
Ik zag op het web overigens dat Paradigit eerder dezelfde aanpak heeft gehanteerd: https://tweakers.net/shopreview/permalink/156335/
Ik zag ook dat de Mediamarkt, bij het optreden van net zo'n probleem, in ieder geval wel enige verantwoordelijkheid neemt: https://radar.avrotros.nl/forum/viewtop ... 7&t=182913
Laptop onder garantie ter reparatie aangeboden, voor een klein defect (mousepad zat los).
Conform instructies van Paradigit in originele verpakking (zoals terug-ontvangen van reparatie-centrum na eerdere reparatie) per UPS opgestuurd naar reparatie-centrum.
Laptop bleek bij reparatie-centrum total-loss (waarschijnlijk hard gevallen tijdens transport) en er werd mij een hoge reparatie rekening aangeboden.
Paradigit aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid. Wel biedt Paradigit aan om kosteloos de total-loss laptop aan mij te retourneren.
Ook geven ze nu aan dat ze vooraf mij verteld hebben dat risico van verzending voor mij is. Dit is mij echter niet verteld; als dit wel was verteld had ik de laptop zelf langsgebracht bij de reparative-inrichting, dit had ik zelfs al aangeboden.
Ik heb uitvoerig met Paradigit hierover gecommuniceerd, zowel schriftelijk als telefonisch, en heb in alle redelijkheid helaas geen enkele oplossing kunnen bereiken.Vandaar dat ik nu tracht om deze informatie in ieder geval te delen, en hopelijk ook nog tot een oplossing te komen.
Conclusie moet voorlopig helaas zijn: Laptop total loss door 100% opvolgen van de Paradigit instructies = pech voor de klant.
Ik zag op het web overigens dat Paradigit eerder dezelfde aanpak heeft gehanteerd: https://tweakers.net/shopreview/permalink/156335/
Ik zag ook dat de Mediamarkt, bij het optreden van net zo'n probleem, in ieder geval wel enige verantwoordelijkheid neemt: https://radar.avrotros.nl/forum/viewtop ... 7&t=182913
Re: Laptop total-loss door volgen garantie-instructies Paradigit
Volgens mij is de verzender altijd verantwoordelijk voor het versturen. Maar als dat in de originele verpakking van de laptop is gedaan, dan zou ik Paradigit plus het reparatiecentrum in ieder geval aanspreken op hun ondeugdelijke verpakking.
De door u genoemde voorbeelden van andere gevallen zijn mi. niet op uw situatie van toepassing, omdat die schades intern bij het bedrijf zijn ontstaan.
De door u genoemde voorbeelden van andere gevallen zijn mi. niet op uw situatie van toepassing, omdat die schades intern bij het bedrijf zijn ontstaan.
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50
Re: Laptop total-loss door volgen garantie-instructies Paradigit
U bent op het moment van verzenden de klant van UPS, u zult uw claim voor een kapote laptop bij hun moeten indienen.
Re: Laptop total-loss door volgen garantie-instructies Paradigit
Dit is het nadeel van kopen bij een internetwinkel. Bij een stenen winkel kan je het product fysiek inleveren en dan is transport naar de reparateur voor risico verkoper.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Laptop total-loss door volgen garantie-instructies Paradigit
Ik lees nergens dat topicstarter de laptop heeft gekocht op internet. Maar dat zou wel goed kunnen. Paradigit heeft ook stenen winkels. Wellicht kan topicstarter dit verduidelijken?
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Laptop total-loss door volgen garantie-instructies Paradigit
Als ik het zo lees is je laptop defect door UPS die het pakket niet juist heeft behandeld. Paradigit is natuurlijk niet verantwoordelijk door wie jij het pakket laat versturen naar hun en dat die partij schade veroorzaakt.--Anoniem-- schreef: ↑03 sep 2018 11:09Mijn laptop is total-loss door het exact volgen van de instructies van Paradigit bij het afhandelen van een reparatie onder garantie.
