| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Cameranu Belofte 1 dag levering niet nakomen
Cameranu Belofte 1 dag levering niet nakomen
Bij Cameranu een lens gekocht die op voorraad zou zijn, belofte was de volgende dag te leveren als je voor 24:00 uur bestelde: dus als je s'avonds om 22.10 dit besteld dan ben je daarvoor ruim op tijd in mijn "optiek".
Verzending via Postnl; die helaas niet de volgende dag maar de dag erna gaan leveren. Je moet niet beloven wat je niet kunt waarmaken want dit wordt gebruikt als verkoop argument. Cameranu blijkt dus op dit vlak onbetrouwbaar en daarvan wil ik U op de hoogte stellen.
Misschien wordt het tijd dat Cameranu hun bestellingen via een betrouwbaarder bezorger gaan regelen want dit doet hun geen eer aan.
Juist de beloofde snelle bezorging deed mij beslissen de lens bij deze firma te kopen
Jan Ripke
Verzending via Postnl; die helaas niet de volgende dag maar de dag erna gaan leveren. Je moet niet beloven wat je niet kunt waarmaken want dit wordt gebruikt als verkoop argument. Cameranu blijkt dus op dit vlak onbetrouwbaar en daarvan wil ik U op de hoogte stellen.
Misschien wordt het tijd dat Cameranu hun bestellingen via een betrouwbaarder bezorger gaan regelen want dit doet hun geen eer aan.
Juist de beloofde snelle bezorging deed mij beslissen de lens bij deze firma te kopen
Jan Ripke
Re: Cameranu Belofte 1 dag levering niet nakomen
De bezorging is bij ALLE internetwinkels HET probleem, dus niet alleen bij uw lensleverancier. Wellicht weet u een perfecte verzender en tipt u deze verkoper.
-
webshopeigenaar14
Dit wordt uiteraard bewust gedaan. Er is geen enkel bedrijf dat gebruik makend van externe leveranciers een volgende dag levering kan garanderen. Commercieel bekt het minder om te adverteren met: voor 24.00u besteld? Waarschijnlijk volgende dag geleverd!
Die enkele keer dat het mis gaat en een klant klaagt weegt niet op tegen de voordelen van de reclamebelofte.
Die enkele keer dat het mis gaat en een klant klaagt weegt niet op tegen de voordelen van de reclamebelofte.
Laatst gewijzigd door webshopeigenaar14 op 07 sep 2018 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
NeoDutchio
En wat gaf cameranu als reactie op het later bezorgen? Overal gaat wel eens wat fout. Maar als u een fout maakt bent u ook ineens onbetrouwbaar? Als u zo'n haast had bij een nieuwe lens is of uw planning niet goed, of u moet naar een stenen winkel gaan zodat u het meteen kan meenemen.
En ja, wat ik zeg kan hard overkomen. Elke dag worden miljoenen pakketten bezorgd en verwerkt en daar gaat simpelweg wel eens iets fout. Maar in de tijd dat mensen eisen dat bezorgingen binnen de 24 uur MOETEN gebeuren, die moeten bij zichzelf ten raden gaan. En ja, de verkoper geeft aan dat het de volgende dag geleverd zal gaan worden, maar er zijn zat voorbeelden te noemen dat wel eens een keertje kan voorkomen dat het wat later wordt. Bij het bedrijf waar ik werk leveren bij B to B binnen 24 uur. In 98% van de gevallen gaat het goed. Zijn wij dan onbetrouwbaar omdat er in 2% van de gevallen (met 36.000 klanten) wel eens iets mis gaat?
En dan ook de transporteur onbetrouwbaar noemen? Noemt u eens 1 transporteur waar geen klachten over te vinden is?
En ja, wat ik zeg kan hard overkomen. Elke dag worden miljoenen pakketten bezorgd en verwerkt en daar gaat simpelweg wel eens iets fout. Maar in de tijd dat mensen eisen dat bezorgingen binnen de 24 uur MOETEN gebeuren, die moeten bij zichzelf ten raden gaan. En ja, de verkoper geeft aan dat het de volgende dag geleverd zal gaan worden, maar er zijn zat voorbeelden te noemen dat wel eens een keertje kan voorkomen dat het wat later wordt. Bij het bedrijf waar ik werk leveren bij B to B binnen 24 uur. In 98% van de gevallen gaat het goed. Zijn wij dan onbetrouwbaar omdat er in 2% van de gevallen (met 36.000 klanten) wel eens iets mis gaat?
