LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzegging Tele2 heeft nooit plaatsgevonden

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Jordi.040

Opzegging Tele2 heeft nooit plaatsgevonden

Ongelezen bericht door Jordi.040 »

Hallo mensen,

Ik ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen.

2 a 3 maanden geleden ben ik overgestapt van Ziggo naar tele2. Na veel gedoe te hebben gehad met de levering (o.a. defecte decoder en geen signaal) had ik besloten om toch maar over te stappen naar t-mobile.

Daarom had ik gebeld naar de tele2 klantenservice om aan te geven toch niet verder te willen gaan met tele2 als provider. Dit had ik besloten nadat ongeveer 1 week alles was aangesloten, maar doordat ik nogsteeds problemen had met de wifi verbinding was ik er na een week en veel drama het beu.

Tijdens het gesprek bij het opzeggen ging alles in rap tempo. Ik vond het al vreemd en vraag door op de gene die ik aan de lijn had. 'Heb jij niet meer informatie nodig?' Vroeg ik nog. Nee zij de man ik ga alles voor je regelen is wat hij zei. Kan ik nu direct overstappen naar een andere provider vroeg ik nog. Ja zij de beste man maar er geld nog wel een opzegtermijn van een maand hou daar rekening mee. Oke zal ik op letten en ik bedankte hem vriendelijk en ging bellen naar t-mobile en daar een abonnement afgesloten.

Precies op de dag dat mijn opzegtermijn verliep had ik geen internet verbinding meer wat bij mij een beetje hielp als reminder zo van, "oh ja, de monteur komt vandaag langs."
Dit ging vlekkeloos en alles werkte goed.

Tot mijn verbaziging werd er wel nogsteeds geld van mijn rekening geïncasseerd en dacht, "daar gaan we weer." Voor de 15e keer weer bellen met de tele2 klantenservice. Ik gaf hierin aan dat er nogsteeds geld van mijn rekening word afgeschreven terwijl ik een maand geleden heb opgezegd bij tele2. "Maar dat kan niet meneer want uw contract loopt nog" zei de beste man. Ik wist toen even niet wat ik hoorde. Na een half uur door te vragen hoe dit mogelijk is blijkt dat mijn opzeggesprek nooit heeft plaatsgevonden bij tele2. En even voor de duidelijkheid er mankeerd niks met het fuctioneren van mijn hersenen en volgens mijn belgeschiedenis heb ik toch echt gebeld naar tele2, precies op een maand geleden voordat mijn opzegtermijn verliep.

De klantenservicemedewerker zei hierop dat het helemaal niet kon dat ik op die datum kon opzeggen omdat mijn bedenktijd al was verstreken toen ik had besloten toch naar t-mobile te willen gaan. Ik ging hierin vanuit dat mijn bedenktijd in zou gaan nadat alle producten waren geleverd en dus er vanuit ging dat ik nog kon overstappen.

De klantenservicemedewerker die mij had geholpen destijds tijdens het opzeggen had wel een toezegging gedaan dat hij alles in orde zou maken, maar dit gesprek heeft volgens tele2 nooit plaatsgevonden. Geen notitie, geen opname (beweren ze), helemaal niets. Ik ben toch niet gek? Ik heb toch niet met de turkse slager van de overkant gebeld toen, zei ik nog tegen hem. De medewerker gaf toe dat het verhaal wel geloofwaardig overkwam maar het klopte niet volgens zijn aantekeningen omdat dat gesprek nooit heeft plaatsgevonden. Als oplossing zou hij met dit verhaal naar een hogere piet sturen en moest de volgende dag maar weer terugbellen.

De volgende bel ik terug en krijg en wat mindere behulpzame medewerker aan de telefoon. "Sorry meneer maar hier is nog geen oordeel over gedaan". Ze ging hier even voornabellen en zette me in de wacht. Na een minuut te hebben gewacht was er beoordeeld, dat ik mijn contract word ontbonden.

Top zei ik. Waarop de medewerker zei maar dan moet je wel honderden euros betalen om je contract te ontbinden........ In mijn ogen is dat hetzelfde als zeggen: hier heb je een miljoen euro, maar dan moet je wel door een huis lopen die in de fik staat. Subtiel gebracht al zeg ik het zelf dus het werd geen vrolijk gesprek.

Als eindstand, een internet en tv abonnement bij 2 providers.

Ik ben benieuwd of iemand hier iets wijs over te zeggen heeft.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 okt 2018 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

NeoDutchio

Re: Opzegging Tele2 heeft nooit plaatsgevonden

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zomaar overstappen in een contractperiode kan niet. Dat er fouten door Tele2 gemaakt zijn wil niet zeggen dat u zo kan opzeggen. U had ze in gebreke moeten stellen en een tijdsbestek aangeven waarin alles moest werken. Daarna had u ontbinding kunnen eisen. Nu hebt u gewoon een lopend contract opgezegd en zal u een afkoopsom moeten betalen.

