Gamma tuinplanken
Geplaatst: 10 okt 2018 17:23
Een heel verhaal over 7 tuinplanken uit de hel...
Mijn zus en ik, beiden tegen de 60, hebben wat tuinhout nodig. Zij een poort en wat balkjes en ik 7 planken voor een dakje van m'n houtkot. We hebben weinig geld en geen auto. Het is half augustus.
Samen bestellen bij Gamma webwinkel dan maar en laten bezorgen a 50 euro. Ik loop dan wel een paar keer een paar honderd meter met de planken naar mijn huis.
29 augustus, 's morgens vroeg wordt het spul bezorgd. Ik loop een paar keer met de planken en leg ze in de garage.
Een dag of wat later denk ik het dakje maar te maken. Ik bevestig 1 plank en merk dat deze ietsjes krom is. Kan gebeuren, zeker bij planken van 360 lang. Toch maar even de rest controleren voordat ik verder ga:
4 zijn heel erg krom, ondoenlijk voor waar ze voor bedoeld zijn (overlappende planken dakje), 2 matig krom, 1 redelijk recht, maar beschadigd. "Dat is flut", denk ik. Het is de bagger die iedereen normaal in de winkel laat staan. De laatste 7 van een hele partij waar iedereen steeds de beste heeft uitgezocht. Waarom sturen ze dit? Dit had ik niet verwacht.
Ik moet er maar het beste van maken. Eerst maar eens precies meten dan hoe ik het moet doen. De plank die zit, blijkt niet 14 cm (zelfs 14,2 staat op de bezorgbon), maar 13. Damn. Ze zijn allemaal precies 13. Damn, damn. Dat haal ik nooit, zeker niet als ik ruim 3 cm kromheid moet compenseren. Ze zijn ook 1 mm dunner dan gespecificeerd, allemaal. Ik heb te weinig hout nu, omdat ze niet hebben geleverd wat ik heb besteld.
Hoe raar is dit? Je kunt toch verwachten als je zo'n slechte kwaliteitscontrole hebt op je uitgaande producten, dat mensen hier niet blij mee zijn? In de winkel, oke, maar zelfs daar zal een deel van het hout onverkoopbaar blijken en dat gaat terug naar de leverancier oid. Niemand wil het. Waarom sturen ze deze bagger dan via transport naar mij? Is dit regel, ipv uitzondering? "Hee, stuur deze rotzooi maar op, misschien hebben ze het niet door en dan zijn wij er vanaf", zoiets?
Ik kan hier niets mee zo en besluit klantenservice te bellen:
Ja, dat kan, zegt een dame. Ik moet foto's maken van alle mankementen, dit op de computer zien te krijgen en uploaden naar Gamma webwinkel, inclusief een boel gegevens. Als dat gebeurd is en goed bevonden, kunnen de planken worden omgewisseld. "Omgewisseld?", vraag ik, "wilt u deze planken nog terug dan? En er zit er al 1 bevestigd!". Ja, zegt ze, zo moet dat.
"Ja, maar mevrouw, waarom wilt u dan foto's? Je zou denken dat het logisch is als gamma de planken blind omwisselt, als een klant klaagt en foto's vraagt als bewijs als ze de troep niet terug willen". Nee, dat zie ik verkeerd...
"Wat raar", denk ik. Ik heb niet veel zin om die ene plank eraf te halen, want dan zit ik met 'reserve' gaten in mijn balken. Bovendien ben ik benadeeld door hun fout. Toch? Wat vreemd. Alsof meneer Gamma wakker gaat liggen van 7 kromme planken? En ik voel ergens al aankomen dat de vervangende planken ook weleens te smal zouden kunnen zijn... dan is wat extra hout wel handig. Helaas.
Ik heb ook verteld dat de bon op naam van mijn zus staat, maar dat dit via mij moet. Dit is geen probleem.
1/5
Mijn zus en ik, beiden tegen de 60, hebben wat tuinhout nodig. Zij een poort en wat balkjes en ik 7 planken voor een dakje van m'n houtkot. We hebben weinig geld en geen auto. Het is half augustus.
Samen bestellen bij Gamma webwinkel dan maar en laten bezorgen a 50 euro. Ik loop dan wel een paar keer een paar honderd meter met de planken naar mijn huis.
29 augustus, 's morgens vroeg wordt het spul bezorgd. Ik loop een paar keer met de planken en leg ze in de garage.
Een dag of wat later denk ik het dakje maar te maken. Ik bevestig 1 plank en merk dat deze ietsjes krom is. Kan gebeuren, zeker bij planken van 360 lang. Toch maar even de rest controleren voordat ik verder ga:
4 zijn heel erg krom, ondoenlijk voor waar ze voor bedoeld zijn (overlappende planken dakje), 2 matig krom, 1 redelijk recht, maar beschadigd. "Dat is flut", denk ik. Het is de bagger die iedereen normaal in de winkel laat staan. De laatste 7 van een hele partij waar iedereen steeds de beste heeft uitgezocht. Waarom sturen ze dit? Dit had ik niet verwacht.
Ik moet er maar het beste van maken. Eerst maar eens precies meten dan hoe ik het moet doen. De plank die zit, blijkt niet 14 cm (zelfs 14,2 staat op de bezorgbon), maar 13. Damn. Ze zijn allemaal precies 13. Damn, damn. Dat haal ik nooit, zeker niet als ik ruim 3 cm kromheid moet compenseren. Ze zijn ook 1 mm dunner dan gespecificeerd, allemaal. Ik heb te weinig hout nu, omdat ze niet hebben geleverd wat ik heb besteld.
Hoe raar is dit? Je kunt toch verwachten als je zo'n slechte kwaliteitscontrole hebt op je uitgaande producten, dat mensen hier niet blij mee zijn? In de winkel, oke, maar zelfs daar zal een deel van het hout onverkoopbaar blijken en dat gaat terug naar de leverancier oid. Niemand wil het. Waarom sturen ze deze bagger dan via transport naar mij? Is dit regel, ipv uitzondering? "Hee, stuur deze rotzooi maar op, misschien hebben ze het niet door en dan zijn wij er vanaf", zoiets?
Ik kan hier niets mee zo en besluit klantenservice te bellen:
Ja, dat kan, zegt een dame. Ik moet foto's maken van alle mankementen, dit op de computer zien te krijgen en uploaden naar Gamma webwinkel, inclusief een boel gegevens. Als dat gebeurd is en goed bevonden, kunnen de planken worden omgewisseld. "Omgewisseld?", vraag ik, "wilt u deze planken nog terug dan? En er zit er al 1 bevestigd!". Ja, zegt ze, zo moet dat.
"Ja, maar mevrouw, waarom wilt u dan foto's? Je zou denken dat het logisch is als gamma de planken blind omwisselt, als een klant klaagt en foto's vraagt als bewijs als ze de troep niet terug willen". Nee, dat zie ik verkeerd...
"Wat raar", denk ik. Ik heb niet veel zin om die ene plank eraf te halen, want dan zit ik met 'reserve' gaten in mijn balken. Bovendien ben ik benadeeld door hun fout. Toch? Wat vreemd. Alsof meneer Gamma wakker gaat liggen van 7 kromme planken? En ik voel ergens al aankomen dat de vervangende planken ook weleens te smal zouden kunnen zijn... dan is wat extra hout wel handig. Helaas.
Ik heb ook verteld dat de bon op naam van mijn zus staat, maar dat dit via mij moet. Dit is geen probleem.
1/5