Je richt je pijlen nu op Paradigit maar je moet bij UPS zijn, deze heeft schijnbaar de schade veroorzaakt.
Re: Laptop total-loss door volgen garantie-instructies Paradigit
Dat de originele Paradigit- verpakking ondeugdelijk is, is niet een juiste conclusie.rvjapio schreef: ↑04 sep 2018 09:49Volgens mij is de verzender altijd verantwoordelijk voor het versturen. Maar als dat in de originele verpakking van de laptop is gedaan, dan zou ik Paradigit plus het reparatiecentrum in ieder geval aanspreken op hun ondeugdelijke verpakking.
De door u genoemde voorbeelden van andere gevallen zijn mi. niet op uw situatie van toepassing, omdat die schades intern bij het bedrijf zijn ontstaan.
Re: Laptop total-loss door volgen garantie-instructies Paradigit
De ene laptopverpakking os de andere niet. Een omdoos is meestal noodzakelijk. Degelijk verpakken is natuurlijk de verantwoordelijkheid van de verzender.
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat paradigit ongezien een verpakking goedkeurt.
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat paradigit ongezien een verpakking goedkeurt.
Re: Laptop total-loss door volgen garantie-instructies Paradigit
Als ik zo even terug zoek op het forum is er altijd een standaard antwoord. De verzender is verantwoordelijk dat het pakket in goede staat aankomt bij de ontvanger. Bij problemen kan alleen de verzender erop aangesproken worden.--Anoniem-- schreef: ↑03 sep 2018 11:09[Conclusie moet voorlopig helaas zijn: Laptop total loss door 100% opvolgen van de Paradigit instructies = pech voor de klant.
Het antwoord zal toch niet anders zijn nu de verzender een particulier is en de ontvanger een bedrijf?
Re: Laptop total-loss door volgen garantie-instructies Paradigit
De titel van het topic is belachelijk, Alsof door het opvolgen van de instructies de laptop stuk gegaan is. Dat bewijs wordt niet geleverd. Tip: vervang 'door' door 'na'.Dirkie schreef: ↑05 sep 2018 23:36Als ik zo even terug zoek op het forum is er altijd een standaard antwoord. De verzender is verantwoordelijk dat het pakket in goede staat aankomt bij de ontvanger. Bij problemen kan alleen de verzender erop aangesproken worden.--Anoniem-- schreef: ↑03 sep 2018 11:09[Conclusie moet voorlopig helaas zijn: Laptop total loss door 100% opvolgen van de Paradigit instructies = pech voor de klant.
Het antwoord zal toch niet anders zijn nu de verzender een particulier is en de ontvanger een bedrijf?
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Laptop total-loss door volgen garantie-instructies Paradigit
Nee dat maakt geen verschil. De verzender is verantwoordelijk voor de deugdelijke verpakking. Dat dit dezelfde verpakking is waarin hij het heeft ontvangen is compleet irrelevant. De verzender zal het moeten opnemen met UPS die het pakket heeft verzonden.Dirkie schreef: ↑05 sep 2018 23:36Als ik zo even terug zoek op het forum is er altijd een standaard antwoord. De verzender is verantwoordelijk dat het pakket in goede staat aankomt bij de ontvanger. Bij problemen kan alleen de verzender erop aangesproken worden.--Anoniem-- schreef: ↑03 sep 2018 11:09[Conclusie moet voorlopig helaas zijn: Laptop total loss door 100% opvolgen van de Paradigit instructies = pech voor de klant.
Het antwoord zal toch niet anders zijn nu de verzender een particulier is en de ontvanger een bedrijf?
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 02 sep 2018 21:53
Re: Laptop total-loss door volgen garantie-instructies Paradigit
Dank voor alle commentaar. Graag geef ik wat aanvullende informatie, ook zoals verzocht, en om het complete beeld te schetsen.
