LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Extra betaling bij boeken vliegticket

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
sailjo

Extra betaling bij boeken vliegticket

Ongelezen bericht door sailjo »

dinsdag 25 september 2018 boeking gedaan bij cheaptickets.nl voor een vlucht van de dochter van Amsterdam naar Washington voor 26 september 2018. Er was tijdsdruk omdat er zo snel mogelijk terug gevlogen moest worden na de begrafenis van de oma.
Om 17.25 de betaling van 519.16 euro gedaan. Om 17.58 komt het volgende bericht :
De bijlage extrabetaling.png is niet meer beschikbaar

Of we dus even 394 euro extra willen betalen. Vind dit wel erg misleidend zo !!
Mijn vraag is eigenlijk is zoiets wettelijk toegestaan ?

Dit is een reactie van hun via de whatsapp
extrabetaling.png
extrabetaling.png (43.94 KiB) 2878 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Nijogeth

Re: Extra betaling bij boeken vliegticket

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dit vind ik een nette oplossing. CheapTickets is een tussenpersoon en miste dus wat informatie van de vliegmaatschappij.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

sailjo schreef:
29 sep 2018 20:42
Mijn vraag is eigenlijk is zoiets wettelijk toegestaan ?
In beginsel mag dat niet.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nijogeth schreef:
30 sep 2018 15:16
Dit vind ik een nette oplossing. CheapTickets is een tussenpersoon en miste dus wat informatie van de vliegmaatschappij.
Als TS aan de balie bij een reisbureau had geboekt, zou u het dan ook een "nette oplossing" vinden? Of het juridisch is toegestaan weet ik niet, maar ik vind het alles behalve een nette oplossing.
Als men kaartjes voor een voorstelling koopt bij Ticketmaster, ook een tussenpersoon, verwacht men (na betaling!) toch ook geen vraag om bijbetaling?

Ivo.w

Ongelezen bericht door Ivo.w »

De tussenpersoon doet een aanbod, de klant accepteert dit en betaalt het overeengekomen bedrag.

Het lijkt mij dat er dan gewoon een rechtsgeldige overeenkomst bestaat die moet worden nagekomen. Dat de toeleverancier (luchtvaartmaatschappij) andere tarieven hanteert dan de tussenpersoon, is jammer voor de tussenpersoon die het aanbod doet.

Als je meubels besteld in de winkel en je krijgt na je bestelling te horen dat het toch nog een paar honderd euro duurder wordt, zou ook niemand dat accepteren en dient de meubelverkoper in principe de overeenkomst gewoon na te komen.

Ik vermoed dan ook dat een en ander wettelijk niet toegestaan is. Er zijn hier mensen meer deskundig op dit gebied.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Ivo.w schreef:
01 okt 2018 10:35
Er zijn hier mensen meer deskundig op dit gebied.
Dat valt tegen hoor....

Bracha

Ongelezen bericht door Bracha »

Cheapticket heeft mij bij een boeking geweigerd, na ontvangst van een bedrag van 385 euro. Omdat mijn voornaam was niet volledig ingevuld . Geen teruggave van mijn geld. Wel kon een nieuwe ticket boeken.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u weet toch wel hoe u heet? En dat de precieze gegevens uit het paspoort moeten worden ingevuld!

Gesloten