Pagina 1 van 1

Radson HR-ketel en de service van installateurs

Geplaatst: 14 jul 2004 15:42
door marianne1961
Afgelopen weekend is onze Radson HR-ketel op hol geslagen: kortsluitingsstoringen, oververhitting, de kachel slaat aan terwijl het al 25 graden in huis is, wisselend wel en geen warmwater. Dit is de zoveelste ellende in 7 jaar met deze Radson-ketel. WVC te Werkendam gebeld of ze wilden komen, dit weigerden ze!! Terwijl wij al minimaal 15 jaar daar een onderhoudscontract hebben! Contact opgenomen met Feenstra Warmte Totaalzorg: zij hadden geen monteur vrij, maar als we de stekker er 's nachts uittrokken dan moesten we de volgende dag terug bellen om het te regelen. Maandag gebeld met Feenstra: er moest eerst een onderhoudscontract afgesloten worden en dan kwamen ze. Het zou maandag nog opgestuurd worden, maar het is nu woensdag en nog steeds niets ontvangen!! Vandaag nogmaals via internet informatiepakket aangevraagd bij Feenstra. Ten einde raad gebeld met Radson te Hoofddorp: zij doen alleen iets als onze installateur contact met ze opneemt. Ik heb ze de hele situatie uitgelegd, maar nee hoor!! Ze kunnen je wel een waardeloze ketel in je maag splitsen, maar daar houdt het dan ook mee op!! Volgens mij gaat dit land kapot aan het gebrek aan service en de waardeloze kwaliteit van de apparatuur. :x :x :x

Re: Radson HR-ketel en de service van installateurs

Geplaatst: 16 jul 2004 23:00
door Gast
Neem gewoon maatregelen hier schrijven lost niets op.

Re: Radson HR-ketel en de service van installateurs

Geplaatst: 17 jul 2004 11:04
door miraltje
Bel eens een andere installateur.
maar verwacht niet dat deze een eventueel storings- of servicecontract en/of garantiecleams van u vorige installateur overneemt.
Wat ik hier mee wil zeggen laat een andere installateur de ketel nakijken en reparen en betaal dit dan gewoon.
U heeft grootgelijk om niet vantevoren een contract te tekenen want dan bent u langere tijd met zo'n firma op gescheept.

Bij ons bedrijf kunnen mensen kiezen uit
1 geen contract (storingen en onderhoud in opdracht klant)
2onderhouds contract ( 1 X in de 1,5 jaar storingen opdracht klant)
3onderhoud+ storingscontract 1 of meerder storingen per jaar iom de klant
Het spreekt natuurlijk vanzelf dat optie 2 of 3 geld kost in die zin van dat het om een contract gaat, maar hier zitten de onderdelen zoals pakkingen en standaard onderdelen die vervangen moeten worden tijdens onderhoud bij in.
ingeval van optie 3 zijn onkosten tijdens een storing ook gedekt tot het aantal storingen wat afgesproken is( dit is vaak voor mensen die met de vorige ketel veel problemen gehad hebben)
voor elke optie geld dat het op vrijwillige basis gaat en wanneer u nu zal bellen dan komen we langs ongeacht of u een contract wil of niet. Maar aangezien ons bedrijf in het noorden zit is dit voor u waarschijnlijk niet realistisch.
en tot slot wij zijn geen groot bedrijf, wij hebben maar 18 man personeel waarvan 15 in de buiten dienst :wink:

Re: Radson HR-ketel en de service van installateurs

Geplaatst: 18 jul 2004 00:25
door Gast
neem contact op met consumenten bond. u mag wat mer verwachten van uw ketel. desnoods wordt radson verplicht ketel te vervangen.

Re: Radson HR-ketel en de service van installateurs

Geplaatst: 18 jul 2004 19:36
door miraltje
neem contact op met consumenten bond. u mag wat mer verwachten van uw ketel. desnoods wordt radson verplicht ketel te vervangen
dat word een beetje moeilijk radson is een aantal jaren geleden op de fles je gegaan en overgenomen door bosch thermotechniek.
de klant moet contact zoeken met bosch thermotechniek via de installateur.
wil deze dat niet doen zal ze zich tot een andere installateur moeten wenden om vervolgens met bosch thermotechniek een service bezoek te kunnen afspreken.
DE servicedienst is er niet voor het onderhoud of eenvoudige storingen, deze dient de installateur op te lossen.
kan de klant niet samen met de installateur door een deur dan moet deze een andere installateur gaan zoeken

Re: Radson HR-ketel en de service van installateurs

Geplaatst: 18 jul 2004 20:27
door Gast
Dit is zeker niet de betekenis van sociaal opstellen. Ik denk dat je zelf niet eens weet wat "sociaal zijn" inhoudt.