De laptop is inderdaad per internet gekocht
Toen er een reparatie onder garantie nodig was (voor de 2e maal overigens) gaf Paradigit aan dat ik het apparaat moest verzenden met UPS, op kosten van Paradigit, in de oorspronkelijke verpakking. In dezelfde verpakking had ik de 1e maal ook het apparaat opgestuurd, en deze verpakking heb ik nu weer opnieuw gebruikt. Er is toen door niemand aangegeven dat dit de verkeerde verpakking zou zijn.. maar ja toen was er ook geen schade..
De letterlijke instructie van Paradigit was: "Vervolgens verzoeken wij u de laptop en AC adapter zorgvuldig te verpakken om beschadiging tijdens transport te voorkomen (bij voorkeur in de originele verpakking).". Ik heb dit advies 100% gevolgd en de originele verpakking gebruikt. Als ik dit advies niet had opgevolgd, of een andere, beter, advies had gekregen, dan was er vast niets aan de hand geweest.
Ik heb overigens eerst gebeld en aangeboden om het apparaat te brengen ipv te versturen. Dit aanbod werd vriendelijk afgewezen, want opsturen was makkelijker - omdat ze het te repareren onderdeel pas gingen bestellen als de laptop binnen was.
Al met al heb ik nu een total loss laptop door het 100% volgen van de instructies voor reparatie van Paradigit - opsturen via UPS in originele verpakking (zoals teruggekregen van de 1e reparatie) waarna er bij UPS blijkbaar een ongeluk bij het transport is geweest. Ik heb op verzoek van Paradigit met UPS kontakt gehad, die zouden uitzoeken of zij verantwoordelijk waren voor de schade. Het onderzoeksrapport heb ik nooit gezien, indien het bestaat, wel begrepen van Paradigit dat UPS niet gaat betalen.
Ik heb overigens inmiddels toch het gevraagde reparatie bedrag betaald, want ik heb software gekocht die op deze PC geinstalleerd is. Als ik een andere PC koop, moet ik de software opnieuw kopen en wordt de schade voor mij alleen maar groter. Hoop dat de PC er weer goed uitziet na de reparatie.. wacht nog in spanning af. Heb wel vertrouwen in de reparatie-dienst maar weet niet hoe groot de schade werkelijk is, heb alleen paar foto's gezien.
Ik hoop dat Paradigit op basis van deze ervaring in ieder geval de instructies aan de klant verbetert, en niet meer verzoekt om apparatuur in de originele verpakking te retourneren.
De laptop is inderdaad per internet gekocht
Toen er een reparatie onder garantie nodig was (voor de 2e maal overigens) gaf Paradigit aan dat ik het apparaat moest verzenden met UPS, op kosten van Paradigit, in de oorspronkelijke verpakking. In dezelfde verpakking had ik de 1e maal ook het apparaat opgestuurd, en deze verpakking heb ik nu weer opnieuw gebruikt. Er is toen door niemand aangegeven dat dit de verkeerde verpakking zou zijn.. maar ja toen was er ook geen schade..
De letterlijke instructie van Paradigit was: "Vervolgens verzoeken wij u de laptop en AC adapter zorgvuldig te verpakken om beschadiging tijdens transport te voorkomen (bij voorkeur in de originele verpakking).". Ik heb dit advies 100% gevolgd en de originele verpakking gebruikt. Als ik dit advies niet had opgevolgd, of een andere, beter, advies had gekregen, dan was er vast niets aan de hand geweest.
Ik heb overigens eerst gebeld en aangeboden om het apparaat te brengen ipv te versturen. Dit aanbod werd vriendelijk afgewezen, want opsturen was makkelijker - omdat ze het te repareren onderdeel pas gingen bestellen als de laptop binnen was.
