Centraal Beheer verdubbelt in het geniep prijs Reisverzekering
Geplaatst: 08 sep 2018 13:13
WAARSCHUWING
Bijna was ik onverzekerd op reis gegaan. Centraal Beheer heeft namelijk de voorwaarden - zonder dat mij te vertellen - eenzijdig verandert. Een reis mag nog maar 60 dagen duren en ik ga langer. Als ik wil wat ik al jaar en dag bij ze als verzekering had lopen, dan moet ik fors bijbetalen, ruime het dubbele van wat ik daarvoor betaalde.
Ik kwam er toevallig achter. Terugkijkend naar hoe het komt dat ik deze wijziging ' blijkbaar gemist had', leerde ik dat Centraal Beheer dat mij ook niet helder verteld heeft. Ik heb een brief gekregen dat de reisverzekering verandert en duurder wordt, met een opsomming van wijzigingen: de betreffende wijziging staat er niet bij. De premie werd 15% duurder staat erin. Bij de brief hoorde een bijlage met andere wijzigingen staat in de kleine lettertjes: die bijlage was niet bijgevoegd.
Ook ontbreekt in de brief dat er in feite sprake is van een opzegging van het lopende produkt en het aangaan van een overeenkomst voor een nieuw produkt en blijft de optie opbenoemd dat deze door de verzekeraar eenzijdig opgedrongen wijziging betekent dat de consument op mag zeggen.
Kortom: alles wijst erop dat Centraal Beheer bezig is een voor hen ongunstig product onder verhulling door reclame-achtige brieven actief aan het opruimen is over de rug van consumenten en zonder enige compensatie of geleidelijkheid. 150% prijsverhoging is niet niks!
Bijna was ik onverzekerd op reis gegaan. Centraal Beheer heeft namelijk de voorwaarden - zonder dat mij te vertellen - eenzijdig verandert. Een reis mag nog maar 60 dagen duren en ik ga langer. Als ik wil wat ik al jaar en dag bij ze als verzekering had lopen, dan moet ik fors bijbetalen, ruime het dubbele van wat ik daarvoor betaalde.
Ik kwam er toevallig achter. Terugkijkend naar hoe het komt dat ik deze wijziging ' blijkbaar gemist had', leerde ik dat Centraal Beheer dat mij ook niet helder verteld heeft. Ik heb een brief gekregen dat de reisverzekering verandert en duurder wordt, met een opsomming van wijzigingen: de betreffende wijziging staat er niet bij. De premie werd 15% duurder staat erin. Bij de brief hoorde een bijlage met andere wijzigingen staat in de kleine lettertjes: die bijlage was niet bijgevoegd.
Ook ontbreekt in de brief dat er in feite sprake is van een opzegging van het lopende produkt en het aangaan van een overeenkomst voor een nieuw produkt en blijft de optie opbenoemd dat deze door de verzekeraar eenzijdig opgedrongen wijziging betekent dat de consument op mag zeggen.
Kortom: alles wijst erop dat Centraal Beheer bezig is een voor hen ongunstig product onder verhulling door reclame-achtige brieven actief aan het opruimen is over de rug van consumenten en zonder enige compensatie of geleidelijkheid. 150% prijsverhoging is niet niks!