Pas op met Samsung telefoons in buitenland, buitenlandse simkaart werkt niet
Geplaatst: 03 okt 2018 15:59
Pas op met Samsung telefoons in buitenland, buitenlandse simkaart werkt niet
Ik heb een probleem. Ik heb een Samsung S9 DUOS simlockvrij gekocht in Nederland.
De Samsung producten hebben een regiolock, zodat ze niet grijs geexporteerd worden.
Deze lock zou moeten verdwijnen als je 10 minuten in Nederland hebt gebeld.
Maar dat werkt dus niet in de meeste gevallen!!!!!
Ik wilde een lokale simkaart uit Brazilie/Thailand/Mexico erin stoppen voor internet, maar dat kan niet.
Dan krijg je dus de melding dat je telefoon locked is.
Je kan dus geen lokale simkaarten gebruiken, ook al heb je de telefoon in NL gebruikt! Dat betekend flinke extra kosten als je buiten Europa een simkaart voor lokaal internet wil gebruiken (kan niet). Dus geen UBER, geen whatsapp als je ergens geen wifi hebt.
De oplossing, contact maken met servicecenter van Samsung via facebook.
Dan hebben ze alle gegevens nodig van het toestel en een aankoopbon die ik gelukkig digitaal had.
Daarna kan het 2 tot 4 weken duren voor je de unlock code krijgt.
Ik heb echter ook een galaxy S5 dual sim die ik 1 - 1,5 jaar geleden bij mediamarkt simlockvrij heb gekocht.
Ook die gegevens doorgegeven, maar ze kunnen/willen niet helpen.
Ik heb namelijk een aankoopbon nodig. En die ligt natuurlijk ergens in een doos in Nederland waar ik de komende maanden niet ben.
Nu weet ik dus ook waarom het destijds niet werkte toen ik er een Thaise simkaart in wilde stoppen.
Ik dacht dat het aan de simkaart lag en heb die weggegooid (20 euro foetsie).
Maar het was dus gewoon de fout van Samsung met hun simlockvrij toestellen die een regiolock hebben.
Ik moet nu dus nog een nieuwe telefoon kopen omdat Samsung verwijst naar procedures en een aankoopbon wil.
Kortom; Samsung is een %$#@$^& merk. Ze weten dat hun een probleem hebben veroorzaakt, maar bllijven hangen in procedures in plaats van service te verlenen en het op te lossen. Ik moet dus nog een extra telefoon kopen in het buitenland als ik al mijn telefoonnummers wil kunnen blijven gebruiken.
Bedankt Samsung!
Ik heb een probleem. Ik heb een Samsung S9 DUOS simlockvrij gekocht in Nederland.
De Samsung producten hebben een regiolock, zodat ze niet grijs geexporteerd worden.
Deze lock zou moeten verdwijnen als je 10 minuten in Nederland hebt gebeld.
Maar dat werkt dus niet in de meeste gevallen!!!!!
Ik wilde een lokale simkaart uit Brazilie/Thailand/Mexico erin stoppen voor internet, maar dat kan niet.
Dan krijg je dus de melding dat je telefoon locked is.
Je kan dus geen lokale simkaarten gebruiken, ook al heb je de telefoon in NL gebruikt! Dat betekend flinke extra kosten als je buiten Europa een simkaart voor lokaal internet wil gebruiken (kan niet). Dus geen UBER, geen whatsapp als je ergens geen wifi hebt.
De oplossing, contact maken met servicecenter van Samsung via facebook.
Dan hebben ze alle gegevens nodig van het toestel en een aankoopbon die ik gelukkig digitaal had.
Daarna kan het 2 tot 4 weken duren voor je de unlock code krijgt.
Ik heb echter ook een galaxy S5 dual sim die ik 1 - 1,5 jaar geleden bij mediamarkt simlockvrij heb gekocht.
Ook die gegevens doorgegeven, maar ze kunnen/willen niet helpen.
Ik heb namelijk een aankoopbon nodig. En die ligt natuurlijk ergens in een doos in Nederland waar ik de komende maanden niet ben.
Nu weet ik dus ook waarom het destijds niet werkte toen ik er een Thaise simkaart in wilde stoppen.
Ik dacht dat het aan de simkaart lag en heb die weggegooid (20 euro foetsie).
Maar het was dus gewoon de fout van Samsung met hun simlockvrij toestellen die een regiolock hebben.
Ik moet nu dus nog een nieuwe telefoon kopen omdat Samsung verwijst naar procedures en een aankoopbon wil.
Kortom; Samsung is een %$#@$^& merk. Ze weten dat hun een probleem hebben veroorzaakt, maar bllijven hangen in procedures in plaats van service te verlenen en het op te lossen. Ik moet dus nog een extra telefoon kopen in het buitenland als ik al mijn telefoonnummers wil kunnen blijven gebruiken.
Bedankt Samsung!