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma »

Inderdaad, wegens slechte prestaties van tele2 heb ik het contract officieel ontbonden en daar ook mails over ontvangen. Als u deze actie, contract ontbinding niet heeft gedaan en of afgerond, dan betaalt u inderdaad 2 abo's, dat tele2 kunt u einde contract=na 1 jaar opzeggen. Doe dit wel OP TIJD en op de goede manier.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Vraag nogmaals naar dat gesprek, het wordt altijd opgenomen. En stap voor de zekerheid naar het juridisch loket.

Niet handig om over te stappen terwijl je net een contract hebt. Succes.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je moet alsnog eisen van Tele2 dat de verbinding werkend wordt opgeleverd. Kans dat ze dat niet lukt. Je kan dan alsnog je contract met Tele2 kosteloos ontbinden. Scheelt je weer een paar honderd euro. Levert Tele2 alsnog wel een goed werkende verbinding op dan zul je het contract moeten afkopen. Niet bellen met Tele2 maar doe alles schriftelijk of via de Tele2 chat waarbij je screenshots bewaart van deze chats.

Eerst deze stappen volgen: https://www.consuwijzer.nl/telecom-post ... ken-dienst

MichalSpak

Ongelezen bericht door MichalSpak »

Jordi.040 schreef:
08 okt 2018 15:57

De klantenservicemedewerker zei hierop dat het helemaal niet kon dat ik op die datum kon opzeggen omdat mijn bedenktijd al was verstreken toen ik had besloten toch naar t-mobile te willen gaan. Ik ging hierin vanuit dat mijn bedenktijd in zou gaan nadat alle https://domyhomeworkonline.net/do-my-ge ... mework.php producten waren geleverd en dus er vanuit ging dat ik nog kon overstappen.

Als uw contract een bedenktijd heeft, moet het contract deze informatie vermelden. Het moet ook details bevatten over hoe zij met de annulering zullen omgaan als u binnen die tijd van gedachten verandert.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het zal na een half jaar ondertussen wel goed of kwaadschiks opgelost zijn.

BreejKC

Ongelezen bericht door BreejKC »

Daar gaat 'ie weer. Voor de zoveelste keer. Alles telefonisch geregeld, alle zgn. toezeggingen voor zoete koek aangenomen, vervolgens gaat er van alles mis en als consument heb je geen enkel bewijs in handen. Bij grote ondernemingen trek je, zonder bewijzen zwart-op-wit, in vrijwel alle gevallen dan aan het kortste eind. Jammer, maar helaas :(

Belangrijke dingen die financiële consequenties hebben doe je niet per telefoon :) . Dat doe je schriftelijk :idea: . Kost misschien iets meer moeite maar je hebt achteraf, als het überhaupt dan toch nog mis gaat, wel bewijs in handen. Zeker als uw verzoek nog schriftelijk bevestigd wordt. Want met iets anders gaat u niet akkoord :twisted: . Schriftelijk is ook per email! Voordeel als je iets schriftelijk doet is dat je ook iets beter nadenkt voordat u iets opschrijft. Op die manier kom je ook beter beslagen ten ijs :D

En als er al telefonische toezeggingen van de andere kant plaatsvinden, dan kunt u deze toezeggingen altijd zelf schriftelijk bevestigen en daarop weer een schriftelijke reactie vragen. Bedrijven die daarmee te maken krijgen weten heus wel dat het dan op zorgvuldigheid aankomt, anders trekken zij aan dat kortste eind.

Theotrucker

Bij tele2 krijg je na een wijziging altijd een brief thuis. Mail kunnen ze wel sturen maar niet ontvangen. Ze hebben geen mailadres.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Opzeggen doe je per de vervaldatum. Weet je wat de contractduur van uw oude abonnement is?
Jordi.040 schreef:
Tijdens het gesprek bij het opzeggen ging alles in rap tempo. Ik vond het al vreemd en vraag door op de gene die ik aan de lijn had. 'Heb jij niet meer informatie nodig?' Vroeg ik nog. Nee zij de man ik ga alles voor je regelen is wat hij zei. Kan ik nu direct overstappen naar een andere provider vroeg ik nog. Ja zij de beste man maar er geld nog wel een opzegtermijn van een maand hou daar rekening mee. Oke zal ik op letten en ik bedankte hem vriendelijk en ging bellen naar t-mobile en daar een abonnement afgesloten.
Heb je dit gesprek opgenomen?
Jordi.040 schreef:
De klantenservicemedewerker zei hierop dat het helemaal niet kon dat ik op die datum kon opzeggen omdat mijn bedenktijd al was verstreken toen ik had besloten toch naar t-mobile te willen gaan. Ik ging hierin vanuit dat mijn bedenktijd in zou gaan nadat alle producten waren geleverd en dus er vanuit ging dat ik nog kon overstappen.
Heb je de brief / e-mail over het herroepingsrecht niet gelezen?
Jordi.040 schreef:
Ik ben benieuwd of iemand hier iets wijs over te zeggen heeft.
Het zal er op neer komen dat je iedere maand aan beide provider moet betalen. Je telefoonnummer mag je meenemen naar je nieuwe provider.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 04 mar 2019 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Theotrucker

Het is ook al weer zo lang geleden.

Gesloten