En dan ook de transporteur onbetrouwbaar noemen? Noemt u eens 1 transporteur waar geen klachten over te vinden is?
Wat een overdreven reactie zeg. Ik kan mij voorstellen dat het jammer is dat een product niet op tijd geleverd wordt, maar om daar een account voor aan te maken en een topic te openen lijkt mij een paar stappen te ver.ripke005 schreef: ↑07 sep 2018 13:03Bij Cameranu een lens gekocht die op voorraad zou zijn, belofte was de volgende dag te leveren als je voor 24:00 uur bestelde: dus als je s'avonds om 22.10 dit besteld dan ben je daarvoor ruim op tijd in mijn "optiek".
Camera.nu heeft goede reviews en verdient dit niet.
-
witte angora
Het komt bij meer bedrijven voor. Gisteravond iets bij Bol.com besteld, het zou beslist vandaag in de bus liggen. Prima, want ik heb het morgen nodig (reserveaccu voor mijn fototoestel, plus extra sd-card, en morgen ga ik op pad). Helaas zit het nog niet in het sorteerproces. Dus vandaag komt het niet. Dat wordt morgen geen reserveaccu, want ook al komt hij voordat ik weg ga, dat ding is nooit op tijd opgeladen.
Net als een tweetal boeken van twee totaal verschillende uitgevers: ze zouden beiden afgelopen dinsdag, 4 september, geleverd worden. Keiharde beloftes. Het werd dus donderdag 6 september. Niet dat ik er minder blij mee ben, maar Post.nl laat inderdaad heel wat steken vallen op het ogenblik. Ze hebben te weinig bezorgers, zelfs zo weinig dat zelfs kantoorpersoneel een dag per maand moet gaan bezorgen.
Het schiet lekker op zo. Ik zie het er nog van komen dat je kadootjes voor kerst 2019 rond de kersttijd van 2018 moet gaan bestellen, wil het op tijd aankomen.
Net als een tweetal boeken van twee totaal verschillende uitgevers: ze zouden beiden afgelopen dinsdag, 4 september, geleverd worden. Keiharde beloftes. Het werd dus donderdag 6 september. Niet dat ik er minder blij mee ben, maar Post.nl laat inderdaad heel wat steken vallen op het ogenblik. Ze hebben te weinig bezorgers, zelfs zo weinig dat zelfs kantoorpersoneel een dag per maand moet gaan bezorgen.
Het schiet lekker op zo. Ik zie het er nog van komen dat je kadootjes voor kerst 2019 rond de kersttijd van 2018 moet gaan bestellen, wil het op tijd aankomen.
Het bezorgprobleem zal bijna zeker bij PostNL liggen, die de afspraak niet nakomt en niet bij de leverancier !
Een "betrouwbaardere" bezorger regelen !!
Mogelijk heeft u een betrouwbare bezorger op het oog en kunt u die hier benoemen, ik zou er zo 1,2,3, geen weten te noemen.
Gewoon een privé taxi laten rijden die de pakketjes tegen km prijs op de meter bezorgd, kost wat, maar je krijgt ook wat (maar ook een hogere rekening).
Zonder kwade bedoeling, maar je wist wanneer je op vakantie ging, je weet dat het niet altijd goed gaat qua leveringsdata, dus eerder bestellen had een optie geweest.witte angora schreef: ↑07 sep 2018 14:38Het komt bij meer bedrijven voor. Gisteravond iets bij Bol.com besteld, het zou beslist vandaag in de bus liggen. Prima, want ik heb het morgen nodig (reserveaccu voor mijn fototoestel, plus extra sd-card, en morgen ga ik op pad). Helaas zit het nog niet in het sorteerproces. Dus vandaag komt het niet. Dat wordt morgen geen reserveaccu, want ook al komt hij voordat ik weg ga, dat ding is nooit op tijd opgeladen.
Bedankt voor uw bericht. Persoonlijk hecht ik primair waarde aan de kwaliteit van het product en de prijs dan aan binnen een dag bezorgen.
