Pagina 1 van 1
Ondeugdelijk product Swiss Sense, nauwelijks compensatie
Geplaatst: 13 sep 2018 14:56
door PascalWasser
Vorige week is onze nieuwe boxspring eindelijk geleverd. Wij hebben een boxspring met opbergruimte eronder, dus die je aan de zijkant omhoog kan trekken. Nu hebben wij deze besteld icm met een hoofdbord met "oren" eraan. Dit was geen enkel probleem volgens de verkoopmedewerker. Na het voor het eerst open te maken zagen wij dat deze langs de "oren" afschaaft wat natuurlijk ervoor zorgt dat het stof nooit lang mooi blijft en dit na verloop van tijd ga zien. Na een email met filmpjes gestuurd te hebben werd ik vandaag gebeld door Swiss sense. Hun wilden mij tegemoet komen met een textielcheque a €75,- en verder niks of ik kon een compleet nieuw hoofdbord bestellen met de volledige kosten van mij. Ik was namelijk volgens Swiss sense verantwoordelijk voor het product waarop ik heb geantwoord dat ik niet akkoord ga en hun natuurlijk verantwoordelijk zijn aangezien hun mij dit product zo hebben verkocht. Ik ben niet de verkopende partij maar de kopende partij. Hun zijn verantwoordelijk om mij een deugend product te verkopen.
NOOIT meer koop ik iets bij Swiss sense en zal ook iedereen afraden om bij hun iets te kopen. De service die hun bieden is ver beneden de maatstaven. Verder heb ik telefonisch aangegeven dat ik hier de rechtsbijstand en meerdere instanties erbij ga betrekken want hun zijn totaal niet meedenkend of meewerkend.
Re: Ondeugdelijk product Swiss Sense, nauwelijks compensatie
Geplaatst: 13 sep 2018 16:50
door Lady1234
En is dat opbergruimte die u dagelijks gaat benutten, of zeg twee keer in het jaar om overtollige dekbedden in op te bergen?
En zag u dat “afschaven” dan ook in de winkel?
Re: Ondeugdelijk product Swiss Sense, nauwelijks compensatie
Geplaatst: 13 sep 2018 16:55
door NeoDutchio
U bent vooraf niet gewaarschuwd dat het problemen kan geven om een hoofdbord met oren te hebben icm de bakken. Hierin is de verkoper dus te kort geschoten. Het zou raar zijn dat u moet opdraaien voor de schade die er vooroorzaakt wordt door een niet werkend product.
Als het aansprakelijk stellen van de verkoper geen effect heeft, dan zou een jurist wellicht meer kunnen bereiken. U hebt, m.i. recht op of aanpassing van de oren zodat ze niet schuren, of een ander hoofdbord.
Re: Ondeugdelijk product Swiss Sense, nauwelijks compensatie
Geplaatst: 13 sep 2018 16:59
door crazyme
NeoDutchio schreef: ↑13 sep 2018 16:55
U bent vooraf niet gewaarschuwd dat het problemen kan geven om een hoofdbord met oren te hebben icm de bakken. Hierin is de verkoper dus te kort geschoten. Het zou raar zijn dat u moet opdraaien voor de schade die er vooroorzaakt wordt door een niet werkend product.
Als het aansprakelijk stellen van de verkoper geen effect heeft, dan zou een jurist wellicht meer kunnen bereiken. U hebt, m.i. recht op of aanpassing van de oren zodat ze niet schuren, of een ander hoofdbord.
Bewegende delen leveren slijtage op. Heel normaal.
Juridisch geen schijn van kans.
Re: Ondeugdelijk product Swiss Sense, nauwelijks compensatie
Geplaatst: 13 sep 2018 17:21
door NeoDutchio
crazyme schreef: ↑13 sep 2018 16:59
Bewegende delen leveren slijtage op. Heel normaal.
Juridisch geen schijn van kans.
Vergelijk het met de deksel van een vrieskist. Met open en dicht doen zal er geen slijtage optreden. Stel dat er een kast om de kist heen staat en aan de binnenkant van de kast steekt een schroef uit, zal daar de deksel langs gaan schuren.
Wat ik in dit verhaal lees, en corrigeer mij als ik het verkeerd lees, de bak doe je open aan de lange zijde van het bed. Met een normaal hoofdbord zal het matras en lattenbodem die je optilt geen contact maken met het hoofdbord. Juist nu dat er een verdikking op zit (de oren) schuurt dit langs elkaar heen. En dat hoort natuurlijk niet.
