Gebruik van IDIN door staatsloterij
Geplaatst: 07 sep 2018 18:00
Ik speel al een tijd mee met de staatsloterij. De staatsloterij schrijft elke maand mijn geld automatisch af en als ik iets win (meestal kleine bedragen) wordt dit gestort in mijn "wallet", een online portefeuille zeg maar. Tot zover geen probleem.
Nu wil ik dit geld uit mijn wallet graag uit laten betalen naar de bankrekening waar het geld ook wordt afgehaald (automatisch) door de staatsloterij. Maar.... Ik moet ineens een leeftijdsverificatie doen middels IDIN.
1. De leeftijdsverificatie hoort natuurlijk aan de voorkant te zitten, want ik mag onder de 18 niet meedoen aan kansspellen (ik ben deze leeftijd overigens ruim gepasseerd).
2. IDIN is een commercieel product van de banken, als ik het goed begrijp. Het is geen DIGID tenslotte. Maar mijn bank werkt niet met IDIN! En ik wil niet afhankelijk zijn van een commercieel product waar ik zelf niet om vraag.
3. De geboden "oplossing" aan de telefoon met de klantenservice van de staatsloterij is dat ik twee documenten (legitimatie en bankpas foto) moet opsturen, voordat het geld kan worden uitgekeerd.
Ik vind dat zeer vreemd! Mijn leeftijd is al geverifieerd, want anders mag ik niet meedoen. Dus als ik mijn geld op wil nemen, wil ik dat zonder problemen kunnen.
Ben ik de enige die hier tegenaan loopt? Of is dit een goed onderwerp om eens aan te kaarten, RADAR? Het kan toch niet zo zijn dat ik niet bij mijn geld kan?! Het is tenslotte goed genoeg om elke maand af te schrijven.
Ik ben benieuwd naar een inhoudelijke reactie.
Nu wil ik dit geld uit mijn wallet graag uit laten betalen naar de bankrekening waar het geld ook wordt afgehaald (automatisch) door de staatsloterij. Maar.... Ik moet ineens een leeftijdsverificatie doen middels IDIN.
1. De leeftijdsverificatie hoort natuurlijk aan de voorkant te zitten, want ik mag onder de 18 niet meedoen aan kansspellen (ik ben deze leeftijd overigens ruim gepasseerd).
2. IDIN is een commercieel product van de banken, als ik het goed begrijp. Het is geen DIGID tenslotte. Maar mijn bank werkt niet met IDIN! En ik wil niet afhankelijk zijn van een commercieel product waar ik zelf niet om vraag.
3. De geboden "oplossing" aan de telefoon met de klantenservice van de staatsloterij is dat ik twee documenten (legitimatie en bankpas foto) moet opsturen, voordat het geld kan worden uitgekeerd.
Ik vind dat zeer vreemd! Mijn leeftijd is al geverifieerd, want anders mag ik niet meedoen. Dus als ik mijn geld op wil nemen, wil ik dat zonder problemen kunnen.
Ben ik de enige die hier tegenaan loopt? Of is dit een goed onderwerp om eens aan te kaarten, RADAR? Het kan toch niet zo zijn dat ik niet bij mijn geld kan?! Het is tenslotte goed genoeg om elke maand af te schrijven.
Ik ben benieuwd naar een inhoudelijke reactie.