Reizen per trein met keuzedag
Geplaatst: 27 sep 2018 11:19
NS heeft de actie dat je met een dalvoordeel abonnement en keuzedagen, 7 keer per jaar gratis kunt reizen op werkdagen voor 06.30 of na 09.00 en in het weekend de hele dag.
Nu werkte dat tot 1 januari 2018 prima, wij checken in om 06.20 in Raalte, stappen over in Zwolle en reizen verder.
Vanaf 1 januari 2018 heeft NS het traject Raalte -Zwolle moeten afstaan aan Blauwnet, en vanaf dat moment gaat het fout.
Wij moeten in Zwolle nu uitchecken bij Blauwnet en inchecken bij NS, en dat wordt dan niet geregistreerd als een overstap maar bij de NS als inchecken in de spits en daardoor reis je op saldo tegen vol tarief ( dus ook niet tegen korting)in plaats van met keuzedag.
Iedere keer belde ik dan met de klantenservice en meestal kost me dat een uur, maar dan kreeg ik uiteindelijk mijn geld weer teruggestort.
In Augustus was het weer raak, maar nu heb ik het maar per mail aangekaart, daarop was de 1ste reactie van het hoofd van de klantenservice dat ik bij NS reis in de spits, dus ik kreeg geen geld terug.
Daarop heb ik gereageerd met een verwijzing naar hun omschrijving van het reizen met keuzedag, en dat er nergens gesproken wordt over dat het niet geld bij overstappen in de spits, maar met keuzedag mag je starten met reizen voor 06.30 en is geldig bij NS,Arriva, Blauwnet enz.
Het resultaat was dat ik dus wel weer mijn geld terug kreeg.
Toen heb ik de vraag neergelegd of de fout met de registratie aangepast wordt, het antwoord daarop was nee.
Ik heb van meerdere mensen gehoord dat ze ook dit probleem hebben ( en die waren heel verbaast dat ik mijn geld teruggestort heb gekregen), een aantal daarvan gaat nu met de auto in plaats van met de trein.
Nu werkte dat tot 1 januari 2018 prima, wij checken in om 06.20 in Raalte, stappen over in Zwolle en reizen verder.
Vanaf 1 januari 2018 heeft NS het traject Raalte -Zwolle moeten afstaan aan Blauwnet, en vanaf dat moment gaat het fout.
Wij moeten in Zwolle nu uitchecken bij Blauwnet en inchecken bij NS, en dat wordt dan niet geregistreerd als een overstap maar bij de NS als inchecken in de spits en daardoor reis je op saldo tegen vol tarief ( dus ook niet tegen korting)in plaats van met keuzedag.
Iedere keer belde ik dan met de klantenservice en meestal kost me dat een uur, maar dan kreeg ik uiteindelijk mijn geld weer teruggestort.
In Augustus was het weer raak, maar nu heb ik het maar per mail aangekaart, daarop was de 1ste reactie van het hoofd van de klantenservice dat ik bij NS reis in de spits, dus ik kreeg geen geld terug.
Daarop heb ik gereageerd met een verwijzing naar hun omschrijving van het reizen met keuzedag, en dat er nergens gesproken wordt over dat het niet geld bij overstappen in de spits, maar met keuzedag mag je starten met reizen voor 06.30 en is geldig bij NS,Arriva, Blauwnet enz.
Het resultaat was dat ik dus wel weer mijn geld terug kreeg.
Toen heb ik de vraag neergelegd of de fout met de registratie aangepast wordt, het antwoord daarop was nee.
Ik heb van meerdere mensen gehoord dat ze ook dit probleem hebben ( en die waren heel verbaast dat ik mijn geld teruggestort heb gekregen), een aantal daarvan gaat nu met de auto in plaats van met de trein.