Fouten ING - Vesting Finance - Fiditon
Geplaatst: 06 okt 2018 16:20
Schimmig is het woord wat bij me opkomt als het gaat over bovengenoemde partijen.
Door het niet verwerken van een adreswijziging door ING heeft men verzuimd mij op de hoogte te brengen van een achterstand waardoor een men een BKR registratie heeft geplaatst en men weigert nu hun fout te erkennen waardoor ik de dupe van.
Feiten:
-- Lening aangegaan bij ING van 3000,00
- Verhuist van Nederland naar Portugal, uitgeschreven in Nederland, wel behoud van betaalrekeningen.
- Adreswijzingen gestuurd naar oa ING waar ik een lening van 3000,00 had waarvoor ik 60,00 per maand afloste.
- De 60 euro werd door mij via een automatische overschrijving van af mij rabo rekening (wat mijn normale bankier was) gestort.
- Rabo blokkeerde Creditcard en automatische betalingen aangezien er geen salaris meer op binnenkwam, dat klopte, mijn salaris werd betaald op een Portugese bankrekening, waar ik werkte.
- Rabo heeft verzuimd hier mij in kennis van te stellen naar later blijkt omdat ze geen post naar Portugal willen sturen.
- Hierdoor ontstond de achterstand bij ING en ING heeft verzuimd mij op de hoogte te stellen van de achterstand zodat ik dat kon herstellen. Ook dit omdat men geen post wil versturen naar Portugal was de reden en besloot men om de brieven naar mijn oude adres in Nederland te sturen. Het adres waar ik niet meer woonde en wat ik keurig had vermeld in de adreswijziging.
- Aangezien mij . Rabo rekening genoeg gevuld was en ik periodiek ook nog overmaakte vanuit Portugal was dat ruim voldoende om de lening af te kunnen betalen.
- Bij mijn "terugverhuizing" naar Nederland en inschrijving in Nederland had ik binnen een week een dreigende brief van een incassoburerau binnen of ik per direct een bedrag wilde overmaken. Dat bedrag was ruim 3000 euro. Er gingen wat alarmbellen rinkelen maar ik kwam er achter dat er achterstand was ontstaan en heb meteen de volledige som overgemaakt. Ook met Rabo in discussie geweest over hun handelen maar dat werd allemaal opzij geschoven en men vond dat ze de regels hadden gevolgd.
- Maanden later toen ik een creditcard in Nederland weer aan wilde vragen werd de aanvraag niet ingewilligd, dat vond ik opmerkelijk maar een CC maatschappij geeft geen exacte reden op.
- Nog later wilde ik een hypotheek aanvragen en kwam ik tot mijn schrik achter het feit van de registratie bij het BKR ten aanzien van de achterstand destijds bij ING. Op het moment dat ik de geheel som betaalde was ik me daar niet van bewust.
- Zelf diverse pogingen ondernomen, schriftelijk om mijn punt te maken dat de ING in de fout is gegaan met het niet informeren van mij bij de achterstand maar je loopt tegen een muur.
- Je wordt doorverwezen naar Vesting Finance, een organisatie waar ik helemaal geen overeenkomst mee had!? Ook daar liep ik tegen een muur en heb ik tevens een jurist een brief op laten stellen zonder resultaat.
- Aangezien ik van mening ben ING/Vesting Finance deze registratie moet verwijderen omdat zij de fout zijn ingegaan en niet ik bleef ik vasthoudend en werd ik na enkele telefoontjes en brieven doorverwezen naar de Fiditon BKRDesk. Wederom een partij waar ik geen enkele overeenkomst mee heb maar waar ik wel mee moet dealen.
- Uiteraard gaan zij inhoudelijk nergens op in en versturen ze een standaard brief met daarin een afwijzing van het verzoek. Deze brief werd naar een vreemd adres gestuurd waar ik achter kwam nadat ik per email vroeg wanneer ik de reactie kon ontvangen en ze een kopie van de brief stuurden. Wildvreemde mensen ontvingen dus een brief omtrent mijn financiële situatie wat uiteraard een zeer kwalijke zaak is.
- Gezien mijn ervaring met deze organisatie heb ik gevraagd of de communicatie per email kan en of ze eens inhoudelijk naar de zaak kunnen kijken. Een volgende brief verscheen per email met daarop wel het correcte adres. Het adres echter hadden ze ergens uit eerdere communicatie die via de jurist was verstuurd gehaald. Wederom een fout aangezien ik inmiddels wel verhuist kon zijn. Geen enkel excuus over het versturen naar een vreemd adres en wederom een afwijzing.
- Elk normaal denkend mens zal beseffen bij het lezen van bovenstaande dat een particulier hier wordt gestraft voor de fouten van een organisatie waarna met een schimmig opzet van andere organisaties het bijzonder moeilijk wordt om voet aan de grond te krijgen.
Kortom: ING maakt een fout en men "straft" mij hiervoor, een koophuis is op dit moment voor mij niet mogelijk, terwijl mijn financiële situatie bijzonder positief is. Bovendien heb ik nooit op een andere manier laten zien een wanbetaler te zijn maar dat is wel het stempel wat ING mij heeft opgeplakt.