Re: Radson HR-ketel en de service van installateurs

Geplaatst: 25 jul 2004 22:15
door robcie
Bel Bosch anders nog eens op om een andere installateur te laten raadplegen. Zij weten vast wel een aantal installateurs bij u in de buurt. En je mag toch nog een beetje service van hun verwachten.

Re: Radson HR-ketel en de service van installateurs

Geplaatst: 23 okt 2004 00:06
door Gert K
kortsluitingsstoringen, oververhitting, de kachel slaat aan terwijl het al 25 graden in huis is, wisselend wel en geen warmwater.
@marianne1961

Gezien jouw klachtomschrijving, is het vermoedelijk een probleem met de driewegklep.
Geen warm water betekent dat de driewegklep op centrale verwarming stand blijft staan en alle warmte door de radiators gooit, dit met de kamerthermostaat op laag.
Soms wel en soms niet, betekent dat er iets zwaar loopt in die klep.
Het probleem komt ook voor bij andere merken, waarbij de vervanging van deze klep het probleem meestal opgelost.
Dit moet door een éénvoudige cv monteur makkelijk kunnen worden opgelost (even het CV water er af), twee borgpennetjes los, drie nieuwe O-ringen, driewegklep vervangen, water er weer op, ontluchten en klaar.

Re: Radson HR-ketel en de service van installateurs

Geplaatst: 13 jan 2005 22:21
door RS
Bij ons laatst zelfde verhaal: huis super heet en geen warm water uit de kraan. Motortje dat driewegklep (fabrikaat Honeywell) beweegt bleek kapot zodat deze klep in cvstand bleef hangen. Gaat over Vaillant HR ketel van amper twee jaar oud. Volgens monteur gingen deze Honeywell motortjes wel vaker snel kapot en had Vaillant al een claim lopen tegen Honeywell.
Beetje vreemd dat ik dat pas hoor als het ding kapot gaat... Weet iemand meer over dit Honeywell product?

Re: Radson HR-ketel en de service van installateurs

Geplaatst: 21 jan 2005 16:30
door Kleine
Nu al te laat maar begin bij een goede installateur en koop een Nefit ketel;wel een 200 euro duurder maar zeer goed.
Zeer goede installateur in W-Brabant:Van Delft in Drunen

Re: Radson HR-ketel en de service van installateurs

Geplaatst: 26 jan 2005 12:28
door Gast
dat is nou jammer daar zit dezelfde klep in

Re: Radson HR-ketel en de service van installateurs

Geplaatst: 26 jan 2005 21:30
door Gast
als er een cv ketel word vervangen dient de installatie te worden gespoeld,vuil en aanslag verdwijnt uit het systeem en hierdoor worden de onderdelen in de ketel minder zwaar belast,Uw probleem is niet "het motortje"maar de cartidge,zeg maar het binnenwerk van de driewegklep[dit is het onderdeeel waar de gewraakte motor op is gemonteerd] dze caartridge kan zeeeeeeer eenvoudig worden vervangen maar het water dient even afgetapt te worden,dit word door de dienst doende monteur vaak als 'lastig en veel werk 'beschouwd en derhalve plaatst hij een nieuwe motor ,klikklak , klaar.! alle gerenomeerde merken maken gebruik van deze zelfde drieweg klep de honeywell vc klep.

m.vr.gr. Paul van vliet

Re: Radson HR-ketel en de service van installateurs

Geplaatst: 20 feb 2005 15:03
door Gast
Bij mijn HR-ketel van AWB is vorige wek ook een Honeywell cartridge vervangen.
Klik en vast.
Zonder te spoelen, ed.
Dus ik ben benieuwd wanneer ze weer terug mogen komen.

Re: Radson HR-ketel en de service van installateurs

Geplaatst: 21 feb 2005 14:19
door Bundy
De cartrige is iets anders dan de motor,deze laatse klikt men er zo op maar de cartridge zit in het water dus hiervoor dient hij wel afgetapt te worden,maar deze kleppen zitten niet in een Radson,radson heeft veel gebruik gemaakt van de z.g -Erie-kleppen :wink:

Re: Radson HR-ketel en de service van installateurs

Geplaatst: 08 mar 2005 21:52
door thermo-techneut
@ gert k
wie zegt je dat het over een hr 2510 gaat.
Dat lees ik toch nergens.

Re: Radson HR-ketel en de service van installateurs

Geplaatst: 13 mar 2005 18:27
door Gast
lijkt meer op en Radson maxicom en die heeft echtwel een driewegklep