Pagina 1 van 1

Ervaring met leapp

Geplaatst: 18 sep 2018 11:41
door Zimbaboy
Hierbij deel ik mijn ervaringen met het bedrijf leapp dat o.a. tweedehands mobieltjes verkoopt.
Ik heb een klacht over de reparatie van mijn mobieltje

Ik sinds vorig jaar november een tweedehands Apple mobieltje dat ik bij leapp kocht.
Meer dan vier weken geleden bracht ik mijn mobieltje ter reparatie naar leapp. Ik kreeg de toezegging dat het binnen twee weken (2) klaar zou zijn. De reparatie valt nog onder de garantie.

Na ongeveer drie weken niks gehoord te hebben neem ik contact met leapp op.
Om te horen dat het mobieltje nog steeds in reparatie is en dart ze me niet kunnen vertellen wanneer hij klaar is.
En nee, ol kan tijdeljk geen leenmobiel krijgen.

Na meer dan drie (3) weken laten ze me per email weten dat het in totaal zo'n zes (6) weken kan gaan duren.
En nog bieden ze geen vervangend leenmobieltje aan.
Ik zit inmiddels een maand zonder telefoon!
Het gaat volgens leapp tot 29 september duren.

Dat is 6 weken voor een reparatie waar normaal 2 weken voor staat!

Wat een service!

Wat kan ik hier tegen doen?

Re: Ervaring met leapp

Geplaatst: 18 sep 2018 14:12
door NeoDutchio
U koopt een opgelapte telefoon bij een bedrijf die niet gek lang daarvoor failliet is gegaan?
Maar wat is de reden dat het zo lang duurt? Zijn er problemen met het toeleveren van onderdelen, of zal het bedrijf dat repareert nog geld tegoed hebben waardoor ze tijd rekken?

Re: Ervaring met leapp

Geplaatst: 18 sep 2018 17:54
door Icasheb
Als je een telefoon koopt bij een winkel geeft dat nog niet het recht dat u een leentoestel krijgt van de winkel. Sommige winkels bieden dit als service aan. Andere verkopen het met een verzekering bijvoorbeeld.

Het kan inderdaad kloppen dat het 6 weken kan duren. Meeste reparaties worden toch wel met 2 - 3 weken afgerond, maar als uiterlijke termijn word 6 weken aangehouden vaak. Waardoor duurt het langer zeggen ze?
NeoDutchio schreef:
18 sep 2018 14:12
U koopt een opgelapte telefoon bij een bedrijf die niet gek lang daarvoor failliet is gegaan?
Maar wat is de reden dat het zo lang duurt? Zijn er problemen met het toeleveren van onderdelen, of zal het bedrijf dat repareert nog geld tegoed hebben waardoor ze tijd rekken?
Vorig jaar november was er nog geen sprake van een faillissement. Dat was pas afgelopen Juni.

Re: Ervaring met leapp

Geplaatst: 18 sep 2018 19:14
door NeoDutchio
Icasheb schreef:
18 sep 2018 17:54
Vorig jaar november was er nog geen sprake van een faillissement. Dat was pas afgelopen Juni.
Klopt inderdaad, vergis mij nog wel eens in de data. Dan is het maar de vraag wat er uit gaat komen. Immers is de telefoon gekocht bij een bedrijf die niet meer bestaat en is de garantie wordt geclaimed bij een ander bedrijf.

Rest dan nog steeds de vraag wat de reden is van de lange reparatietermijn.

Re: Ervaring met leapp

Geplaatst: 18 sep 2018 19:22
door Icasheb
NeoDutchio schreef:
18 sep 2018 19:14
Icasheb schreef:
18 sep 2018 17:54
Vorig jaar november was er nog geen sprake van een faillissement. Dat was pas afgelopen Juni.
Klopt inderdaad, vergis mij nog wel eens in de data. Dan is het maar de vraag wat er uit gaat komen. Immers is de telefoon gekocht bij een bedrijf die niet meer bestaat en is de garantie wordt geclaimed bij een ander bedrijf.

Rest dan nog steeds de vraag wat de reden is van de lange reparatietermijn.
https://www.onemorething.nl/2018/07/lea ... ie-blijft/

Geen idee hoe betrouwbaar, maar zo te zien blijft de garantie gewoon. Maar heeft niks te maken dat het zo lang duurt.