Re: Ondeugdelijk product Swiss Sense, nauwelijks compensatie
Geplaatst: 13 sep 2018 21:24
door Moneyman
crazyme schreef: ↑13 sep 2018 16:59
Bewegende delen leveren slijtage op. Heel normaal.
Juridisch geen schijn van kans.
Rare reactie. Er is geen sprake van gewone slijtage, maar van schade als gevolg van een ontwerp- of verkoopfout.
Re: Ondeugdelijk product Swiss Sense, nauwelijks compensatie
Geplaatst: 13 sep 2018 22:34
door crazyme
Moneyman schreef: ↑13 sep 2018 21:24
crazyme schreef: ↑13 sep 2018 16:59
Bewegende delen leveren slijtage op. Heel normaal.
Juridisch geen schijn van kans.
Rare reactie. Er is geen sprake van gewone slijtage, maar van schade als gevolg van een ontwerp- of verkoopfout.
Het is pas raar wanneer je iets denkt te lezen wat er niet staat. Tussen de regels door lezen is iets anders dan maar wat verzinnen moneyman.
Waar lees jij dat er sprake is van schade ?
Ts is bang dat er schade kan ontstaan.
Dat is heel iets anders.
Misschien moet je je ook eerst eens verdiepen in het product zodat je weet waar je over praat.
Stof kan heel wat wrijving hebben voordat het stuk gaat.
Re: Ondeugdelijk product Swiss Sense, nauwelijks compensatie
Geplaatst: 13 sep 2018 22:45
door Lady1234
En die wrijving kan ook maar op een piepklein reepje ontstaan, want als het bed omhoog gaat, komt het vrij van de oren.
Re: Ondeugdelijk product Swiss Sense, nauwelijks compensatie
Geplaatst: 13 sep 2018 22:47
door Moneyman
crazyme schreef: ↑13 sep 2018 22:34
Moneyman schreef: ↑13 sep 2018 21:24
crazyme schreef: ↑13 sep 2018 16:59
Bewegende delen leveren slijtage op. Heel normaal.
Juridisch geen schijn van kans.
Rare reactie. Er is geen sprake van gewone slijtage, maar van schade als gevolg van een ontwerp- of verkoopfout.
Het is pas raar wanneer je iets denkt te lezen wat er niet staat. Tussen de regels door lezen is iets anders dan maar wat verzinnen moneyman.
Waar lees jij dat er sprake is van schade ?
Ts is bang dat er schade kan ontstaan.
Dat is heel iets anders.
Misschien moet je je ook eerst eens verdiepen in het product zodat je weet waar je over praat.
Stof kan heel wat wrijving hebben voordat het stuk gaat.
Ik lees toch letterlijk “afschaaft”. Dat is geen slijtage, maar schade. En het is hoe dan ook geen “gewone slijtage bij bewegende delen”.
Re: Ondeugdelijk product Swiss Sense, nauwelijks compensatie
Geplaatst: 13 sep 2018 22:54
door gosewijn
Als de stof regelmatig over elkaar heen schuurt krijg je pilling , is geen gezicht , derhalve niet acceptabel. Dus terechte klacht.
Ts kan een tegoedbon krijgen, dat betekend volgens mij dat ze nattigheid voelen . Als je zeker weet als leverancier dat er goed geleverd is geef je dat niet. Althans ik niet , want dan heb je heel snel alle vrienden en familie met klachten.
Re: Ondeugdelijk product Swiss Sense, nauwelijks compensatie
Geplaatst: 13 sep 2018 23:03
door moederslink
PascalWasser schreef: ↑13 sep 2018 14:56
Vorige week is onze nieuwe boxspring eindelijk geleverd. Wij hebben een boxspring met opbergruimte eronder, dus die je aan de zijkant omhoog kan trekken. Nu hebben wij deze besteld icm met een hoofdbord met "oren" eraan. Dit was geen enkel probleem volgens de verkoopmedewerker. Na het voor het eerst open te maken zagen wij dat deze langs de "oren" afschaaft wat natuurlijk ervoor zorgt dat het stof nooit lang mooi blijft en dit na verloop van tijd ga zien. Na een email met filmpjes gestuurd te hebben werd ik vandaag gebeld door Swiss sense. Hun wilden mij tegemoet komen met een textielcheque a €75,- en verder niks of ik kon een compleet nieuw hoofdbord bestellen met de volledige kosten van mij. Ik was namelijk volgens Swiss sense verantwoordelijk voor het product waarop ik heb geantwoord dat ik niet akkoord ga en hun natuurlijk verantwoordelijk zijn aangezien hun mij dit product zo hebben verkocht. Ik ben niet de verkopende partij maar de kopende partij. Hun zijn verantwoordelijk om mij een deugend product te verkopen.