ING / Vesting Finance / Fiditon neem je verantwoordelijkheid, erken je fout en trek de BKR registratie in!
Door het niet verwerken van een adreswijziging door ING heeft men verzuimd mij op de hoogte te brengen van een achterstand waardoor een men een BKR registratie heeft geplaatst en men weigert nu hun fout te erkennen waardoor ik de dupe van.
Feiten:
-- Lening aangegaan bij ING van 3000,00
- Verhuist van Nederland naar Portugal, uitgeschreven in Nederland, wel behoud van betaalrekeningen.
- Adreswijzingen gestuurd naar oa ING waar ik een lening van 3000,00 had waarvoor ik 60,00 per maand afloste.
- De 60 euro werd door mij via een automatische overschrijving van af mij rabo rekening (wat mijn normale bankier was) gestort.
- Rabo blokkeerde Creditcard en automatische betalingen aangezien er geen salaris meer op binnenkwam, dat klopte, mijn salaris werd betaald op een Portugese bankrekening, waar ik werkte.
- Rabo heeft verzuimd hier mij in kennis van te stellen naar later blijkt omdat ze geen post naar Portugal willen sturen.
- Hierdoor ontstond de achterstand bij ING en ING heeft verzuimd mij op de hoogte te stellen van de achterstand zodat ik dat kon herstellen. Ook dit omdat men geen post wil versturen naar Portugal was de reden en besloot men om de brieven naar mijn oude adres in Nederland te sturen. Het adres waar ik niet meer woonde en wat ik keurig had vermeld in de adreswijziging.
- Aangezien mij . Rabo rekening genoeg gevuld was en ik periodiek ook nog overmaakte vanuit Portugal was dat ruim voldoende om de lening af te kunnen betalen.
- Bij mijn "terugverhuizing" naar Nederland en inschrijving in Nederland had ik binnen een week een dreigende brief van een incassoburerau binnen of ik per direct een bedrag wilde overmaken. Dat bedrag was ruim 3000 euro. Er gingen wat alarmbellen rinkelen maar ik kwam er achter dat er achterstand was ontstaan en heb meteen de volledige som overgemaakt. Ook met Rabo in discussie geweest over hun handelen maar dat werd allemaal opzij geschoven en men vond dat ze de regels hadden gevolgd.
- Maanden later toen ik een creditcard in Nederland weer aan wilde vragen werd de aanvraag niet ingewilligd, dat vond ik opmerkelijk maar een CC maatschappij geeft geen exacte reden op.
- Nog later wilde ik een hypotheek aanvragen en kwam ik tot mijn schrik achter het feit van de registratie bij het BKR ten aanzien van de achterstand destijds bij ING. Op het moment dat ik de geheel som betaalde was ik me daar niet van bewust.
- Zelf diverse pogingen ondernomen, schriftelijk om mijn punt te maken dat de ING in de fout is gegaan met het niet informeren van mij bij de achterstand maar je loopt tegen een muur.
- Je wordt doorverwezen naar Vesting Finance, een organisatie waar ik helemaal geen overeenkomst mee had!? Ook daar liep ik tegen een muur en heb ik tevens een jurist een brief op laten stellen zonder resultaat.
- Aangezien ik van mening ben ING/Vesting Finance deze registratie moet verwijderen omdat zij de fout zijn ingegaan en niet ik bleef ik vasthoudend en werd ik na enkele telefoontjes en brieven doorverwezen naar de Fiditon BKRDesk. Wederom een partij waar ik geen enkele overeenkomst mee heb maar waar ik wel mee moet dealen.
- Uiteraard gaan zij inhoudelijk nergens op in en versturen ze een standaard brief met daarin een afwijzing van het verzoek. Deze brief werd naar een vreemd adres gestuurd waar ik achter kwam nadat ik per email vroeg wanneer ik de reactie kon ontvangen en ze een kopie van de brief stuurden. Wildvreemde mensen ontvingen dus een brief omtrent mijn financiële situatie wat uiteraard een zeer kwalijke zaak is.
- Gezien mijn ervaring met deze organisatie heb ik gevraagd of de communicatie per email kan en of ze eens inhoudelijk naar de zaak kunnen kijken. Een volgende brief verscheen per email met daarop wel het correcte adres. Het adres echter hadden ze ergens uit eerdere communicatie die via de jurist was verstuurd gehaald. Wederom een fout aangezien ik inmiddels wel verhuist kon zijn. Geen enkel excuus over het versturen naar een vreemd adres en wederom een afwijzing.
- Elk normaal denkend mens zal beseffen bij het lezen van bovenstaande dat een particulier hier wordt gestraft voor de fouten van een organisatie waarna met een schimmig opzet van andere organisaties het bijzonder moeilijk wordt om voet aan de grond te krijgen.
Kortom: ING maakt een fout en men "straft" mij hiervoor, een koophuis is op dit moment voor mij niet mogelijk, terwijl mijn financiële situatie bijzonder positief is. Bovendien heb ik nooit op een andere manier laten zien een wanbetaler te zijn maar dat is wel het stempel wat ING mij heeft opgeplakt.
ING / Vesting Finance / Fiditon neem je verantwoordelijkheid, erken je fout en trek de BKR registratie in!