Slimme meter belemmert doorgang
Geplaatst: 06 sep 2018 11:06
Gisteren 5-9-2018 is Enexis een slimme meter komen plaatsen in mijn huis. Ik had hiervoor een brief ontvangen en in die brief staat dat ik hier geen hinder van zou krijgen en geheel koste vrij.
Nu is het zo dat ik geen meterkast heb en mijn elektrometer en gasmeter staan achter mijn voordeur. Ik heb dit (nog) niet laten aanpassen omdat hier hele hoge kosten aan verbonden zitten die ik momenteel niet kan betalen, omdat ik momenteel andere dingen heb die belangrijker zijn. Dus het ik om mijn gas meter een kastje gebouwd (dit is geen meterkast) die het aanzicht mooier maakt met een spiegel erboven ect.
De slimme meter is door een slimme monteur 10 cm van de muur geplaatst en hierdoor krijg ik mijn kasje niet meer dicht.
Omdat ik zelf niet thuis was kom ik hier pas de dag erna over bellen en er werd mij verteld dat ze me niet hierin kunnen helpen.
De medewerker vertelde mij ook, dat mijn meterkast niet voldoet aan de richtlijn, maar de richtlijk is als volgt (volgens de web-site van Enexis):
Voor een nieuwe meterkast in een nieuwbouwwoning of een nieuwe meterkast is een bestaande woning gelden de meterkastrichtlijnen van 2016. Voor bestaande woningen met een meterkast die in het verleden is aangelegd, gelden de richtlijnen die in het gebruik waren op het moment dat de woning werd gebouwd.
Ik heb geen meterkast en Enexis of haar voorganger heeft HUN eigendom op een onlogische plaats geplaatst Achter de voor deur en daar heb ik nu nog meer last van dan daar voor.
Ik heb 3 opties gekregen:
1) Nieuw kastje er omheen zetten (maar dan heb ik nog minder ruimte/doorgang).
2) De gas meter en elektrometer laten verplaatsen (Alleen afsluiten en aansluiten kost +/- 1300 euro, is het nog niet verplaatst).
3) Oude niet slimme meter terug laten plaatsen (kosten +/- 300 euro).
IK DACHT DAT IK GEEN HINDER EN ONKOSTEN ZOU HEBBEN AAN DE NIEUWE METER!!!
De medewerker die mij te woord stond ging hierover niet met mij in discussie. Graag wilde ik hierover een klacht indienen, omdat ik niet om een nieuwe slimme meter gevraagd heb. Deze meters zijn eigendom van Enexis en niet van de consument. Wel alle lasten en onkosten, zijn voor de consument. Ik kon een klacht indienen maar dan zou ik 30 dagen het zelfde antwoord krijgen, meneer we kunnen niks voor u betekenen.
Ik heb aangegeven dat ik werktuigbouwkundig opgeleid ben en inschat dat dit heeft snel en eenvoudig aan te passen is, maar nogmaals, men ging geen discussie met mij aan.
Mijn eigen gang in mij eigen huis wordt belemmerd door een bedrijf die alleen macht hebben en niet het vermogen hebben om hun klanten, klant vriendelijk te helpen. Als men mij bijvoorbeeld had aangeboden wij komen dit herstellen, we delen de kosten of we komen even bij u kijken om te kijken wat we kunnen doen voor u. was het goed geweest. Als een mogelijkheid was om maatschappij over te stappen deed ik het direct.
Kan iemand mij vertellen wat ik hier tegen kan doen. Waar ik onafhankelijk een klacht kan indienen en waar ik wel serieus genomen wordt.
Nu is het zo dat ik geen meterkast heb en mijn elektrometer en gasmeter staan achter mijn voordeur. Ik heb dit (nog) niet laten aanpassen omdat hier hele hoge kosten aan verbonden zitten die ik momenteel niet kan betalen, omdat ik momenteel andere dingen heb die belangrijker zijn. Dus het ik om mijn gas meter een kastje gebouwd (dit is geen meterkast) die het aanzicht mooier maakt met een spiegel erboven ect.
De slimme meter is door een slimme monteur 10 cm van de muur geplaatst en hierdoor krijg ik mijn kasje niet meer dicht.
Omdat ik zelf niet thuis was kom ik hier pas de dag erna over bellen en er werd mij verteld dat ze me niet hierin kunnen helpen.
De medewerker vertelde mij ook, dat mijn meterkast niet voldoet aan de richtlijn, maar de richtlijk is als volgt (volgens de web-site van Enexis):
Voor een nieuwe meterkast in een nieuwbouwwoning of een nieuwe meterkast is een bestaande woning gelden de meterkastrichtlijnen van 2016. Voor bestaande woningen met een meterkast die in het verleden is aangelegd, gelden de richtlijnen die in het gebruik waren op het moment dat de woning werd gebouwd.
Ik heb geen meterkast en Enexis of haar voorganger heeft HUN eigendom op een onlogische plaats geplaatst Achter de voor deur en daar heb ik nu nog meer last van dan daar voor.
Ik heb 3 opties gekregen:
1) Nieuw kastje er omheen zetten (maar dan heb ik nog minder ruimte/doorgang).
2) De gas meter en elektrometer laten verplaatsen (Alleen afsluiten en aansluiten kost +/- 1300 euro, is het nog niet verplaatst).
3) Oude niet slimme meter terug laten plaatsen (kosten +/- 300 euro).
IK DACHT DAT IK GEEN HINDER EN ONKOSTEN ZOU HEBBEN AAN DE NIEUWE METER!!!
De medewerker die mij te woord stond ging hierover niet met mij in discussie. Graag wilde ik hierover een klacht indienen, omdat ik niet om een nieuwe slimme meter gevraagd heb. Deze meters zijn eigendom van Enexis en niet van de consument. Wel alle lasten en onkosten, zijn voor de consument. Ik kon een klacht indienen maar dan zou ik 30 dagen het zelfde antwoord krijgen, meneer we kunnen niks voor u betekenen.
Ik heb aangegeven dat ik werktuigbouwkundig opgeleid ben en inschat dat dit heeft snel en eenvoudig aan te passen is, maar nogmaals, men ging geen discussie met mij aan.
Mijn eigen gang in mij eigen huis wordt belemmerd door een bedrijf die alleen macht hebben en niet het vermogen hebben om hun klanten, klant vriendelijk te helpen. Als men mij bijvoorbeeld had aangeboden wij komen dit herstellen, we delen de kosten of we komen even bij u kijken om te kijken wat we kunnen doen voor u. was het goed geweest. Als een mogelijkheid was om maatschappij over te stappen deed ik het direct.
Kan iemand mij vertellen wat ik hier tegen kan doen. Waar ik onafhankelijk een klacht kan indienen en waar ik wel serieus genomen wordt.