NOOIT meer koop ik iets bij Swiss sense en zal ook iedereen afraden om bij hun iets te kopen. De service die hun bieden is ver beneden de maatstaven. Verder heb ik telefonisch aangegeven dat ik hier de rechtsbijstand en meerdere instanties erbij ga betrekken want hun zijn totaal niet meedenkend of meewerkend.
Waarmee zou u tevreden zijn?
Een nieuw hoofdbord zonder oren of een nieuw bed zonder opbergruimte?
Als de opbergbakken omhoog gaan schaaft dat uiteraard langs dat hoofdbord nu.
Gek dat dat door niemand is of wordt opgemerkt , voor de koop
Re: Ondeugdelijk product Swiss Sense, nauwelijks compensatie
Geplaatst: 13 sep 2018 23:11
door crazyme
gosewijn schreef: ↑13 sep 2018 22:54
Als de stof regelmatig over elkaar heen schuurt krijg je pilling , is geen gezicht , derhalve niet acceptabel. Dus terechte klacht.
Ts kan een tegoedbon krijgen, dat betekend volgens mij dat ze nattigheid voelen . Als je zeker weet als leverancier dat er goed geleverd is geef je dat niet. Althans ik niet , want dan heb je heel snel alle vrienden en familie met klachten.
Pilling komt niet bij elke stof in dezelfde mate voor. Dat zou jij toch moeten weten.
En het argument dat ze nattigheid voelen : ze willen gewoon van het gezeur af. De behandeling van een klacht, terecht of niet, kost erg veel tijd.
Re: Ondeugdelijk product Swiss Sense, nauwelijks compensatie
Geplaatst: 13 sep 2018 23:46
door Lady1234
Maar als dat hoofdbord het “hoekje” omgaat, kan het bed toch maar een heel klein beetje die oren raken.
Re: Ondeugdelijk product Swiss Sense, nauwelijks compensatie
Geplaatst: 14 sep 2018 07:01
door crazyme
Lady1234 schreef: ↑13 sep 2018 23:46
Maar als dat hoofdbord het “hoekje” omgaat, kan het bed toch maar een heel klein beetje die oren raken.
Misschien wil ts het filmpje plaatsen ?
Re: Ondeugdelijk product Swiss Sense, nauwelijks compensatie
Geplaatst: 14 sep 2018 20:05
door gosewijn
Pilling komt niet bij elke stof in dezelfde mate voor. Dat zou jij toch moeten weten.
Crazy, als je het zo goed weet waarom kom je dan nooit met een goed antwoord ,maar alleen met loze kreten.
De meeste stoffen die ze 2 jaar geleden hadden ,waren allemaal platweefsels , zelfs een poolstof kan pilling geven ,dat zou jij dus ook moeten weten als je alles zo goed weet , toch.
Re: Ondeugdelijk product Swiss Sense, nauwelijks compensatie
Geplaatst: 14 sep 2018 22:21
door crazyme
@gosewijn
Wie bepaalt of een antwoord goed of fout is?
Jij ?
Re: Ondeugdelijk product Swiss Sense, nauwelijks compensatie
Geplaatst: 15 sep 2018 12:00
door Moneyman
crazyme schreef: ↑14 sep 2018 22:21
@gosewijn
Wie bepaalt of een antwoord goed of fout is?
Jij ?
het verschil in de mate van kennis die uit jouw en zijn antwoorden blijkt spreekt voor zich, zou ik zeggen.
Re: Ondeugdelijk product Swiss Sense, nauwelijks compensatie
Geplaatst: 15 sep 2018 13:03
door crazyme
Moneyman schreef: ↑15 sep 2018 12:00
crazyme schreef: ↑14 sep 2018 22:21
@gosewijn
Wie bepaalt of een antwoord goed of fout is?
Jij ?
het verschil in de mate van kennis die uit jouw en zijn antwoorden blijkt spreekt voor zich, zou ik zeggen.
Voor iemand die niet verder kijkt dan een vakterm lang is heb je gelijk.
Re: Ondeugdelijk product Swiss Sense, nauwelijks compensatie
Geplaatst: 17 sep 2018 20:39
door bojanvwijk
Vraag anders gewoon of ze een monteur kunnen sturen.
Geef dan ook aan dat bij het openen van de box deze aanloopt.
Zal die monteur vast en zeker ook zien dan.