Zorgbedrijf weigert klachtgesprek
Geplaatst: 28 sep 2018 18:04
Op de dagbesteding (en persoonlijke begeleiding) die ik bezocht, ben ik op basis van een ingewikkeld verhaal plots op 'staande voet' uit de zorg gezet. Ik had iets ontdekt dat niet door de beugel kon, en ben daarbij zelf ook financieel gedupeerd geweest door toedoen van een medewerkster. Helaas is die medewerkster tevens de vrouw van de eigenaar (vrij verse vrouw). Aan mij heeft ze de verduistering/oplichting toegegeven, helaas weigert ze het haar man te vertellen. Hij weet zogenaamd alles, alles wat zij wil dat hij weet.
Ze heeft me echter wel bedreigd en haar dochter en zoon mij laten bedreigen. Zoon komt me opzoeken dan, lieve jongen, maar onstabiel en beïnvloedbaar. Hij heeft wel meermaals gezeten en heeft 2 jaar jeugd-tbs gehad. Zijn moeders eer is hem allen. Dochter heeft ook al eens iemand in een winkel op de bek geslagen: moeders was tevreden, die persoon had haar vernederd. Er is geld aangeboden om me stil te houden. Er is geen bedrag dat me rustig krijgt, bovendien maakt dat mij dan een afperster.
Aangifte bij de politie lukt me niet, ik krijg zaken niet op een rijtje en mijn wijkagent heeft in mijn ogen niet genoeg gedaan om mijn verhaal 'eruit' te krijgen. Slachtofferhulp stapt niet in omdat ik WMO (pgb) ontvang. Bij advocaten kom ik niet echt verder, een burger wordt zelf in staat geacht een klachtenprocedure te doorlopen: geen vergoeding. Ik heb alle instanties al gehad, zoveel dat ik ze niet allemaal kan opnoemen. Juridisch loket kan niet helpen zonder aangifte. WIJ, MEE, klachtenfunctionaris WMO Zorgbelang, niemand komt voorbij de weigering van het bedrijf om een klachtgesprek/procedure aan te bieden. Er komen steeds idiotere redenen uit de mond van de eigenaar. Vooral is hij overtuigd dat de gemeente verantwoordelijk is voor de klachtafhandeling, hij niet. Volgens de klachtenfunctionaris WMO, dient hij zelf de klachtenprocedure te doen. Ja, dat weet ik wel zeker. Dat staat ook op het contract wat we hadden een SvB model, artikel 10.
Gisteren of vandaag heeft hij tegen iemand van WIJ gezegd dat het contract ontbonden is en ik dus niet meer kan klagen. Grote onzin, dan zou je met een defect product niet terug naar de winkel kunnen omdat je al hebt betaald. Telkens komt hij met nieuwe onzin opmerkingen, maar de hulpverleners weten niet voldoende over bedrijven en procedures om adequaat te reageren op nieuwe loze argumenten.
Wie kan ik proberen in te schakelen voor hulp? Welke organisatie houdt toezicht op het naleven van voorschriften. Niet alleen klachtafhandeling, maar ook medezeggenschap en dergelijke.
Het lukt me niet om de kluwen die dit is, zelf te ontwarren/op schrift te krijgen. Het zou ook niet nodig moeten zijn, maar dit krijg je als mensen een bedrijf starten, zonder dat ze gedegen onderzocht hebben of het wel bij ze past.
Ze heeft me echter wel bedreigd en haar dochter en zoon mij laten bedreigen. Zoon komt me opzoeken dan, lieve jongen, maar onstabiel en beïnvloedbaar. Hij heeft wel meermaals gezeten en heeft 2 jaar jeugd-tbs gehad. Zijn moeders eer is hem allen. Dochter heeft ook al eens iemand in een winkel op de bek geslagen: moeders was tevreden, die persoon had haar vernederd. Er is geld aangeboden om me stil te houden. Er is geen bedrag dat me rustig krijgt, bovendien maakt dat mij dan een afperster.
Aangifte bij de politie lukt me niet, ik krijg zaken niet op een rijtje en mijn wijkagent heeft in mijn ogen niet genoeg gedaan om mijn verhaal 'eruit' te krijgen. Slachtofferhulp stapt niet in omdat ik WMO (pgb) ontvang. Bij advocaten kom ik niet echt verder, een burger wordt zelf in staat geacht een klachtenprocedure te doorlopen: geen vergoeding. Ik heb alle instanties al gehad, zoveel dat ik ze niet allemaal kan opnoemen. Juridisch loket kan niet helpen zonder aangifte. WIJ, MEE, klachtenfunctionaris WMO Zorgbelang, niemand komt voorbij de weigering van het bedrijf om een klachtgesprek/procedure aan te bieden. Er komen steeds idiotere redenen uit de mond van de eigenaar. Vooral is hij overtuigd dat de gemeente verantwoordelijk is voor de klachtafhandeling, hij niet. Volgens de klachtenfunctionaris WMO, dient hij zelf de klachtenprocedure te doen. Ja, dat weet ik wel zeker. Dat staat ook op het contract wat we hadden een SvB model, artikel 10.
Gisteren of vandaag heeft hij tegen iemand van WIJ gezegd dat het contract ontbonden is en ik dus niet meer kan klagen. Grote onzin, dan zou je met een defect product niet terug naar de winkel kunnen omdat je al hebt betaald. Telkens komt hij met nieuwe onzin opmerkingen, maar de hulpverleners weten niet voldoende over bedrijven en procedures om adequaat te reageren op nieuwe loze argumenten.
Wie kan ik proberen in te schakelen voor hulp? Welke organisatie houdt toezicht op het naleven van voorschriften. Niet alleen klachtafhandeling, maar ook medezeggenschap en dergelijke.
Het lukt me niet om de kluwen die dit is, zelf te ontwarren/op schrift te krijgen. Het zou ook niet nodig moeten zijn, maar dit krijg je als mensen een bedrijf starten, zonder dat ze gedegen onderzocht hebben of het wel bij ze past.