Al met al heb ik nu een total loss laptop door het 100% volgen van de instructies voor reparatie van Paradigit - opsturen via UPS in originele verpakking (zoals teruggekregen van de 1e reparatie) waarna er bij UPS blijkbaar een ongeluk bij het transport is geweest. Ik heb op verzoek van Paradigit met UPS kontakt gehad, die zouden uitzoeken of zij verantwoordelijk waren voor de schade. Het onderzoeksrapport heb ik nooit gezien, indien het bestaat, wel begrepen van Paradigit dat UPS niet gaat betalen.
Ik heb overigens inmiddels toch het gevraagde reparatie bedrag betaald, want ik heb software gekocht die op deze PC geinstalleerd is. Als ik een andere PC koop, moet ik de software opnieuw kopen en wordt de schade voor mij alleen maar groter. Hoop dat de PC er weer goed uitziet na de reparatie.. wacht nog in spanning af. Heb wel vertrouwen in de reparatie-dienst maar weet niet hoe groot de schade werkelijk is, heb alleen paar foto's gezien.
Ik hoop dat Paradigit op basis van deze ervaring in ieder geval de instructies aan de klant verbetert, en niet meer verzoekt om apparatuur in de originele verpakking te retourneren.
Re: Laptop total-loss door volgen garantie-instructies Paradigit
U weet nu in ieder geval voor de volgende keer dat u beter de instructies niet kunt opvolgen. Daar komt alleen maar ellende van.--Anoniem-- schreef: ↑07 sep 2018 11:31...
De letterlijke instructie van Paradigit was: "Vervolgens verzoeken wij u de laptop en AC adapter zorgvuldig te verpakken om beschadiging tijdens transport te voorkomen (bij voorkeur in de originele verpakking).". Ik heb dit advies 100% gevolgd en de originele verpakking gebruikt. Als ik dit advies niet had opgevolgd, of een andere, beter, advies had gekregen, dan was er vast niets aan de hand geweest.
Dus de total loss laptop blijkt bij nadere inzien een te repareren PC?--Anoniem-- schreef: ↑07 sep 2018 11:31...
Ik heb overigens inmiddels toch het gevraagde reparatie bedrag betaald, want ik heb software gekocht die op deze PC geinstalleerd is. Als ik een andere PC koop, moet ik de software opnieuw kopen en wordt de schade voor mij alleen maar groter. Hoop dat de PC er weer goed uitziet na de reparatie.. wacht nog in spanning af. Heb wel vertrouwen in de reparatie-dienst maar weet niet hoe groot de schade werkelijk is, heb alleen paar foto's gezien.
Ja, liever om het even welke andere verpakking, als het maar niet de originele is. Die zijn namelijk levensgevaarlijk.--Anoniem-- schreef: ↑07 sep 2018 11:31..
Ik hoop dat Paradigit op basis van deze ervaring in ieder geval de instructies aan de klant verbetert, en niet meer verzoekt om apparatuur in de originele verpakking te retourneren.
Re: Laptop total-loss door volgen garantie-instructies Paradigit
Het is toch helemaal niet relevant wie de kosten betaalt of de opdracht heeft gegeven. Degene die het verpakt heeft is verantwoordelijk voor de verpakking.fonsflons schreef: ↑07 sep 2018 11:39Belangrijk: hebben zij je een verzendlabel gestuurd, of heb je dit zelf moeten aanschaffen. In het eerste geval zijn zij namelijk de opdrachtgever van de verzending. Aangezien ze vooraf aangeven dat ze de kosten dragen heb je kans zij daardoor ook opdrachtgever zijn. Maar dan weet ik niet zeker. Wellicht dat iemand anders daar uitsluitsel over kan geven.--Anoniem-- schreef: ↑07 sep 2018 11:31Dank voor alle commentaar. Graag geef ik wat aanvullende informatie, ook zoals verzocht, en om het complete beeld te schetsen.
De laptop is inderdaad per internet gekocht
Toen er een reparatie onder garantie nodig was (voor de 2e maal overigens) gaf Paradigit aan dat ik het apparaat moest verzenden met UPS, op kosten van Paradigit, in de oorspronkelijke verpakking.
