Pagina 1 van 1

Klachten over Fietsenwinkel.nl

Geplaatst: 17 sep 2018 13:52
door Radar
Je fiets is al acht keer ter reparatie opgestuurd maar je kunt 'm nog steeds niet gebruiken. De medewerkers van de klantenservice behandelen je onvriendelijk en komen hun beloften niet na.

Het regent klachten over Fietsenwinkel.nl, één van de grootste online fietsenwinkels in Nederland. Komt de online shop met een oplossing?

Maandag 17 september 2018 in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1

Lees meer: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... 7-09-2018/

Heb jij weleens een fiets besteld bij Fietsenwinkel.nl?

Re: Klachten over Fietsenwinkel.nl

Geplaatst: 17 sep 2018 14:09
door Moneyman

Re: Klachten over Fietsenwinkel.nl

Geplaatst: 17 sep 2018 20:03
door Ben W
Hallo.
Allemaal herkenbaar. Kijk ook even op Klachtenkompas. Daar staat mijn beleving onder Ben W. Ik heb met veel hindernissen mijn fiets aangemeld voor reparatie. Servicepunt kon het niet oplossen. Is nu inmiddels drie weken bij hun ter reparatie. Slechte communicatie en loze beloften. Geen idee wat de status is en geen idee waar de fiets is. Nooit meer fietsenwinkel. Maar wil wel mijn fiets, gerepareerd terug. Valt ook nog binnen de garantie! Fiets vakantie is door hun volledig in het water gevallen. Ik wens financiële compensatie.

Re: Klachten over Fietsenwinkel.nl

Geplaatst: 17 sep 2018 22:53
door Moneyman
En waarom zou je recht hebben op financiele compensatie? Hoe hoog zou dat bedrag moeten zijn?

Re: Klachten over Fietsenwinkel.nl

Geplaatst: 17 sep 2018 23:32
door NeoDutchio
Ben W schreef:
17 sep 2018 20:03
Ik wens financiële compensatie.
Welke financiële schade heeft u dan?
Natuurlijk bewijst weer dat goedkoop duurkoop is, maar u hebt ook de wet aan uw kant. U kunt dus altijd vragen om een leenfiets als de reparatie te lang duurt.
En de volgende keer dus maar gewoon een fiets bij de plaatselijke fietsenmaker kopen, heeft deze man/vrouw ook weer wat te eten.

Re: Klachten over Fietsenwinkel.nl

Geplaatst: 17 sep 2018 23:56
door Lady1234
Waarom koopt iedereen bij zo’n beroerd bedrijf?

Re: Klachten over Fietsenwinkel.nl

Geplaatst: 18 sep 2018 00:15
door Bob Schurkjens
Omdat ze "de goedkoopste" zijn. What's new....

Re: Klachten over Fietsenwinkel.nl

Geplaatst: 18 sep 2018 00:20
door alfatrion
Moneyman schreef:
17 sep 2018 22:53
En waarom zou je recht hebben op financiele compensatie?
Omdat Fietsenwinkel.nl niet met terugwerkende kracht een conforme fiets kan leveren. Je kunt dus een fiets huren de huurkosten verhalen.

Re: Klachten over Fietsenwinkel.nl

Geplaatst: 18 sep 2018 06:48
door Moneyman
ik stelde de vraag bewust aan Ben :wink: maar dat stond er niet bij natuurlijk.

Re: Klachten over Fietsenwinkel.nl

Geplaatst: 18 sep 2018 07:22
door NeoDutchio
alfatrion schreef:
18 sep 2018 00:20
Moneyman schreef:
17 sep 2018 22:53
En waarom zou je recht hebben op financiele compensatie?
Omdat Fietsenwinkel.nl niet met terugwerkende kracht een conforme fiets kan leveren. Je kunt dus een fiets huren de huurkosten verhalen.
Alles kan, maar dat is de vraag niet.

Re: Klachten over Fietsenwinkel.nl

Geplaatst: 18 sep 2018 11:55
door alfatrion
Moneyman schreef:
18 sep 2018 06:48
ik stelde de vraag bewust aan Ben :wink: maar dat stond er niet bij natuurlijk.
Zie het als een voorzetje om binnen de kaders te blijven... of te realiseren dat er geen schade is. ;)

Re: Klachten over Fietsenwinkel.nl

Geplaatst: 18 sep 2018 20:00
door Ben W
Omdat ik nu zonder EBike in Denemarken zit en niet de vakantie kan vieren die ik wilde. En dat wil ik gecompenseerd hebben. Ik wacht reactie Fietsenwinkel af.

Re: Klachten over Fietsenwinkel.nl

Geplaatst: 18 sep 2018 20:20
door Moneyman
Ah. Je hebt dus geen financiele schade? Je wilt een soort immateriële genoegdoening?

Re: Klachten over Fietsenwinkel.nl

Geplaatst: 18 sep 2018 20:35
door alfatrion
Komt uiteraard niet voor vervoeding in aanmerking. Had je er een moeten huren.

Re: Klachten over Fietsenwinkel.nl

Geplaatst: 19 sep 2018 19:55
door Servicepunt
Wij werken momenteel als servicepunt voor fietsenwinkel.nl. Persoonlijk komt het mij over dat de servicepunten de bal toegeschoven krijgen, terwijl wij voor alles van fietsenwinkel.nl afhankelijk zijn. Fw bestelt materialen die nodig zijn om reparaties in garantie op te lossen. Die worden door hen doorgestuurd naar het servicepunt. Pas als de onderdelen toekomen kun je als servicepunt verder. De lange levertermijnen zijn reeds lang en meerdere malen doorgegeven aan fw. Meer kunnen we als servicepunt niet doen, gezien we zelf tegenwoordig de onderdelen niet meer mogen bestellen. Als servicepunt staan we altijd klaar om de klanten te helpen! Trouwens alle servicepunten zijn onafhankelijke fietstechnici die niet voltijds voor fw werken.

Re: Klachten over Fietsenwinkel.nl

Geplaatst: 19 sep 2018 20:16
door Har45
Beste Ben W,

Volgens de algemene voorwaarden proberen ze het liefst zelf te helpen, maar als jullie er samen niet binnen 4 weken uitkomen, dan is er sprake van een geschil.
Deze dien je binnen 5 weken voor te leggen aan de Stichting Geschillencommissie Thuiswinkel.