-
witte angora
Geen zorg, ik heb al in de spiegel gekeken wat dat betreft. Had inderdaad begin van de week al moeten bestellen. Overigens ga ik niet op vakantie, het is het fotograferen van een evenement. Vorige keer nét tekort aan accucapaciteit, dus morgen even wat selectiever zijn met de ontspanknop. Komt wel goed.
Niettemin is het een feit dat tot voor kort brievenbuspost prima op tijd was, en dat is deze week ineens anders. Het is zoals het is.
-
witte angora
Verrassing. Volgens de track and trace zit het nog niet in het bezorgproces, maar... kom net thuis van een paar boodschappen, en daar ligt het al in de bus. Accu was al helemaal opgeladen, apart... Maar hij werkt wel gewoon.
Ben benieuwd of ik datgene wat nog niet in het bezorgproces zit ook geleverd krijg...
Ben benieuwd of ik datgene wat nog niet in het bezorgproces zit ook geleverd krijg...
Da's dan weer geluk hebben. Off topic: morgen een video en audio sessie doen, en qua audio gebruik ik alleen maar 'professional' batterijen, accu's zijn niet sterk genoeg en niet te vertrouwen voor draadloze mics. De video accu is gek genoeg weer wel betrouwbaar. Suc6 morgen.
-
witte angora
Inderdaad geluk...
Ik ben gewoon een amateurtje dat zijn foto's op facebook en flickr.com zet. Meer niet. Dus ik heb al dat professionele niet nodig. De spullen die ik nodig heb zijn makkelijk te verkrijgen. Juist daarom is het jammer dat Post.nl een beetje een spelbreker is door niet altijd op tijd te bezorgen. Maar - door gebrek aan bezorgers is het ook een beetje overmacht denk ik. Dat is alleen op te lossen door niet op het laatste moment te bestellen.
Cameranu moet gewoon geen beloftes maken die ze niet waar kunnen maken. Als je een klacht bij de Reclame Code Commissie indient dan geven ze gelijk. Als je van de koop af wilt, dan kan dat natuurlijk. Als het product dan toch nog aankomt, dan zijn de verzendkosten en het risico voor Cameranu.
Levertijdenalfatrion schreef: ↑07 sep 2018 15:50Cameranu moet gewoon geen beloftes maken die ze niet waar kunnen maken. Als je een klacht bij de Reclame Code Commissie indient dan geven ze gelijk. Als je van de koop af wilt, dan kan dat natuurlijk. Als het product dan toch nog aankomt, dan zijn de verzendkosten en het risico voor Cameranu.
Bij elk product op de website zie je direct de actuele voorraadstatus vermeld staan. Het betreft hier de voorraadstatus van ons eigen magazijn. Als je op werkdagen voor 23:59 uur of op zaterdagen voor 16:30 uur bestelt en betaalt, dan wordt je bestelling dezelfde dag verzonden! Ontvang je jouw bestelling liever op zondag? Dat kan! Voor bezorging op zondag worden verzendkosten van €4,95 in rekening gebracht.
Ik denk dat jij ook geen beloftes moet doen welke je niet kunt waarmaken....
Tenzij jij natuurlijk in die commissie zit
-
NeoDutchio
Oei, ik zie net dit staan op hun site bij een willekeurig product: Bestel binnen 6 uur en 10 minuten, morgen gratis in huis. Dus ik kan vandaag nog bestellen en hoef dan niets te betalen? Of moeten wij eens ophouden met op alle slakken zout te leggen en te accepteren dat de intentie er is om de volgende dag te leveren, maar dat er altijd ergens een kink in de kabel kan komen. Geen enkele belofte kan immers meer gemaakt worden, want je bent altijd afhankelijk van derden. En bij elke fout moet iemand de mogelijkheid krijgen om de fout op te lossen en niet om direct afgestraft te worden.alfatrion schreef: ↑07 sep 2018 15:50Cameranu moet gewoon geen beloftes maken die ze niet waar kunnen maken. Als je een klacht bij de Reclame Code Commissie indient dan geven ze gelijk. Als je van de koop af wilt, dan kan dat natuurlijk. Als het product dan toch nog aankomt, dan zijn de verzendkosten en het risico voor Cameranu.
-
witte angora
Heeft iemand de topicstarter nog gezien? Of is de bestelling, net als bij mij, alsnog vandaag binnen gekomen?