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Laptop total-loss door volgen garantie-instructies Paradigit
Onzin. Dan zou je als klant het product in een doos kunnen gooien, sticker van de winkel er op en de winkel is verantwoordelijk. Dat geloof je toch zelf niet.fonsflons schreef: ↑07 sep 2018 11:39
Belangrijk: hebben zij je een verzendlabel gestuurd, of heb je dit zelf moeten aanschaffen. In het eerste geval zijn zij namelijk de opdrachtgever van de verzending. Aangezien ze vooraf aangeven dat ze de kosten dragen heb je kans zij daardoor ook opdrachtgever zijn. Maar dan weet ik niet zeker. Wellicht dat iemand anders daar uitsluitsel over kan geven.
Re: Laptop total-loss door volgen garantie-instructies Paradigit
Helemaal mijn gedachte. Paradigit is als partij die een non conform product heeft geleverd verantwoordelijk dat dit kostloos wordt gerepareerd of vervangen. Ook de kosten van verzending naar de reparateur zijn hun pakkie an, evenals deugdelijke verzendverzekering.fonsflons schreef: ↑07 sep 2018 11:39Belangrijk: hebben zij je een verzendlabel gestuurd, of heb je dit zelf moeten aanschaffen. In het eerste geval zijn zij namelijk de opdrachtgever van de verzending. Aangezien ze vooraf aangeven dat ze de kosten dragen heb je kans zij daardoor ook opdrachtgever zijn. Maar dan weet ik niet zeker. Wellicht dat iemand anders daar uitsluitsel over kan geven.--Anoniem-- schreef: ↑07 sep 2018 11:31Dank voor alle commentaar. Graag geef ik wat aanvullende informatie, ook zoals verzocht, en om het complete beeld te schetsen.
De laptop is inderdaad per internet gekocht
Toen er een reparatie onder garantie nodig was (voor de 2e maal overigens) gaf Paradigit aan dat ik het apparaat moest verzenden met UPS, op kosten van Paradigit, in de oorspronkelijke verpakking.
Paradigit heeft de eigenaar opdracht gegeven om, als hij gebruik wil maken van zijn recht op kosteloze reparatie, het product naar een door haar opgegeven en volgens haar opgegeven manier te verpakken adres te verzenden. Dat heeft TS gedaan. Laptop is nu total loss. Enige oplossing is dat Paradigit de laptop vergoed of gratis zgan maakt.
Re: Laptop total-loss door volgen garantie-instructies Paradigit
Als het product bij aflevering ondeugdelijk was, dan is het risico voor de verkoper. Als het product binnen zes maanden na aflevering een gebrek vertoond, dan wordt je geholpen in de zin dat vermoed wordt dat het gebrek er bij aflevering reeds inzat, maar dat geld wel enkel voor de wettelijke garantie. Je geeft aan dat dit de tweede keer was, wanneer heb je het product gekocht en wanneer ben heb je het ter reparatie aangeboden?--Anoniem-- schreef: ↑03 sep 2018 11:09Laptop onder garantie ter reparatie aangeboden, voor een klein defect (mousepad zat los).
Deze uitspraak van DigiDispuut was dat de koper verantwoordelijk is, ook als de verkoper de verzending betaald.
https://digidispuut.nl/wp-content/uploa ... ethode.pdf
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 02 sep 2018 19:16
Re: Laptop total-loss door volgen garantie-instructies Paradigit
.
Laatst gewijzigd door Seagoing Racer3 op 02 okt 2018 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Laptop total-loss door volgen garantie-instructies Paradigit
Ik snap dat je deze uitspraak niet inhoudelijk aanvecht, omdat de uitspraak juridisch gezien deugt.
Re: Laptop total-loss door volgen garantie-instructies Paradigit
Het was inderdaad een ad hominem aan het adres van Digidispuut.